„Mano skaitymo kampelis“

„Niekas kitas taip nesužadina ir neugdo vaiko vaizduotės, kaip knyga. Pamatykime džiaugsmą vaiko akyse,

kai jis perskaito pirmąjį žodį ir į rankas pasiima pirmąją knygutę.“

(Astrida Lindgren)

 

Noras skaityti yra didžiulė kūrybos ir vaizduotės paskata. Skaitymas skatina vaikų protinę veiklą, kalbėjimo įgūdžius, padeda ugdyti atminį ir dėmesio koncentraciją. Kiekvienas perskaitytas kūrinys praturtina vidinį pasaulį, skatina svajoti, juoktis, o kartais ir verkti. Knyga – tarsi lobių skrynia, kur sutinki nuostabų vaizduotės ir svajonių pasaulį.

Tačiau šiais technologijų laikais tėveliams ar pedagogams sudominti vaikus knyga tampa vis didesniu iššūkiu. O jei dar vaikas patiria mokymosi sunkumų ar turi skaitymo sutrikimų! Psichologas Vytis Valantinas teigia, kad knygos neabejotinai yra tarp dalykų, kurie gali sunkumų turintiems vaikams teikti ramybę, atokvėpį ir bent trumpam padėti pajausti, kad gyvenimas, nepaisant visų rūpesčių namuose, kieme ir mokykloje, būna kerintis ir kupinas džiaugsmo. Tai kaipgi padėti vaikui susidraugauti su knyga?

 

Nėra vieno recepto, kuris išspręstų šią dilemą. Prisiminkime save, kas skatina mus skaityti? Smalsumas, susidomėjimas, malonumas, jaukumas, noras sužinoti nauja… Jei vaikas nenori skaityti, tai reiškia, kad jis nepatiria šių emocijų? Kaip padėti pajausti smalsumą, ramybę, saugumą, privatumą vaikui, kuris patiria skaitymo sunkumų. Ar jis žino, kad knyga gali būti geriausias draugas, kuris niekada neapgaus, nepasišaipys?

Klaipėdos miesto mokyklų logopedų ir specialiųjų pedagogų metodinis būrelis, bendradarbiaudamas su Klaipėdos miesto pedagogų švietimo ir kultūros centru, sugalvojo vaikus paskatinti pamilti knygas, susikuriant savo skaitymo kampelį, bei organizavo kūrybinių darbų nuotraukų parodą „Mano skaitymo kampelis“. Aplinka, kurioje skaitome, gali būti vienas svarbesnių faktorių, leidžiančių pajausti malonumą ir sėkmę skaitant knygą. Kiekvienam skaitymo kampelis gali būti kitoks, svarbiausia, kad būtų tik jo. Ir jame galima ne tik skaityti, bet ir pabūti su savimi, pasvajoti, nusiraminti! Tik ten, kur jauku ir saugu, vaikas (o ir suaugusysis) jaučiasi komfortabiliai.

 

Sukūrę skaitymo kampelius, idėjos autoriai prašė įamžinti juos nuotraukose ir apipavidalinti juodai baltose dėžutėse. Kodėl dėžutėse? Nes jos simbolizuoja skrynią, kurią atverti norime paskatinti ir vaikus. Kodėl juodai balta? Nes kiekvienas iš mūsų, skaitydamas tą pačią knygą, jaučia, mato ir išgyvena skirtingus jausmus, pasąmonėje piešia vaizdus skirtingomis spalvomis.

 

Džiaugiamės, kad ši idėja sudomino gausų būrį Klaipėdos miesto mokyklų švietimo pagalbos specialistų. Parodai pristatyta apie 50 darbų, skleidžiančių šilumą ir gėrį. Greta skaitančio vaiko galime išvysti patį geriausią klausytoją keturkojį, sesę ar brolį, draugus. Itin šiltos nuotraukos, kuriose atsispindi nuoširdus vaiko ir mokytojo santykis, kai mokytojas tampa pagrindiniu raktu į pasakų pasaulį. Darbai dekoruoti skaitytų knygų herojų atvaizdais, o parašytos mintys ar sentencijos tik patvirtina, kokia stipri žodžio galia…

 

Knygos skaitymas – tai lyg pokalbis su išmintingu draugu, skirtumas tik tas, kad tų draugų galime turėti milijonus! Tad raskime brangaus laiko, įsikurkime savo kampelyje ir pasikalbėkime su „geriausiu draugu“ neskubėdami, nuoširdžiai, apmąstydami ir praturtindami save dvasiškai.

 

Lina Dūdienė

Klaipėdos Vitės pagr. m-klos logopedė

Kristina Stankutė-Matė

Specialioji pedagogė

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.