Patyriminis mokymas(is) per matematikos savaitę

Snieguolė Stakvilionė
,
Klaipėdos „Verdenės“ prog-jos matematikos mokytoja metodininkė, matematikos savaitės organizatorė

Kovo 18–22 d. Klaipėdos „Verdenės“ progimnazijoje vyko matematikos savaitė. Per ją vykdytos įvairios kūrybinės ir praktinės veiklos. Per patyriminį ugdymą buvo siekta mokyti(s) matematikos žinias taikyti gyvenime.

 

Visą savaitę 5–8 klasių mokiniai rungėsi vykusiame konkurse „Greitoji daugyba“. Jame buvo skatinami dalyvauti visi mokiniai, net ir tie, kuriems matematika nėra lengvai įkandamas riešutas. Kiekvienas galėjo patirti dalyvavimo džiaugsmą, nes užduotys buvo įdomios ir linksmos, o svarbiausia – rezultatai nebuvo rodomi viešai. Užduotis mokiniai atliko virtualioje „Quizizz“ aplinkoje, naudodamiesi mobiliaisiais telefonais. Kiekviena užduotis buvo paremta daugybos lentele, jos pateiktos diferencijuotai pagal 5–8 klasių mokymosi lygį. Tai buvo puiki galimybė pasikartoti daugybos lentelę ir laimėti. Laimėtojai buvo apdovanoti padėkos raštais ir prizais.

 

5d klasės mokiniai atliko projektą „Šeimos kelionės išlaidos“, per jį taikė įgytas žinias apie dešimtaines trupmenas. Pirmiausia mokiniai turėjo apskaičiuoti, kiek pinigų reikės išleisti maistui ir būtiniausiems daiktams. Jie turėjo pasirinkti kelionės maršrutą ir apskaičiuoti finansiškai tinkamiausią variantą.

7d klasės mokiniai atliko projektą „Procentai mano gyvenime“. Jie rinko duomenis iš Lietuvos rinkos ir apskaičiavo, kur norimą prekę galima įsigyti pigiau. Mokiniai pateikė ne vieną pavyzdį, kaip galima patikrinti, ar rinkoje buvo teisingai suteikta nuolaida procentais.

5–7 klasių mokiniai piešė apskritimus, apskaičiavę jų ilgius, suprato, kodėl kovo 14-oji yra Pi diena. Per matematikos savaitę 8 klasių mokiniai, kurdami eiles apie matematiką, ugdė kūrybiškumą. Mokinių piešinių ir projektų parodos buvo eksponuojamos matematikos kabinetuose, mokyklos stenduose ir koridoriuose.

 

Mokiniai dalyvavo tarptautiniame matematikos konkurse „Kengūra“ ir tarptautiniame edukaciniame matematikos konkurse „Olympis 2019 – Pavasario sesija“.

Matematikos savaitės proga matematikos mokytojai vedė integruotas matematikos ir istorijos (Snieguolė Stakvilionė, Auksė Norvaišienė, tema „Piramidės“), matematikos ir biologijos (Veronika Jasinskienė, Ingrida Sabaliauskienė, tema „Organizmo atsakas į fizinį krūvį“), matematikos ir muzikos (V. Jasinskienė, Vilija Prikockienė, tema „Plokštumos, figūros + nata = ?“) bei matematikos ir gamtos (S. Stakvilionė, Angelė Ščerbiakienė, tema „Sveika mityba“) pamokas.

 

Mokiniai, dalyvaudami matematikos savaitės renginiuose, suprato, kad matematika yra ne tik rimtas mokslas – ji gali būti linksma ir žaisminga.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.