Namuose – kaip išmaniosiose klasėse (I dalis)

Indrė Šadvilaitė
,
Vilniaus lietuvių namų lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja

Prasidėjus nuotoliniam mokymui, visi pedagogai ieškojo sau priimtinų mokymo(si) įrankių bei erdvių. Ypač didelio susidomėjimo sulaukė virtualaus bendravimo platforma „Zoom“, suteikianti galimybę tiesiogiai vesti pamoką bei bendrauti su mokiniais. Toks pamokos modelis labai nenutolsta nuo įprasto, pasikeičia tik bendravimo erdvė. Todėl daugumai mokytojų ir mokinių virtualusis pamokų tipas – priimtinas. Juk staiga atsiradusių pokyčių akivaizdoje jaučiamės saugesni, galėdami išlikti įprastoje sistemoje. O ir „Zoom“ galimybės pakankamos, kad galėtume užtikrinti kokybišką informacijos bei žinių perdavimą mokiniams.

 

Daliai mokytojų, darbas virtualioje erdvėje, gali atstoti informacijos aiškinimą naudojantis lenta, interaktyviąja lenta ir pan. Kadangi galima dalintis kompiuterio ekrano vaizdu, patogu rodyti mokiniams skaidres ir žodžiu komentuoti ar aiškinti teorinius dalykus. Tačiau ši funkcija suteikia ir daugiau galimybių.

 

Mokytojai, dirbantys technologijomis aprūpintose klasėse, gali būti puikiai įvaldę „Kahoot“ ir „Menti“ programėles. „Zoom“ suteikia galimybę jomis naudotis ir tiesioginėse pamokose, virtualioje erdvėje. Veiksmas vyksta tokiu pat principu, kaip ir klasėse, kai šiomis svetainėmis naudojamės demonstruodami vaizdus išmaniosiose lentose ar projektoriais.

Klasėse, kurių mokytojai išmaniosiomis technologijomis galėjo naudotis ribotai (o gal jų net nebuvo?..), gali atsigriebti, nes: „Zoom“, „Kahoot“, „Menti“ – lengvai naudojami mokymo(si) įrankiai, galintys paįvairinti ir papildyti tradicinį mokymo modelį bei paversti pamokas žaismingesnėmis, patrauklesnėmis.

 

Dirbdama klasėje su išmaniąja lenta, galėjau naudotis išvardintomis priemonėmis, o mano mokiniai buvo, galima sakyti, „priaugę“ prie „Kahoot“. Džiaugiuosi galėdama šį mokymo(si) būdą naudoti ir virtualiose pamokose.

Iki šiol nesinaudojusiems „Kahoot“, verta žinoti, kad tai – internetinė svetainė (www.kahoot.com), kurioje užsiregistravęs pedagogas gali kurti virtualias viktorinas ar testus su vienu ir keliais teisingais atsakymais arba pateikti teiginį, dėl kurio mokinys turės nuspręsti: tiesa ar melas. Mokiniai, savo išmaniųjų telefonų interneto naršyklėse, suveda „play kahoot“ ir įrašę pateiktą žaidimo kodą prisijungia prie mokytojo paruošto testo, atsako į pateiktus klausimus.

 

Kad mokinys galėtų atlikti „Kahoot“ užduotis per pamoką, vykstančią „Zoom“ platformoje, jam reikia dviejų elektroninių prietaisų (kaip ir klasėje). Ekraną arba lentą atstoja kompiuterio ekranas, kuriame jis mato vaizdą, juo dalinasi mokytojas, o atsakymus pasirenka savo išmaniajame telefone. Svarbu, kad mokytojas, prieš nuspręsdamas naudoti „Zoom“ ir „Kahoot“, žinotų, ar dauguma klasės mokinių gali naudotis kompiuteriu ir išmaniuoju telefonu vienu metu. Jei mokiniui prieinamas tik vienas įrenginys, kompiuteris arba išmanusis telefonas, jis matys „Kahoot“ klausimus, bet negalės naudotis atsakymų pasirinkimo funkcija. Jei klasėje tokių mokinių vos vienas kitas, galima prisitaikyti prie susidariusios situacijos leidžiant vaikams atsakymus pasirinkti asmeniškai, o po kiekvieno klausimo, su klase aptarti atsakymą. Taip mokiniai, turintys vieną elektroninį prietaisą, gali dalyvauti pamokoje ir išmokti reikiamą informaciją.

 

Naudodamiesi „Menti“, galime rinktis iš daugiau funkcijų: užduodami mokiniams klausimus – matyti atsakymų diagramas pagal populiarumą; mokinių pateikiamas trumpas refleksijas, surinkti pagrindinius raktinius žodžius. „Menti“ padeda nustatyti, kaip mokiniai suprato pamokos informaciją, kaip vertina pamoką. Priklauso nuo to, ką mokytojas nori sužinoti, akcentuoti. Atsižvelgdamas į tai, jis kuria klausimus.

 

Norėdamas naudotis „Menti“, mokytojas turi užsiregistruoti internetinėje svetainėje (www.mentimeter.com). Ten susikūręs įvairaus tipo ir formų užklausas gali jas pateikti mokiniams. Pateikimas panašus kaip ir „Kahoot“. Naršyklėje mokinys įveda „Menti“, jam atidaro (www.menti.com) puslapį, jo prašo prisijungimo kodo. Mokinys įveda mokytojo duotą kodą ir pamato, kokią užklausą šis jam atsiuntė. Pateikti atsakymai matomi kompiuterio ekrane („Zoom“ naudojimo metu, mokytojas dalijasi savo ekrano vaizdu, demonstruodamas asmeninės „Mentimeter“ paskyros viešą vaizdą). Panašus modelis taikomas pamokos metu klasėje, tik tuomet mokytojas naudoja ekraną, išmaniąją lentą ar kitą priemonę, o „Zoom“ platformoje šią funkciją atlieka kompiuterio ekranas. Kaip ir „Kahoot“, „Menti“ naudojimas „Zoom“ vedamose pamokose, reikalingi du įrenginiai: kompiuteris vaizdui ir išmanusis telefonas pateikti atsakymus.

 

Esame „apsiginklavę“ technologijomis, tad joks karantinas neišvarys mūsų iš išmaniųjų klasių!

II straipsnio dalyje dalinuosi, kaip aptartas programėles pritaikau pamokos veiklose.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.

Komentarai (2)