Nuotolinio ugdymo ir „eTwinning“ projektinės veiklos dermė

Danguolė Tumėnienė
,
Lietuvos sporto universiteto Kėdainių „Aušros“ progimnazijos pradinių klasių mokytoja metodininkė

Yra posakis, kad kai užsidaro vienos durys į laimę – atsiveria kitos. Bet dažnai, tų kitų, kurios mums atsivėrė – ilgai nepastebime. Džiugu, kad mūsų, Lietuvos sporto universiteto Kėdainių „Aušros“ progimnazijoje taip nenutiko, kai įprastas ugdymo procesas tarsi sustojo ir virto nuotoliniu ugdymu. Prasidėjo naujų pedagoginio darbo formų paieška ir kūrybiškų, naujų edukacinių idėjų ir aktyviųjų metodų įgyvendinimas nuotolinėse pamokose ir veiklose. Mokytojams teko susidurti su iššūkiu – organizuoti mokinių ugdymą taip, kad kuo greičiau būtų užpildytos galimos mokinių žinių spragos, nekristų mokymosi motyvacija. Tam sėkmingai talkino vienas iš aktyviųjų metodų – projekto metodas.

 

Mūsų progimnazija jau kurį laiką yra „eTwinning“, pažangiai ir smagiai Europoje besimokančios bendruomenės, dalis. Progimnazijoje aktyviai vykdomi įvairūs „eTwinning“ projektai. Šiais mokslo metais 1b klasės mokiniai sėkmingai pradėjo dalyvauti šių projektų veiklose. Džiugu, kad projektų „ABC tai tik pradžia“, „Internetinė pradinuko laboratorija-2“ ir „(STEM) everyway that we can“ nesustabdė Covid-19 virusas, karantinas ir nuotolinis ugdymas.

 

Projektas „ABC tai tik pradžia“ skirtas pirmokams ir pradinio ugdymo pedagogams. Jo metu mokiniai žaismingai susipažino su lietuvių kalbos garsų sistema, išmoko taisyklingai juos tarti, atpažinti ir parašyti juos žyminčias raides. Vaikai kūrė ir fantazavo piešdami, dėliodami raides į žodžius, sakinius. Įvairiais kūrybiniais sumanymais puošė kūrybinių darbų galeriją „Raidelių paradas“.

Aktyvi veikla vyko ir nuotolinio ugdymo(si) metu. Išsirinkę perskaitytą knygelę, mokiniai mokėsi ją reklamuoti, pristatydami ir rekomenduodami projekto draugams, kokias knygas verta perskaityti vasarą.

Prie projekto veiklų prisidėjo ir tėveliai, jie talkino fotografuodami ir sukeldami  perskaitytas ir vaikų aprašytas knygas „Padlet“ platformoje. Labai smagiai pavyko žaisti mokantis „Kahoot“ viktorinose. Projekto draugams pristatėme lietuvių kalbos pamokas kitaip.

Apie projektą ir vykdomas veiklas skaitykite čia.

 

Vykdydami projektą „Internetinė pradinuko laboratorija-2“, su projekto partneriais dalyvavome kodavimo užduočių savaitės „Europe Code Week“ renginiuose. Prie mūsų sukurto renginio „Kodavimo žaidimai vaikams“ prisidėjo projekto draugai – pirmokai iš Babtų gimnazijos ir Tauragės „Aušros“ progimnazijos. Na, o startavus nuotoliniam ugdymui, projektas „Internetinė pradinuko laboratorija-2“ tapo aktyvių, naujų metodų ir idėjų platforma pamokoms. Mokiniai aktyviai atliko „Ema“ ir „Eduka“ elektroninių mokymosi platformų pratybų užduotis.

Karantinas pakoregavo ir projekto veiklų planą. Projekto „Twinspace“ puslapyje „Atsakas Covid-19 – nuotolinis ugdymas“ bendradarbiavome pristatydami įvairias veiklas. Su 1 b klasės mokiniais įrodėme, jog nuotolinis ugdymas tai ne tik pamokos, nes galima surengti ir nuotolinę parodą internetinėje erdvėje. Taigi, į socialinį tinklą „Facebook“ sėkmingai perkelta progimnazijos „Galerija A“. Joje pristatyta paroda „Pirmokai pasakoja“. Maloniai kviečiame pasakojimų parodą aplankyti čia.

 

Tikėtina, kad šio projekto veiklų metu įgytos žinios padės mokiniams geriau orientuotis kasdieniame gyvenime ir sėkmingiau mokytis. Vaikai suvoks informatikos ir informacinių technologijų svarbą įvairiose pamokose ir praktinį žinių ir įgūdžių pritaikymą pasirinktose veiklos srityse, o kurdami skaitmeninį turinį, vertins kūrybiškumą, norės gilintis į informacines technologijas.

Su projekto veiklomis galima susipažinti čia.

 

Vykdydami projektą „(STEM) everyway that we can“ nuotolinio ugdymo metu susidūrėme su rimtu iššūkiu. Visos bandymų ir eksperimentų laboratorijos perkeltos į mokinių namus. Tad, aktyviai tėvelių padedami, atlikome daugybę veiklų – bandymą, kaip galima atrasti paslėptą piešinį; eksperimentą „Moneta ant vandens“. Daug gerų emocijų atrandant, sukėlė eksperimentai „Stebuklingas vanduo – vandenyje nuspalvintas paveikslėlis“, „Spalvomis mirguliuojantis pienas“ ir „Skittles paveikslas“.

Atlikdami veiklą „Mano skraidyklė“, mokiniai ir tėveliai sukonstravo, išbandė ir nufilmavo įvairias skraidykles. Džiugu, kad pavyko atlikti pakankamai sudėtingą eksperimentą ir geriau pažinti šilumines vandens savybes.

 

Atliktas veiklas aptardami „Zoom“ klasėje pirmokai pateikė svarių išvadų. Aktualiomis veiklomis mokiniai dalinosi su projekto draugais iš Turkijos, Rumunijos, Serbijos, Albanijos, Graikijos, Italijos, Azerbaidžano ir Portugalijos. Projekto dalyviai vieni kitus mokė, kaip taisyklingai plauti rankas, kaip iškepti omletą, kaip pasigaminti ir dekoruoti veido kaukę.

 

Manau, kad projekto metodas – tinkamas kelias padėti ne tik mokiniams aktyviai įsitraukti į atradimų ir naujų veiklų pasaulį, bet ir pritraukti drauge veikti jų tėvelius. Mokymas(is) tampa bendru tikslo siekimu, gerėja mokinių motyvacija, o tai daro tiesioginę įtaką vaikų pasiekimams ir gebėjimams.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.