Lieporių gimnazijoje – apie įsivertinimą

Rita Norkutė, Aida Šliažienė
,
Lieporių gimnazijos mokytojos

Šiaulių Lieporių gimnazijoje vyko respublikinė metodinė-praktinė konferencija „Mokinių įsivertinimo dirbtuvės. Įsivertinimo tęstinumas ir sėkmė“, kurios tikslas – pasidalyti praktine ir metodine patirtimi kuriant mokinių vertinimo ir įsivertinimo sistemą, matuojant asmeninę mokinio pažangą ir sėkmę.

 

Konferencijos dalyviai stebėjo įsivertinimo pamokas, kurias vedė mokytojos Aurelija Meškauskienė ir Sandra Puzarienė. Vėliau mokytojai ir mokiniai dalijosi vertinimo ir įsivertinimo patirtimi. Susirinkusiuosius muzikiniu kūriniu „Rytą vakarą“ pasveikino muzikinių projektų „Du balsai – viena širdis“ ir „Dvi kartos“ dalyviai – Neformalaus ugdymo skyriaus vedėja Aurelija Meškauskienė ir gimnazistas Rapolas Meškauskas. Gimnazijos direktorė Sigita Malinauskienė, tardama sveikinimo žodį, pasidžiaugė, kad mokytojai turi jau nemažai patirties organizuodami įsivertinimą ir ja dalijasi. Direktorė pabrėžė, kad įsivertinimas yra labai svarbus pirmiausia pačiam mokiniui – jis turi atpažinti ir įvertinti savo gebėjimus, kad galėtų tinkamai pasirinkti profesinį kelią. Šiomis dienomis susiduriama su labai aiškia problema – bet kokia kaina siekiama aukštojo mokslo, kartais net nežinant, ar norėsis dirbti pagal pasirinktą sritį.

 

Savo sėkmės istorijomis dalijosi ir gimnazistai. Antrokė gimnazistė Gustė džiaugėsi, kad per vienerius metus pavyko pasiekti išties nemažai ir jaunesniems gimnazistams jau gali duoti keletą patarimų. Pirmiausia, pasak Gustės, reikia turėti tikslų ir pamatuotą veiksmų planą, ko tu sieksi, lankyti pamokas, pažinti save, savo gebėjimus, išsiaiškinti studijų galimybes, atlikti testą apie tinkamiausią specialybę. Gimnazistė dalyvauja įvairioje nepamokinėje veikloje, veda renginius. Gustė pasidžiaugė, kad per metus ji užaugo ne tik kaip mokinė, bet ir kaip asmenybė. Svarbiausias jos patarimas turbūt būtų, kad nereikia lenktyniauti su kitais, pirmiausia lenktyniauk su savimi. Pirmokai gimnazistai pristatė filmuką „Kas mus skatina augti“, kuriame parodė, ką nuveikė per šiuos metus: be pagrindinės veiklos – mokymosi, dalyvavo įvairiuose renginiuose, vyko į ekskursijas, savanoriavo. Savo patirtimi dalijosi ir Radviliškio r. Šeduvos gimnazijos, Šiaulių bei Vilniaus mokyklų mokytojai. Visi kalbėjusieji pabrėžė, kad svarbiausia yra suprasti, ką mokinys gali, kaip pasiekti norimą tikslą, kokia pagalba reikalinga.

 

Mindaugo Macaičio nuotraukos

Sakoma, kad Dievas padeda tiems, kurie patys sau padeda. Konferencijos pabaigoje prieita prie išvados, kad įsivertinimas reikalingas visiems – juk kiekvienas žmogus nori tapti geriausia savo paties versija.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.