Perspektyvios lyderystės sklaida – paskutinis susitikimas

Ginta Tarankienė
,
Kauno pedagogų kvalifikacijos centro direktorės pavaduotoja

XIX a. mokyklos pagrindu ir ateitimi tapo aktyvus mokymas ir mokymas pasitelkiant mobiliuosius įrenginius (mobilusis mokymasis). Atsižvelgiant į tai, prieš dvejus metus pradėtas „Erasmus+“ KA2 projektas „Perspektyvios lyderystės sklaida pedagogų kompetencijų tobulinimui“, kurio koordinatoriai – Ispanijos švietimo centras (CFIE, Valjadolidas). Projekto tikslas pasiektas partneriams sukūrus išteklių banką ir elektroninius žurnalus, kuriuose pateikta novatoriška patirtis ir geroji mokyklų bei švietimo centrų praktika, kuri bus labai naudinga mokytojams, norintiems susipažinti su naujomis švietimo tendencijomis.

 

Per dvejus metus projekto partneriai (CFIE, Valjadolidas), Kauno pedagogų kvalifikacijos centras, įstaigos iš Opolės (Lenkija) ir Bordo (Prancūzija) surengė susitikimus ir lankėsi 40 mokyklų, siekdami keistis savo gerąja ir aktyvių mokymo metodikų srities patirtimi. Šiuo projektu siekiama gilinti žinias apie mokymų metodų pokyčius, naujus taikomus metodus, tokius kaip PBL (projektais grįstas mokymas(is), mokymasis bendradarbiaujant, žaidybinimas ir mokymasis remiantis iššūkiais, kurie, be kita ko, buvo įtraukti į klasės veiklas kartu su mobiliaisiais prietaisais. Realybė verčia mokytojus nuolat mokytis ir pažinti kitų Europos Sąjungos šalių taikomas metodikas, diegiamas naujoves. Visa tai apibendrinant sukurtas išteklių bankas ir elektroniniai žurnalai, kurie jau yra prieinami visoms suinteresuotosioms šalims projekto svetainėje www.sharetrain.es.

Projekto „Erasmus+“ KA2 koordinatorius Javieras Gonzalezas iš Ispanijos švietimo centro pabrėžė, kad projekto rezultatai yra itin naudingi mokytojui, norinčiam pasisemti tarptautinės patirties, aktyvių ugdymo metodų, mokymo su mobiliaisiais prietaisais. „Paskelbėme vaizdo įrašų galeriją, kuri mokytojams padės įgyvendinti šiuos metodus ir veiklos rūšis savo mokyklose“, – sakė jis. Per projektą sukurti ištekliai sujungia teorinę ir praktinę mokymo patirtį, įrašyti vaizdo įrašai skatina mokytojus taikyti naujoves pamokose. Šie ištekliai bus atnaujinami ir projektui pasibaigus.

Ispanijos, Lenkijos, Lietuvos ir Prancūzijos mokytojų kvalifikacijos tobulinimo centrų specialistai atkreipė dėmesį į metodikas, kurios jau yra realybė, pavyzdžiui, robotų, dronų, 3D spausdinimo ir papildytos realybės mokymas, vadinamosios lanksčios mokymosi erdvės.

 

Projekto koordinatorius pabrėžė, kad visų keturių šalių naujų technologijų naudojimo klasėse lygis panašus. „Mus nustebino Lietuva, kuri nėra laikoma pirmaujančia Europos šalimi, bet paliko labai didelį įspūdį tai, kaip šioje šalyje taikomos technologijos pamokose ir tobulinama mokytojų kvalifikacija“, – sakė jis.

Projekto partneriai pritarė nuomonei, kad mokytojas privalo turėti skaitmeninių įgūdžių ir tai jau yra prioritetas daugelį metų. Technologija yra geras būdas mokyti vaikus, nes tai – jų gyvenimo dalis, kurią būtina natūraliai integruoti.

 

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.