Netikėti šiuolaikinių mokytojų pomėgiai, padedantys kovoti su stresu

Ką apie mokytojus sako jų pomėgiai? Dėstytojas ir ugdymo vadovas dr. Simonas Šabanovas teigia, kad mokytojas, gyvendamas įdomų ir aktyvų gyvenimą, ne tik pats gali dirbti žibančiomis akimis – jis įkvepia kitus – mokinius ir kolegas. Apie pomėgių svarbą ir neeilines asmenybes, kurios šiuolaikinėje mokykloje dirba su mokiniais, dalijasi psichologė Asta Blandė ir Šiaurės licėjaus ugdymo vadovai.

 

Asta Blandė

Psichologė Asta Blandė pastebi, kad pedagogo „užklasinė“ veikla teigiamai veikia ne tik darbo kokybę, bet ir santykių sferą: „Žmogus, kuris turi platesnį interesų ratą, visada yra įdomesnis, jo norisi klausti ir klausytis, jo asmenybė yra spalvingesnė ir patrauklesnė. Tai, be abejo, sustiprina ir paties pedagogo pasitikėjimą savimi bei savivertę.“

„Kviečiant į komandą pedagogus mums buvo svarbi ne tik jų kvalifikacija, rekomendacijos, profesiniai pasiekimai, bet ir atvirumas iššūkiams – juk reikia integruoti iki šiol Lietuvoje atskirai dėstomus dalykus. Remdamiesi bendrosiomis ugdymo programomis sujungiame tas dalykų temas, kurias įdomiau ir naudingiau mokytis integruotai. Todėl ieškojome švietimo provokacijas mėgstančių pedagogų, o tada pastebėjome, kad vienas iš juos siejančių dalykų – pomėgiai“, – pasakoja dr. Simonas Šabanovas.

Nuo kiokušin karatė iki prancūziškos konditerijos

 

Iš tiesų, ši mokytojų komanda stebina ne tik Metų mokytojo įvertinimais, tarptautinių konkursų apdovanojimais, kokybiškų vadovėlių bendraautoryste ir aistra savo dalykui, bet ir neeiliniais pomėgiais. Tiksliųjų mokslų mokytojai Annai Mažuolienei kovoti su stresu padeda rytietiški šokiai, beje, kaip ir dera matematikos mokytojai, ji augina katiną Pliusą. Kinų kalbos mokytoja Vaiva Kairaitytė užsiima kiokušin karatė, turi juodąjį diržą ir „doodlina“ (piešia juodu tušinuku). Atsakingos gyvensenos ugdymo mokytoja aerobinės ir lavinamosios gimnastikos čempionė Marina Grigorjeva laisvą laiką skiria piešybai. Meninio ugdymo ir atsakingos gyvensenos ugdymo mokytoja Laura Mickutė groja trombonu, turi aistrą fotografijai ir keramikai. Lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Eglė Nachajienė skiria laiką nekomerciniam kinui, mėgsta džiazą, kates ir Paryžių.

Meninio ugdymo (muzikos) mokytoja Renata Deltuvienė, su vokaliniais ansambliais ir chorais keliaujanti ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje, laisvalaikį leidžia čiuožinėdama arba puoselėdama gėlyną. Ispanų kalbos mokytojas Juanas Carlosas Paganas Motosas groja būgnais ir flamenko perkusija. Etikos ir socialinio emocinio ugdymo mokytoja Vaida Kuzmickaitė laisvalaikiu leidžiasi į pėsčiųjų žygius, jai ypač patinka keliavimas pėsčiomis kalnais, netgi yra dalyvavusi alpinizmo technikos mokymuose. Be to, Vaida žieduoja paukščius. Gamtamokslio ugdymo mokytojas Rokas Bėliakas laisvalaikį skiria aktyvioms pažintinėms kelionėms ir stovyklavimui.

 

Dalykininkų komandai nenusileidžia ir pradinių klasių mokytojai. Pavyzdžiui, paauglystėje šokusi gatvės šokius, dabar pradinio ugdymo mokytoja Agnė Janonytė vietoj sporto renkasi „locking“ stiliaus šokius – „tai puikus smegenų išsivalymas“. Mokytoja Kamilė Raudytė aktyviai žaidžia tinklinį. Pasirinkti šią sporto šaką ją paskatino noras dirbant mokykloje išlikti energingai. Anglų kalbos mokanti Ugnė dievina prancūzišką konditeriją, seka pasaulio šefų naujienas, lanko kursus ir, be abejo, dekoruotus saldumynus gamina namuose. Pradinio ugdymo vadovė Rūta Kuodienė taip pat laisvalaikį skiria savo desertų studijai. Mokytoja Jūratė Masiulienė kuria grimą scenos žmonėms. Kita anglų kalbos mokytoja – Jurgita Povilavičienė – šoka hiphopą, o priešmokyklinio ugdymo mokytoja Diana Meškelevičienė kuria drabužius ir užsiima Jungtinėse Amerikos Valstijose ypač populiariu dekoravimo būdu – skrebinimu.

Pomėgis vienas iš perdegimo prevencijos būdų

 

Justina Garlauskienė

Mokyklos vadovė Justina Garlauskienė teigia, kad pomėgis gali daug pasakyti apie žmogaus savybes – atidumą detalėms, discipliną, ištvermingumą, atkaklumą siekiant tikslo, kūrybiškumą. „Mokytojo darbas reikalauja didelių emocinių išteklių. Besirūpindami kitais mokytojai išnaudoja savo emocinius resursus ir tampa nebeatsparūs stresui. Mokytojas, skiriantis laiko savo pomėgiui, turi daugiau šansų darbe emociškai neperdegti, nes hobis skatina smalsumą, plečia akiratį, padeda produktyviau išnaudoti laiką, įveikti stresą ir atsipalaiduoti. Tokie žmonės kur kas lengviau tampa mokiniams autoritetais, sudomina, motyvuoja siekti tikslų ir padeda nepaskęsti lėtai besikeičiančioje švietimo sistemoje“, – sako J. Garlauskienė.

 

Psichologės teigimu, žmogus patiria nuovargį dėl kelių priežasčių: kai daro tai, kas nepatinka, nes motyvacijos stoka greitai išnaudoja energiją, kai veiklos krūvis yra toks didelis, kad nuolat jautiesi tarsi vydamasis nepavejamą traukinį, kai gyvenime neturi mėgstamos veiklos, kuri atpalaiduoja ir leidžia pailsėti nuo tiesioginio darbo. Anot A. Blandės, „norėdamas išvengti perdegimo arba nuolatinio nuovargio, pedagogas turi ne tik sąžiningai sau atsakyti, kas jį skatina ugdyti ir auginti žmones, aiškiai apibrėžti savo galimybes ir planuoti laiką, bet ir būtinai turėti asmeninio laiko interesų sritims, kurios padėtų atsitraukti nuo klausimų, susijusių su kasdiene darbine veikla“.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.

Vienas komentaras

  • Redakcija

    Visada malonu sulaukti komentarų ir atsiliepimų. El. paštu gavome laišką iš Joniškio Algimanto Raudonikio meno mokyklos atviro jaunimo centro su tokiu komentaru: „Norime pasidalinti mūsų centre dirbančios socialinės pedagogės pomėgiu, ji kepa autentiškus, senoviškus šakočius ir sako, kad tai geriausia terapija, kai tris valandas žiūri į ugnį ir suki šakotį“. O kokie jūsų ir kolegų pomėgiai?