Mokykla, apšviesta Šiaurės pašvaistės

Aurelija Dirginčienė
,
pradinių klasių mokytoja

Šiaulių „Juventos“ progimnazijos pradinių klasių mokytojos Diana Kontrimienė, Ingrida Karskienė, Aida Zorienė ir šio teksto autorė Aurelija Dirginčienė, su savo mokiniais dalyvaujančios „Nordplus“ ir „eTwinning“ projekte „Stebuklai mokslo šalyje“, vasario mėnesį lankėsi Norvegijos Otereno Hatteng mokykloje.

 

Į antrąjį projekto susitikimą atvyko pedagogai iš Danijos, Islandijos, Latvijos ir Lietuvos. Projektas įpusėjo, tad pirmas partnerių iki susitikimo atliktas darbas – mokinių apklausa. Apklausa parodė, kad dauguma mokinių pažįsta ir žino apie projekte dalyvaujančias šalis, jiems patinka atliekami bandymai. Anketos duomenys atskleidė: projekto veiklomis domisi mokinių tėvai, o pedagogai džiaugiasi nauja patirtimi.

Šeimininkų suplanuota dienotvarkė buvo intensyvi: pamokų stebėjimas, dalyvavimas veiklose nuo ankstaus ryto iki 15 val. Otereno miestelyje – 1800 gyventojų, 114 iš jų – Otereno mokyklos mokiniai. Mokykla, kaip ir visos Skandinavijos ugdymo įstaigos, aprūpinta naujausiomis mokymo priemonėmis (interaktyviosiomis lentomis, „Apple“ planšetiniais kompiuteriais, kuriais mokiniai naudojasi ne tik mokykloje, bet ir namuose). Įstaiga turi ir baseiną, lauko klasę, kurioje žiemą po įvairių veiklų gryname ore ant laužo verda arbatą ir kepa dešreles. Stebino pamokos – tylu, ramu, niekas niekur neskuba, kiekvienas dirba savo darbą, atlieka individualias ir grupines užduotis. Pradinėse klasėse greta mokytojo dažnai gali pamatyti dirbant vieną ar du padėjėjus.

Pamokas ne tik stebėjome, bet ir patys vedėme. Esant –14 °C temperatūrai, su mokiniais porą valandų dalyvavome veiklose gamtoje – lipome į kalną ir leidomės nuo jo rogutėmis, šildėmės prie laužo ir gėrėme ant jo virtą arbatą.

 

Kiekvienos šalies pedagogai paruošė bandymus (ne veltui projektas vadinasi „Stebuklai mokslo šalyje“) ir juos pasikeisdami rodė Otereno pradinukams. Islandų mokytojai demonstravo, kaip vandenyje atgyja popierinis gėlės žiedelis, danai atliko bandymą su balionais, latviai visus nustebino bandymu su bengališka ugnele ir kiaušiniu (per žalią kiaušinį perverta deganti ugnelė neužgeso).

Mes paruošėme keletą bandymų: metalinį indelį su sniegu prišaldėme prie medinės kėdės, pasitelkę vandens lašelius perlaužtus dantų krapštukus „privertėme“ tapti žvaigždėmis ir, su norvegų mokinukais iš plastikinių butelių pagaminę mašinėles, naudodami balionus, aiškinomės trečiąjį Niutono stūmimo dėsnį.

Džiaugiamės ir didžiuojamės, kad galėjome išmokyti savo partnerius naudotis keletu informacinių technologijų įrankių. Visiems labai patiko mokytojos Dianos Kontrimienės paruoštas „Quizlet“ žaidimas. Mūsų bendraminčiai mielai atliko užduotis, pasitelkdami „Kahoot“, „Mentimeter“ ir „Plickers“ programėles. Teko ilgai aiškinti ir mokyti naudotis atnaujinta projekto „Twinspace“ aplinka, susikurti „Padlet“ sienelę ir ją naudoti pristatant projekto veiklas. Mokymai parodė, kad „Nordplus“ ir „eTwinning“ programų sinergija gali būti naudinga ir įdomi.

 

Susitikimas mus džiugino ne tik įspūdingomis veiklomis mokykloje. Norvegija žavėjo nuostabia gamta. Iš visų pusių mus supo kalnai ir fiordas, kuriame nardė delfinai. Teko apsilankyti samių centre, važiuoti haskių kinkiniais, gėrėtis Šiaurės pašvaiste. Ir nors kasdien spaudė –20 °C šaltukas, nebuvo šalta nuo norvegų mokytojų skleidžiamo draugiškumo ir nuoširdaus noro parodyti tai, kuo turtinga Norvegija.

Nekantriai laukiame mokslo metų pabaigos, kai, iškėlę Latvijos, Islandijos, Danijos ir Norvegijos vėliavas, pasitiksime šaunius projekto draugus.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.