Partnerių susitikimas Turkijoje: imigracijos problemos ir jų sprendimo būdai

Ausma Šereivienė
,
projekto koordinatorė

Vasario 2–8 d. Šiaulių r. Bubių mokyklos pedagogų komanda – aš, projekto koordinatorė mokykloje, anglų kalbos mokytoja Ausma Šereivienė, matematikos mokytoja Natalja Kozlova ir muzikos mokytoja bei bibliotekininkė Sonata Abromavičienė vykome į jau penktąjį programos „Erasmus+“ KA2 projekto partnerių susitikimą Denizlio mieste Turkijoje. Mokykla nuo 2018 m. rugsėjo vykdo tarptautinį projektą „Vaivorykštės vaikai“ (angl. „Rainbow Children“), kurio pagrindinė idėja ir tikslas – kuo geriau susipažinti su migracijos problemomis partnerių šalyse, mažinti imigrantų vaikų atskirtį mokyklose bei bendruomenėse, susipažinti su UNESCO kultūros paveldo objektais.

 

Pedagogų komandos iš Lenkijos, Lietuvos, Rumunijos, Italijos ir Graikijos buvo šiltai ir draugiškai sutiktos mokyklos bendruomenės. Mokyklos direktorius Dincer Fidan, mokytojai Feray Ozaslan ir Mehmet Irmak pristatė savo mokyklą, supažindino su edukacinėmis erdvėmis, ugdymo proceso ypatumais ir prioritetais, atsakė į visus svečių klausimus. Pedagogai turėjo galimybę stebėti atviras anglų kalbos pamokas, bendrauti su mokytojais, mokiniais. Visiems paliko didelį įspūdį moksleivių suvaidinta drama apie pabėgėlių likimus, išgyvenimus.

 

Projekto partneriai dalyvavo susitikime su Pamukalės regiono švietimo departamento vadovu, kuris pateikė informacijos apie moksleivių imigrantų skaičius mokyklose, jų integraciją į visuomenę, ugdymo ypatybes. Jis nurodė, jog dedamos visos įmanomos pastangos, kad ir vaikai, ir suaugę jų šalyje jaustųsi visapusiškai saugūs. Tai, jog imigracijos politika veiksminga, o atvykusieji jaučiasi gerai, patvirtino ir susitikimas su imigrantais mokykloje bei suaugusiųjų švietimo centre.

Partnerių susirinkimų metu buvo aptarti projekto sklaidos įrankiai, numatyta tolimesnė veikla.

 

Susitikimo Turkijoje savaitės metu dalyviai aplankė UNESCO kultūros paveldo objektus: Šventosios Mergelės Marijos namą (Maryemana), Efesą, Hierapolį ir Pamukalę, Laodikiją.

Viso susitikimo metu dalyviai gilino anglų kalbos žinias, daug sužinojo apie Turkijos kultūrą, tradicijas, dalijosi patirtimi. Visi buvo sužavėti šalies grožiu, o labiausiai – žmonių šiltumu ir betarpišku bendravimu.

 

Visos projekto veiklos finansuojamos „Erasmus+“ projekto lėšomis. Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai, „Erasmus+“ programos lėšomis, kurią Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas. Šis straipsnis atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.