Papildomas priėmimas: pretenduokite į laisvas valstybės finansuojamas vietas

Milena Puchova

Nuo rugpjūčio 8 d. LAMA BPO sistemoje vyksta papildomas priėmimas į šalies profesinio mokymo įstaigas. Teikti prašymus internetu (http://profesinis.lamabpo.lt/) ir pretenduoti į valstybės finansuojamas vietas gali baigusieji 10 klasių, baigusieji 12 klasių bei aukštųjų ir profesinių mokyklų absolventai. Tai galima padaryti iki rugpjūčio 26 d.

Besižvalgantiesiems į profesinį mokymą yra iš ko rinktis. Profesijų ir ypač reikalingų šiandien kvalifikacijų gali įgyti tiek baigę 10 klasių ir kartu siekiantys įgyti vidurinį išsilavinimą bei norintys sėkmingai pasiruošti brandos egzaminams, tiek ir abiturientai, pasinaudojantys galimybe įgyti kvalifikaciją vos per 10 mėnesių, tiek aukštųjų ir profesinių mokyklų absolventai, norintys nemokamai persikvalifikuoti. Šiems asmenims Vilniaus technologijų mokymo centre siūlomas platus mokymo programų spektras ‒ nuo finansinių paslaugų teikėjo iki programuotojo: 14 skirtingų profesijų IT ir kompiuterijos, inžinerijos, vizualinių technologijų ir verslo administravimo krypčių (Vilniaus technologijų mokymo centro mokymo programų sąrašas čia).

Pristatomos naujos mokymo programos

 

Šiemet Vilniaus technologijų mokymo centras kviečia į dvi naujas mokymo programas, kurių absolventai itin laukiami darbo rinkoje. Viena jų – elektrikas – tai viena paklausiausių profesijų, kurią baigus darbo ilgai ieškoti netektų. Įgiję šią kvalifikaciją asmenys galės dirbti įmonėse, kurios montuoja ir eksploatuoja vartotojo elektros įrenginius, žemosios ir aukštosios įtampų skirstomuosiuose ir perdavimo tinkluose (plačiau https://bit.ly/32P56EN).

Antroji – .NET programuotojas. Baigę šią programą absolventai gebės projektuoti ir kurti informacines sistemas, nesudėtingas duomenų bazes, valdyti programavimo aplinką ir kūrimo procesą. Jaunesniajam .NET programuotojui svarbios šios asmeninės savybės: kruopštumas, atsakingumas, savarankiškumas, dėmesio koncentracija. Įgijęs kvalifikaciją asmuo galės dirbti jaunesniuoju. NET programuotoju informacinių ir ryšių technologijų sektoriaus verslo įmonėse, kitų sektorių organizacijų informacinių technologijų padaliniuose.

Galimybė įgyti išsilavinimą ir profesiją

 

Mokymo centre kviečiami mokytis 10 klasių baigę mokiniai. Tokia galimybe pasinaudojo ir Ernestas, nusprendęs negaišti laiko ir pažintį su profesiniu pasauliu pradėti dar besiruošdamas brandos egzaminams. „Mokytis šiame mokymo centre yra patogu, nes tu gauni ir vidurinį išsilavinimą, ir profesiją – taigi čia daug patogiau, nei likti paprastoje mokykloje. Kaip sakoma, vienu šūviu nušauni du kiškius“, – džiaugiasi dvyliktokas. Jam antrina ir finansinių paslaugų teikėjo mokymo programos mokinė Deimantė: „Man visada sekėsi matematika, tad baigusi 10 klasių nusprendžiau eiti mokytis. Nekantraudama norėjau sužinoti, kaip čia viskas vyksta“, – sako ji. Mergina visada žinojo, kad savo karjerą sies su finansais, todėl tikslingai ieškojo mokymo centro ir programos, atitinkančios lūkesčius. „Prieš porą metų radau šią mokyklą, domėjausi galimybe ir mokymais. Čia mokomės visų operacijų, kurios yra atliekamos banke, mokytojai Vilniaus technologijų mokymo centre yra supratingi, moko tik to, ko iš tikrųjų reikės ateityje“, – pasakoja Deimantė.

 

Praktinis mokymas

 

Lietuvoje skatinamos fizinių mokslų studijos: šalies aukštosioms ir profesinėms mokykloms valstybė skiria gausias finansuojamų vietų kvotas, o sektoriaus įmonės informuoja apie brangiai apmokamas darbo vietas. Ketvirtosios pramonės revoliucijos akivaizdoje inžinerinės pramonės darbdaviai ne mažiau nei bet kuri IT įmonė dairosi motyvuotų specialistų, kurių poreikis vis dar didesnis nei inžinerines specialybes pasirinkusių jaunuolių skaičius.

Šias tendencijas įvertinęs profesinę mokyklą šiemet baigęs Drąsutis Bitinas išskiria ir kitą profesinio mokymo privalumą: „Profesinėje mokykloje yra gaunama daugiau praktinių įgūdžių, o profesinė kvalifikacija įgyjama kur kas greičiau, todėl ir karjerą galėjau pradėti negaišdamas laiko“, – sako automatinių sistemų eksploatavimo mechatronikos programos absolventas D. Bitinas. Vilniaus technologijų mokymo centre 70 proc. mokymosi laikotarpio kompleksiškai sudaro praktinės užduotys, praktinių projektų vykdymas ir praktika įmonėje, todėl visas dėmesys yra skiriamas praktiniams įgūdžiams lavinti.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.