Motyvuotiems mokiniams mokytis įdomiau

Aušra Pangonienė

Mūsų namuose dar nėra robotų, bet jau savo vietą daiktadėžėse turi vaizdo žaidimai. Jie gali būti ir apie futbolą. Tada tu save gali vadinti aistringu futbolo fanatiku ir išmėginti jėgas visuose lygmenyse – nuo komandos stratego iki žaidėjo.

Kol jaunas tėtis strateguoja virtualioje futbolo aikštėje, gali būti, kad jo sutuoktinė ką tik atsivertė Davido Eaglemano knygą „Smegenys: pasakojimas apie tave“. Tai amerikiečių neuromokslininkas, kuris su užsidegimu kalba apie sudėtingiausias mokslo temas ir kelia esminius klausimus. „Smegenyse“ bus ir apie ekstremalaus sporto pasaulį, baudžiamąją teisę, genocidą, smegenų chirurgiją, robotiką, nemirtingumo paieškas. Galiausiai autorius nuves į mūsų pačių smegenų gelmes. Kas yra realybė? Kaip aš priimu sprendimus? Kur link judame kaip rūšis, kuri tik dabar po truputį pradėjo perimti šio judėjimo vadžias į savo rankas?

Ir nereikia stebėtis, kad ši jauna šeima savo atžalas jau nuo kelerių metukų mokys užsienio kalbos ar ves į meninio lavinimo studiją. Jie mąsto kitaip, nes turi žinių.

Kitaip mąstančių šiandien jau yra ir neformaliojo ugdymo įstaigose ar profesinio rengimo centruose. Čia dirbantys pedagogai entuziastai kuria projektus, ieško profesionalių partnerių ir siūlo naujas galimybes savo mokiniams.

 

Štai Alytaus profesinio rengimo centro komanda mokslo metus užbaigė tarptautiniame „Erasmus+“ projekte Rumunijoje. Mokinės Greta Vilčinskaitė, Vitalija Balčiūnaitė ir Agnė Kubričenkaitė, vadovaujamos mokytojų Lilijos Dailidaitės ir manęs, Aušros Pangonienės, dalyvavo 5 dienas trukusiuose projekto mokymuose Bukarešte.

Tai buvo antrasis projekto partnerių susitikimas. Projekto dalyviams buvo organizuota itin intensyvi ir kūrybiška veikla. Jie išsamiau susipažino su mokymosi stiliaus nustatymo įrankiais ir išsiaiškino sau tinkamiausią mokymosi stilių.

 

Mokiniai buvo mokomi programuoti naudojant HTML5 programavimo kalbą ir sėkmingai dirbo. O alytiškė Agnė Kubričenkaitė padėjo ir kitų šalių ugdytiniams. Bendravimas savaitę anglų kalba projekto dalyviams buvo puiki užsienio kalbos pamoka, per kurią visi užmezgė gražias pažintis, susirado naujų draugų iš kitų ES šalių. „Akivaizdu, kad Rumunijoje „Erasmus+“ KA2 tarpmokyklinės strateginės partnerystės projektai ugdymo procese užima gana svarbią vietą, nes sulaukta daug dėmesio ne tik iš švietimo, bet ir iš kitų Rumunijos valdančiųjų institucijų, – pastebi L. Dailidaitė. – Taip pat mokymosi sesijas filmavo „Trinitas“ televizija ir ėmė interviu iš kiekvienos šalies mokinių. Taigi projekto dalyviai pristatė savo gimtąją šalį bei mokyklą ir pasidalijo įspūdžiais apie susitikimą Rumunijoje.“

 

„Erasmus+“ KA2 projektą „Žaidimais paremtas mokslas arba kaip mokytis lengviau“, skirtą skaitmeniniams žaidimams ir mokinių gebėjimų ugdymui, kūrė net penkių šalių komanda. Pasak alytiškių pedagogių, sumanymas pasiteisino. Projektas orientuotas į kūrybiškumą ir vaizduotę. Jo dalyviai turi galimybę aktyviai dalyvauti kuriant žaidimą ir tokiu būdu ugdyti kūrybinį bei kritinį mąstymą, spręsti iškilusias problemas.

Patys populiariausi žaidimai yra tie, kurie susiję su tikru gyvenimu. Tokie skaitmeniniai žaidimai lavina bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius. Yra begalė žaidimų, kuriuos gali žaisti keli žmonės, ir tai vaikus moko išklausyti kitų mintis, pasiūlymus, kurti bendrus planus, pasiskirstyti darbus. Tokiu būdu žaidėjas gali praplėsti savo akiratį: susipažinti su žmonėmis iš įvairių pasaulio vietų, sužinoti apie jų tradicijas ir kultūrą. Taigi, skaitmeniniai žaidimai ne tik skirti laisvalaikiui praleisti, bet ir aktyviai skinasi kelią į mokyklas.

 

Ir visai nesvarbu, kad šiandien gabūs jaunuoliai mokosi žemiškos profesijos kokiame nors profesinio rengimo centre. Nereikia nuvertinti švietimo įstaigos vien dėl jos žemiškesnio statuso. Kur kas svarbesni ir perspektyvesni visi tie žingsniai, kuriuos jie žengs kartu su motyvuotais pedagogais ar tarptautinių projektų partneriais. Galbūt jau po kelerių metų šiandieninių mokinių įkurta nedidelė įmonė bus pirmoji, kuri sureaguos į tokį skelbimą: „Universitetas iš Jungtinės Karalystės siekia sukurti sistemą, kuri leis pagyvenusiems žmonėms gyventi labiau nepriklausomai, ir ieško projektui partnerių. Partneriai turi specializuotis dirbtinio intelekto, mašininio mokymosi srityje.“

 

O kol kas motyvuoti mokiniai iš Alytaus profesinio rengimo centro pasakoja įspūdžius, kuriuos patyrė laisvomis nuo dalyvavimo projekte valandomis. Jie aplankė Bukarešto Kiseleffo rajoną, plaukiojo laivu Herastrau parke, pabuvojo geologijos ir iliuzijų muziejuose. Neišdildomą įspūdį mokiniams ir mokytojams paliko ekskursija į Sinaia kurortinį miestelį, įsikūrusį Karpatų kalnų papėdėje, ir Peles pilį. Ši pilis buvo Rumunijos karalių vasaros rezidencija. Pilyje galima pamatyti talentingiausių Europos menininkų darbus, nuostabius fontanus ir paminklus. Ji yra laikoma viena gražiausių pilių visoje Europoje.

Motyvuotiems mokiniams mokytis išties įdomiau.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.