Kūrybinių darbų paroda „Aš sukūriau pasaką apie…“

Violeta Plėštienė
,
Panevėžio lopšelio-darželio „Puriena“ vyresnioji auklėtoja

Dirbu su ankstyvojo amžiaus vaikais, tad pirmasis mokslo metų pusmetis skirtas susipažinti ir geriau vieni kitus pažinti. Žinoma, pradžioje vyksta adaptavimosi procesas ir ne visiems jis būna lengvas ir džiaugsmingas. Pastebėjau, kad kiekvienam reikia individualaus priėjimo: vieną užtenka paglostyti ar švelniai apkabinti, o kitą – domina žaislai su garsiniais efektais, ar knygelė spalvingomis iliustracijomis. Yra vaikų, kuriems visai nereikia, kad jį kalbintų ar liestųsi. Kiekvienas vaikas – asmenybė, o ją ugdant dalyvaujame ir mes – pedagogai.

 

Surengti kūrybinių darbų parodą „Aš sukūriau pasaką apie…“ mintis kilo po sėkmingos veiklos su ugdytiniais. Ankstyvojo amžiaus „Mažylių“ grupės vaikams pasiūliau iš iškirptų paveikslėlių (reklaminių laikraštėlių, žurnalų, suplyšusių knygelių) išsirinkti labiausiai patikusius. Gražiausius savo pasirinkimus vaikai sudėliojo ant popieriaus lapo, o tada, man šiek tiek padedant užtepti sausų klijų, kiekvienas savarankiškai rinkosi, kur paveikslėlį priklijuoti, o priklijavus spustelėti, kad darbai pavyktų puikūs, skirtingi, spalvingi ir unikalūs.

 

Norėdama sužinoti, kas paveikslėliuose vaizduojama, mažuosius kūrėjus pakalbinau. Žinoma, pašnekovai, ne patys kalbiausi, bet vieną kitą atsakymą išgirsti pavyko: „Ga ga, niam niam, baba“ ir panašiai. Prie kiekvieno vaiko darbelio parašydama po sakinį, tikėjausi atspindėti vaiko mintis apie paties sukurtą darbą.

 

Sukurtus darbus eksponavome grupės stende. Kiekvienas noriai rodė savo kūrybos rezultatus tėveliams, pasakojo, kas darbelyje pavaizduota. Tėvai, entuziazmu, susidomėjimu ir džiugesiu, nė kiek nenusileido vaikams. Tada ir kilo mintis, kodėl nepabandžius surengti kūrybos darbų parodą viso darželio ugdytinių grupėse. Artėjo teatro diena – tinkama proga ir tinkama tema sukurti savo pasakas.

 

Šios parodos tikslas – skatinti vaikų kalbėjimą, pasitelkiant meninę ir kūrybinę raišką, o lavinant vaikų vaizduotę, per saviraišką atskleisti ugdytinių kūrybingumą. Raginau vaikus eksperimentuoti ir lavinant smulkiąją motoriką, mėgautis karpymu, iškarpų išdėstymu ant piešimo lapo ir klijavimo procesu. Darbeliams naudojome antrines žaliavas: reklaminius lankstukus, žurnalus.

 

Auklėtojos pasidalijo įspūdžiais, kaip sekėsi grupėse kurti pasakas. Vyresnieji paveikslėlius rinkosi ir karpė savarankiškai, kūrė pasakojimus, o auklėtojos juos užrašė. Veikla vaikus įtraukė, jie dirbo susikaupę ir susidomėję: karpė, dėliojo, klijavo.

Kai kurios grupės nusprendė pasaką kurti bendromis jėgomis – atliko kolektyvinį darbą. Ugdydami bendradarbiavimo, draugiškumo, kūrybingumo įgūdžius.

 

Mažųjų menininkų kūrybinių darbų paroda buvo eksponuojama viešai, tad sudomino ir kitus darželio darbuotojus. Parodos lankytojai susidomėję apžiūrinėjo vaikų kūrybą ir auklėtojų užrašytas mintis.

Gabija iš ankstyvojo amžiaus „Pabiručių“ grupės, sukūrė pasaką „Apie kačiuką, ir au-au, ir kar-kar“.

Jaunesniojo amžiaus „Žiogelio“ grupės vaikų kolektyvas sukūrė pasaką su užduotimi, kad kiekvienas savarankiškai nuspręstume, apie ką ji. (Mano nuomone, ši pasaka apie žvėrelių orkestrą.)

Nauris iš priešmokyklinės „Vabaliuko“ grupės, sukūrė pasaką apie žaislų pilį: „Kaip mergaitė ir berniukas ieškojo nuotykių“.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.