Nauja pradžia – nauja patirtis ir galimybės

Lina Lorenzo Ruiz
,
projektų vadovė

Ar kada susimąstėte, kodėl kasmet gausiai teikiamos „Erasmus+“ mokyklų mainų partnerysčių projektų paraiškos? Dalyvavimas tarptautiniuose projektuose ne tik praturtina mokymo procesą ir skatina mokymosi motyvaciją, bet ir padeda kurti geresnius mokyklos bendruomenės narių tarpusavio santykius. Taigi tolerantiškas kultūrinis dialogas prasideda būtent mokykloje.

 

Klaipėdos Baltijos gimnazija nuo šių mokslo metų pradžios kartu su mokiniais ir mokytojais iš Portugalijos, Kipro, Italijos ir Graikijos dalyvauja „Erasmus+“ projekte „(S)TEAM Today, Make Changes for Tomorrow“. Per projektą, dalijantis patirtimi ir bendradarbiaujant, bus siekiama susipažinti su jame dalyvaujančių šalių atsinaujinančios energijos išteklių gavybos ir suvartojimo rodikliais, įvairove ir galimybėmis. Projekto veiklos suskirstytos į 5 dalis (saulė, vanduo, vėjas, bioenergija, išmanūs miestai), per kurias mokiniai ne tik pagilins žinias apie atsinaujinančius energijos šaltinius, bet ir ieškos būdų, kaip paskatinti šios energijos panaudojimą, kuriant išmanius ateities miestus. Taip pat bus tobulinami įgūdžiai ir kompetencijos įgyvendinant tarpdisciplininius projektus STEM srityje ir robotikoje (t. y. saulės, vėjo, vandens ir bioenergijos edukaciniai projektai).

 

Šių metų lapkričio 3–9 d. vyko pirmasis projekto dalyvių susitikimas antrame pagal dydį Kipro salos mieste Limasolyje. Susitikimo tikslas – susipažinti su projekto dalyviais, pristatyti savo mokyklas, aptarti pirmų metų veiklas. Savaitės mokymosi veiklos ir edukaciniai užsiėmimai buvo skirti bioenergijos temai (biodyzelinas, biomasė, biodujos ir kitos bioenergijos formos, gaunamos perdirbant organines medžiagas). Per veiklas apžvelgėme kiekvienos šalies atsinaujinančių energijos šaltinių statistiką ir pasiūlymus, kaip galime keistis individualiai, kokių veiksmų turėtų imtis kiekviena valstybė. Per edukacinę išvyką apsilankėme didžiausioje Limasolio nuotekų valykloje, kurioje pamatėme ir išgirdome pasakojimą apie visą nuotekų valymo procesą, dumblo apdorojimą ir biodujų gamybos bei panaudojimo technologinius procesus. Per kitas veiklas mokiniai konstravo saulės energijos varomas mašinėles ir dalyvavo imitaciniame žaidime, stengdamiesi po visiško neatsinaujinančių energijos šaltinių sunaikinimo atkurti Kipro energetikos sistemą. Buvo galima naudoti tik atsinaujinančias energijos rūšis, būdingas šiam regionui.

 

Nors tai buvo pirmas susitikimas ir reikėjo atlikti daug darbų, visgi radome laiko pasidžiaugti Kipro kraštovaizdžiu ir saulute. Limasolio miestas yra Viduržemio jūros pakrantėje. Ši sala skaičiuoja civilizacijos klestėjimo tūkstantmečius, tad atrodė, kad kiekvienas kilometras kvėpuoja istorija. Aplankėme dar nuo Antikos ir viduramžių laikų išlikusius archeologinius paminklus bei labai savitą Kipro sostinę Nikosiją. Ji išsiskiria savo unikalumu, tai vienintelis pasaulyje išlikęs miestas, padalytas į 2 dalis: turkų ir kipriečių.

Neišdildomą įspūdį paliko kipriečių svetingumas, vietinių mokytojų dėmesys, nuoširdumas ir, žinoma, maisto įvairovė. Tėvų komitetas surengė kiprietišką vakarą mokyklos kieme, per kurį šokome, dainavome ir skanavome tradicinių salos patiekalų.

Trečią viešnagės vakarą ir svečiai mokykloje surengė nuotaikingą tarptautinį vakarėlį, pristatė savo šalies tradicijas: šoko liaudies šokius, dainavo dainas gimtąja kalba, vaišino atvežtomis lauktuvėmis.

Po įtempto grafiko greitai atėjo ir penktadienis, laikas krautis lagaminus ir vykti namo. Visi apsidžiaugėme, kad tai tik pirmas susitikimas ir dar ne kartą visi pasimatysime. Kitas susitikimas vyks 2020 m. balandį Portugalijoje.

 

Savaitė, praleista Kipre, mokiniams ir mokytojams padėjo suprasti tai, kad visai nesvarbu, kurioje šalyje gimei. Svarbiausia tik tai, kaip tu bendrauji, o bendravimas šiame projekte buvo didžiausia vertybė. Jis padėjo mokyklos mokiniams „paaugti“, nes teko įveikti kalbos barjerą, gebėti perprasti kitos šalies tradicijas ir kultūrinius skirtumus – mokėti priimti žmones tokius, kokie jie yra.

 

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.

Vienas komentaras

  • Jonas

    Be abejo tokie projektai teikia didelės naudos ir mokiniams , ir mokytojams, tai abipusė nauda.Svarbiausia sudaryti gerą komandą, kuri negailėtų jėgų iškeltiems tikslams įgyvendinti, sudominti mokinius projekto nauda. Iš straipsnio matyti, kad Klaipėdos Baltijos gimnazija tokią komandą turi: gabūs mokiniai, gabūs ir darbštūs mokytojai, atiduoda savo laisvalaikį ir žinias. O svarbiausia, kad praktika derinama su teorija. Sėkmės.