Mokosi ne tik mokiniai, bet ir mokytojai

Alvadorija Keblytė
,
pradinio ugdymo mokytoja

Šiuolaikinis ugdymas ir mokiniai – tikras iššūkis mokytojams. Kintantys mokinių lūkesčiai verčia pedagogus prisiimti naujus vaidmenis. Dažnai iš mokytojo tikimasi, kad jis bus išmanus, aktyvus ir nuolat tobulėjantis. Kretingos rajono Jokūbavo Aleksandro Stulginskio mokykloje-daugiafunkciame centre vyko paskaita-praktikumas „Tyrinėju, bet ar saugau?“ pradinio ugdymo mokytojams. Mokykla dalyvauja projekte „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“, todėl pedagogės Daiva Sajauskienė ir aš, Alvadorija Keblytė, nusprendėme pasidalinti gerąja patirtimi su kolegomis iš kitų įstaigų, supažindinti ir praktiškai išbandyti „Gamtamokslinės spintos“ priemones, skirtas pamokos modernizavimui.

 

Paskaitą surengėme šiandien itin aktualia – klimato bei aplinkosaugos – tema. Užsiėmimo metu mokytojai ne tik išklausė teorinių žinių ir patarimų gamtosaugos tema, bet ir pritaikė žinias, atlikdami įvairius eksperimentus, interaktyvias užduotis. Paskaitos metu buvo aptarti mokytojams pateikti veiklos aprašai, stebėjimų planai ir rekomendacijos, dalyviai išgirdo išsamių patarimų, nusakančių gamtamokslinių tyrimų žingsnius ir procedūras, padedančias pasirinkti priemones ir saugiai jomis naudotis, gauti rezultatus, leidžiančius daryti pagrįstas išvadas. Žaismingai pademonstravome, kaip galima vaikams „įskiepyti“ meilę gamtai ir žemei, kaip į ugdymą integruoti aplinkosauginį švietimą.

 

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.