Nuotolinio mokymosi iššūkiai

Ilona Surgautienė, Ina Banevičienė, Želvita Jankunė
,
Kauno r. Šlienavos pagrindinės mokyklos pradinių klasių mokytojos

Nors, atrodo, mokytojai, mokiniai, ir jų tėveliai, po pirmųjų įtemptų ir nelengvų nuotolinio mokymosi savaičių, jau pakankamai sėkmingai prisitaikė prie pokyčių, tačiau mokytojoms vis dar kyla įvairių iššūkių. Norime aptarti keletą, ir pasidalinti patirtimi, kaip iššūkių situacijas sprendžiame mes, Kauno r. Šlienavos pagrindinės mokyklos pradinių klasių mokytojos.

 

Mokantis nuotoliniu būdu, sunkiau kai kuriuos mokinius motyvuoti įsitraukti ir padirbėti. Ieškodama įvairių būdų, gerai pažindama savo mokinius, pasitelkiu individualias jų savybes ir pomėgius. Pavyzdžiui, pasaulio pažinimo pamokoje, nagrinėjome temą „Su meškere rankoje“, paprašiau savo mokinio, nors dar mažo, bet jau prisiekusio žvejo, – kad sukurtų šiai temai įžangą. Rezultatas pralenkė lūkesčius. Sukurtas filmuotas vaizdelis motyvavo ne tik jo autorių, bet ir kitus klasės draugus, suteikė netikėtumo elementą, susiejo mokymosi temą su gyvenimiška patirtimi, artimiausia mokinių gyvenamąja aplinka. Kviečiame vaizdo įrašą pasižiūrėti čia.

***

Vienas didesnių nuotolinio mokymosi iššūkių – mokinių įtraukimas į aktyvų mokymosi procesą, sudominimas mokomąja medžiaga. Sukurti ir mokiniams, mokomąją medžiagą virtualioje mokymosi aplinkoje, pateikti taip, kad šie susidomėtų, ne tokia lengva užduotis, kokia gali atrodyti iš pirmo žvilgsnio. Todėl, pasaulio pažinimo pamokai „Miško augalai skirtingo aukščio“ nutariau vaizdinę mokomąją medžiagą nufilmuoti natūralioje aplinkoje – miške. Džiugina tai, kad po pamokos, reflektuodami vaikai nurodė, kad jiems buvo įdomu ir netikėta. Vaizdo įrašą rasite čia.

***

Džiaugiuosi, kad nuotolinis mokymas(is) nesutrukdė įgyvendinti dar prieš karantiną numatytų projektų. Vienas jų – pasaulio pažinimo ir STEAM projektas „Mano parkas“, kurį įgyvendinau mokantis pasaulio pažinimo skyrių „Tėviškėje“. Mokiniai domėjosi: kas yra parkas, kokių parkų yra Lietuvoje. Tada dar klasėje, bendradarbiaudami grupėmis, vaikai pradėjo kurti parkų projektus.

Prasidėjus karantinui projekto įgyvendinimas trumpam sustojo. Tačiau vienoje iš nuotolinių pamokų, „Zoom“ platformoje, sutarėme tęsti projektą „Mano parkas“. Vaikai noriai ėmėsi kurti parko vizijas namuose, individualiai. Iš pradžių daug kam kilo klausimas, kur ir kaip reikės gauti visų reikalingų priemonių, nes lankymasis parduotuvėse apribotas. Tačiau vaizduotė, asmeninis kūrybingumas ir, žinoma, tėveliai, padėjo surasti priemonių namų aplinkoje ir sėkmingai užbaigti projektą.

Projektinis mokymasis karantino metu ypač tinkamas ir įtraukiantis mokinius į kūrybinių ieškojimų veiklą. Tam skirtos: kelios pasaulio pažinimo, dailės ir technologijų, „STEAM pradinukui“, pamokos. Rezultatas mane nudžiugino ir suteikė gerų emocijų mokiniams. Vaizdo įrašas čia.

 

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.