Penkios aktyvios ir turiningos H.E.A.L. komandos dienos Turkijoje

Sigita Vievesienė
,
Kėdainių „Ryto“ progimnazija

Tik prieš keletą dienų Kėdainių „Ryto“ progimnazijos komanda grįžo iš „Erasmus+“ projekto H.E.A.L. partnerių susitikimo privačioje Akhisar mokykloje Turkijoje. Prasidėjo antri projekto metai ir su partneriais iš Bulgarijos, Lenkijos, Graikijos ir Turkijos susitikome jau ketvirtą kartą.

 

Mūsų komanda, kurią sudaro mokytojos Oksana Nečajeva ir aš, Sigita Vievesienė, penktokės Rusnė Maskoliūnaitė ir Dominyka Nečajeva, septintokės Meida Skorupskaitė ir Kamilė Draudvilaitė, dalyvavo partnerių suplanuotose veiklose. Kiekviena diena – naujos patirtys, nauji susitikimai, naujos vietos, nauji žmonės. Sulaukėme ypatingo dėmesio – delegacijos susitiko su miesto meru Salihu Hizliu, miesto valdžios atstovais, mus sveikino Akhisaro mokyklos bendruomenė. Mokiniai surengė šaunią sutikimo šventę: išgirdome liaudies dainas, stebėjome šokius, instrumentinius numerius, žavėjomės piešimu smėliu. Itin maloniai nustebino ketvirtokai savo klasėje pristatę Lietuvą.

Penkios aktyvios, turiningos ir įdomios dienos pralėkė akimirksniu. Šio susitikimo pagrindinė tema – psichinė sveikata. Šią temą analizavome įvairiais aspektais. Teorinių žinių seminare mokytojams „Nerimas ir baimė“ ir bendrame seminare mokytojams ir mokiniams „Nerimas ir jo valdymo būdai“ mums suteikė psichologai. Visų šalių vaikai kūrė istorijas apie baimes ir jų įveikimą, o po vieną istoriją suvaidino. Labai džiaugiamės, kad mūsų istorija apie viešo kalbėjimo baimės įveikimą laimėjo nominaciją „Geriausia anglų kalba“.

 

Puikų mikroklimatą kuria bendra kūrybinė veikla. Susitikimo dalyviai išbandė tradicinę marmuravimo techniką, dalyvavo kūrybinėse keramikos dirbtuvėse. Gerą nuotaiką ir geras emocijas suteikia šokiai. Visi kartu dalyvavome turkų liaudies šokių pamokoje. Lengva nebuvo, bet dabar mes jau mokame pagrindinius šokio „Zeybek“ žingsnelius. O nuostabioje vietoje – Sipil nacionaliniame parke – dalyvavome praktiniame seminare ir mokėmės taisyklingo kvėpavimo. Visose veiklose išmokome, sužinojome kažką nauja, tačiau supratome, kad svarbiausia – bendravimas. Stengėmės ne tik pažinti šios šalies žmones, bet ir kuo daugiau sužinoti apie Turkijos istoriją, tautai svarbius faktus ir objektus. Apsilankėme Akhisaro muziejuje, Manisos Medicinos istorijos muziejuje, Sultono mečetėje, Manisos Mevlevihanesi, Pergamono Akropolyje, Efeso senajame mieste, Raudonojoje salėje, Mergelės Marijos bažnyčioje, Sirinčės miestelyje, Džunda saloje, Izmire. Kiekviena vietovė, kiekvienas objektas – prisilietimas prie Turkijos istorijos ir gilesnis jos pažinimas.

 

O ką apie susitikimą sako mokiniai?

„Man patiko viskas: visos veiklos, vykusios mokykloje: visų šalių istorijų pristatymai, tinklinio varžybos. Sužavėjo Akropolis, mečetė, muziejai, kalnai, nes nuo jų atsivėrė nuostabus vaizdas į miestą. Bet didžiausią įspūdį paliko turkų kultūra, sutiktų žmonių draugiškumas ir šiltas bendravimas“ (Meida).

 

„Man labai patiko žmonių draugiškumas ir svetingumas. Buvo įdomu apsilankyti Medicinos istorijos muziejuje ir sužinoti apie gydymą senovėje, patiko joga gražioje kalnų panoramoje, buvo smagu sužinoti, kad gavome apdovanojimą už geriausią anglų kalbą. Taip pat labai patiko apsilankymai Akropolyje, Džunda saloje, buvo smagu išmokti turkų nacionalinį šokį. Susimąstyti, kokie esame vienas kitam reikalingi, privertė apsilankymas kavinėje, kurioje dirba Dauno sindromą turintys žmonės. Manau, kad tikrai pravers žinios iš seminaro apie nerimo įveikimą. Nors ir buvo liūdna atsisveikinti su naujais draugais, vis tiek esu labai laiminga“ (Kamilė).

 

Projektas tęsiasi, šis mėnuo bus skirtas žalingų įpročių prevencijai, o jau gruodį partneriai susitiks Katanijoje, Italijoje.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.