Mokiniai pasijuto studentais, arba netradicinės pamokos VDU Švietimo akademijoje

Vilma Vilkytė-Žemaitaitienė

Mokinių žiemos atostogos baigėsi gerokai per greitai, į tradicines pamokas ir įprastas klases dar nesinorėjo grįžti, todėl Vilniaus lietuvių namų gimnazija ir Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Švietimo akademija vyresniųjų klasių ugdytiniams pasiūlė ugdymo procesą perkelti į netradicines erdves: 8–10 klasių mokiniai pakviesti dalyvauti neformaliojo ugdymo programose, per kurias ne tik pabuvo žurnalistais, turizmo organizatoriais, literatūros kritikais ir analitikais, mokėsi užsienio kalbų su iš užsienio atvykusiais studentais, bet ir dalyvavo įvairiose diskusijose bei kūrybinės dirbtuvėse, vyko į ekskursijas po LRT studiją ir į Trakus.

 

Visi Vilniaus lietuvių namų mokiniai itin aktyviai rinkosi į paskaitas, taip maloniai nustebindami akademinę bendruomenę. Noriai atliko užduotis, uoliai dirbo grupėse ir individuliai, bet svarbiausia – kėlė itin daug klausimų, filosofavo, rašė esė, ėmė interviu, kūrė turistinius maršrutus po Vilniaus senamiestį, juos užkodavo pasitelkę brūkšninius kodus, vėliau modeliavo ir simuliavo turizmo verslą.

Būti studentais patiko daugeliui, nes tai – kitoks, neformalus bendravimas, laikas neskirstomas į pamokas ir pertraukas, nėra skambučio, įdomu dirbti ne klasikinėje klasėje, o sėdėti didelėje auditorijoje – amfiteatre.

 

Projektas mokinius ne tik skatino planuoti savo ateitį, rinktis studijas Lietuvoje, bet ir leido nukeliauti į ateitį, kur galėjo pasijusti tikrais studentais.

 

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.