Lietuvos darželiai ir mokyklos spręs klimato kaitos problemas

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija kviečia šalies mokyklų komandas aktyviai dalyvauti STEAM (gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, matematikos ir kūrybiškumo ugdymo) konkurse „Mūsų eksperimentas“. Šių metų konkurso tema – klimato kaita, tad laukiamos inovatyvios, originalios mokinių idėjos, siūlančios spręsti sparčiai besikeičiančio klimato problemas. Laimėjusios mokinių komandos kartu su jas rengusiais mokytojais bus apdovanotos kelione į Švediją.

„Jaunoji karta vis labiau ir garsiau rodo, kaip svarbu kalbėti apie šiltėjančio klimato problemas ir jas spręsti. Norime padrąsinti ir pakviesti Lietuvos jaunuolius realizuoti savo idėjas, sumanymus, atskleisti kūrybinį ir mokslinį potencialą sprendžiant visai žmonijai rūpimą klausimą. Tikiu, kad mūsų šalies vaikai gali sukurti tai, kas nustebins ne tik Lietuvą, bet ir visą pasaulį“, – sako švietimo, mokslo ir sporto ministras Algirdas Monkevičius.

 

Tiriamieji darbai gali būti bet kurios STEAM mokslų ar jų grupių tematikos, tačiau turi būti atsižvelgiama į klimato kaitos problemas. Konkursu taip pat siekiama skatinti vaikus kūrybiškai mokytis STEAM mokslus, patirti tyrinėjimo ir atradimo džiaugsmą.

Planuojama, kad konkurse dalyvaujančioms komandoms – vaikams, jų mokytojams – padės ir konsultuos Lietuvos aukštųjų mokyklų mokslininkai, dėstytojai bei doktorantai.

Šiemet nauja tai, kad konkurse gali dalyvauti ir ikimokyklinio ugdymo įstaigų komandos.

 

Konkursinius darbus reikia pateikti iki gegužės 17 d.

Konkurse „Mūsų eksperimentas“ dabar gali dalyvauti visi vaikai ir mokiniai: nuo ikimokyklinukų iki profesinio mokymo įstaigų mokinių. Mokinių komanda kartu su mokytoju atlikusi tiriamąjį darbą, konkursui pateikia trumpą darbo aprašą ir tyrimą iliustruojančią, ne ilgesnę kaip 10 min., filmuotą medžiagą. Konkursui darbą gali teikti ne didesnė kaip 5 mokinių komanda, vadovaujama mokytojo ar kelių mokytojų. Iš vienos mokyklos ar klasės, ar grupės gali dalyvauti ir kelios komandos ir pristatyti skirtingus darbus. Šiemet pirmą kartą konkursiniai darbai bus vertinami atsižvelgiant į amžiaus grupes. Svarbiausi vertinimo kriterijai: idėjos originalumas, darbo moksliškumas (išskyrus ikimokyklinio ugdymo įstaigas), kūrybiškumas, loginė darna, kruopštumas, darbų saugos reikalavimų laikymasis, filmuotos medžiagos kokybė.

 

Konkursą „Mūsų eksperimentas“ kasmet organizuoja Švietimo, mokslo ir sporto ministerija ir Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras kartu su STEAM krypčių mokytojų asociacijomis.

 

Daugiau informacijos: Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras,

Ingrida Kučiauskienė, el. p. ingrida.kuciauskiene@lmnsc.lt, (8 5) 267 19 12.

 

Pernai konkursui „Mūsų eksperimentas“ buvo pateikta 80 mokinių darbų. Darbus vertinę mokslininkai pažymėjo, kad ypač tobulėja mokinių gebėjimas pateikti savo eksperimentus: mokiniai ne tik kūrybiškai atlieka tyrinėjimus, bet ir geba vaizdžiai visa tai perteikti filmuotoje medžiagoje, kurią galima naudoti ir kaip mokymo priemonę bendraamžiams. Pirmųjų vietų laimėtojai pernai keliavo į Berlyną, į vieną didžiausių Europoje Vokietijos technikos muziejų.

 

ŠMSM inf.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.