Mechatronikas – apie XXI a. profesiją: „Mokausi vienos perspektyviausių specialybių“

Milena Puchova

Mechatronika – tai gana nauja profesinės veiklos sritis, mechaninės inžinerijos, elektronikos, kompiuterinių valdymo sistemų sinerginis derinys, sutinkamas visose pramonės šakose. Įmonėse, kuriose yra naudojamos modernios gamybos ir technologinės priemonės, sudėtingos mechatroninės sistemos, kuriomis valdomi ir kontroliuojami gamybos ir technologiniai procesai, pastaruosius prižiūri, valdo ir montuoja atitinkamą įrangą būtent mechatroniko specialybę turintys asmenys.

Šių specialistų poreikis darbo rinkoje, Darbo biržos duomenimis, yra ypač aukštas. Pramonės įmonės, kuriose gali dirbti šios krypties specialistai, priklauso vienam labiausiai besivystančių ir moderniausių šalyje sektorių.

Mokymo įstaigos pasirinkimą lėmė praktikos galimybės

 

Vilniaus technologijų ir verslo profesinio mokymo centre automatinių sistemų eksploatavimo mechatroniko profesijos siekiantis Andrius pasakoja, kad sau tinkamos mokymosi vietos ieškojo tarp universitetų, kolegijų ir profesinio mokymo centrų. „Peržiūrėjus visų mokymo įstaigų programas, šis centras pasižymėjo mokymo programos tikslingumu – joje yra tik tie dalykai, kurie reikalingi šiai specialybei. O Vilniaus technologijų ir verslo profesinio mokymo centras turi visą reikiamą modernią įrangą pritaikyti teorines žinias praktikoje. Taip pat sužavėjo čia dirbantys mokytojai, kurie yra aukščiausios kvalifikacijos specialistai savo srityse – tai ir buvo vienas iš esminių kriterijų renkantis mokymo įstaigą“, – sako jis.

 

Paklaustas, kodėl nusprendė studijuoti mechatroniką, Andrius savo pasirinkimą grindžia žiniomis, kad kiekvienas mūsų žingsnis yra vis daugiau ir daugiau automatizuojamas. Ir nors iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, kad mechatronikas yra labiau šaltkalvis, vaikinas skuba užbėgti klaidingai nuomonei už akių ir tikina, kad tai yra visiškai pasenęs mąstymas: „Didžioji dalis žmonių tiesiog neįsivaizduoja, kas tai yra. Kitos mokslo įstaigos šią specialybę vadina robotika, bet, sakoma, kaip bepavadinsi, taip nepagadinsi“, – šypsosi vaikinas ir patikslina, kad mechatronika – labai plati specialybė, kurią sudaro ir elektronika, ir pneumatika, ir hidraulika, ir valdymas, ir valdiklių programavimas, ir dar daug kitų įdomių techninių dalykų.

Į profesinę mokyklą – su bakalauro diplomu ir paragavus emigranto duonos

 

„Baigus šią specialybę atsiveria galimybės plėtoti savo profesinę ateitį“, – tikina būsimasis mechatronikas, iki mokslų profesinėje mokykloje jau turėjęs nemažai darbinės ir mokymosi patirties. „Esu Vilniaus Gedimino technikos universitete baigęs Verslo vadybos ir administravimo bakalauro studijas. Studentiškais laikais teko dirbti ir pagalbiniu darbuotoju, ir barmenu, ir daug kitų nekvalifikuotų darbų. Baigęs studijas daugiau nei penkerius metus Lietuvoje dirbau informacinių technologijų analitiku. Vėliau porą metų teko padirbėti Kanadoje, pardavimų vadybininko-duomenų analitiko pozicijoje“, – patirtimi dalijasi Andrius.

 

Įgijęs automatinių sistemų eksploatavimo mechatroniko profesiją Andrius planuoja savo ateitį sieti su mechatronika ir robotika. „Ši specialybė turbūt yra viena perspektyviausių, nes praktiškai viskas yra automatizuojama ir mechatronikos daugėja kiekviename mūsų žingsnyje, nuo namų iki gamybos. Sritis yra tikrai įdomi, bet reikalauja kruopštaus mokymosi, todėl planuojantiems ją studijuoti linkiu kantrybės, užsispyrimo ir motyvacijos. Technologiniai pasiekimai mechatronikoje nuolat juda į priekį, todėl dirbant šį darbą tikrai nebus nuobodu, bet reikia ir reikės tobulėti, domėtis atsirandančiomis naujovėmis“, – pasakoja būsimasis specialistas.

Profesinė patirtis – su tarptautiškumo prieskoniu

 

Mokymo programos Vilniaus technologijų ir verslo profesinio mokymo centre patrauklios ir savo tarptautiškumu. Neseniai iš „Erasmus+“ stažuotės Hamburge grįžęs Andrius dalijasi prisiminimais ir patirtimi, kurią įgijo per trijų savaičių tarptautinę praktiką. Joje būsimasis mechatronikas gilino profesinius įgūdžius: teko testuoti ir keisti elektronikos komponentus mobiliuosiuose telefonuose, kompiuteriuose ir kitose prietaisuose. Paklaustas, kas labiausiai patiko, būsimasis specialistas neabejodamas sako, kad jį džiugina tai, jog per stažuotę pavyko pagilinti žinias elektronikos srityje ir jas pritaikyti praktikoje.

 

Dalyvauti konkurse ir vykti į tarptautinę stažuotę Andrius nusprendė, nes žinojo, kad stažuotė praturtins jo turimas žinias ir įgūdžius, o Vokietija yra viena pirmaujančių gamybos technologijomis šalių Europoje, todėl jam buvo įdomu pamatyti gamyklas, miestą, kultūrą, susipažinti su darbo procesais. Andrius įsitikinęs, kad užsienyje įgyti įgūdžiai jam pasitarnaus ir ateityje: „Ne veltui yra posakis, ką išmoksi, ant pečių nenešiosi. Įgytos naujos žinos elektronikoje ir lituojant tikrai pravers, ir nesvarbu, jei tai nebus tiesiogiai susiję su darbu, – vis tiek pasitarnaus bendram žinių ir įgūdžių lygiui pakelti. Žinoma, tokia patirtis yra puiki galimybė bendrauti su žmonėmis užsienio kalbomis, lavinti komunikacinius gebėjimus.“

 

Andrius į stažuotę Vokietijoje vyko pagal „Erasmus+“ programos projektą „Mechatronikas – inovatyvių technologijų specialistas“, kurį prieš dvejus metus inicijavo Visagino technologijos ir verslo profesinio mokymo centras ir įgyvendino kartu su Vilniaus technologijos ir verslo profesinio mokymo, Panevėžio ir Elektrėnų profesinio rengimo centrais. Projektu buvo siekiama didinti mechatronikos srities mokinių ir profesijos mokytojų kvalifikacijos kėlimo galimybes.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.