KTU studentė V. Šarauskytė Atėnuose pristatė naujos programėlės viziją, skirtą emocinio intelekto ugdymui

Dar tik pirmame kurse studijuojanti Kauno technologijos universiteto (KTU) Informatikos fakulteto (IF) Programų sistemų studentė Vaiva Šarauskytė savo fakultete pastebėta dėl išskirtinių gabumų ir pakviesta prisidėti prie naujo tarptautinio projekto – socialinių ir emocinių įgūdžių ugdymo programėlės kūrimo. Šiandien ji dirba vienoje komandoje su patyrusiais informacinių technologijų  specialistais. Nors vaikystėje mergina buvo tikra menininkė – „kepdavo“ rankdarbius, šoko ir dainavo – susipažinusi su programavimo kalbomis, nusprendė pasukti gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos ir matematikos (STEM) mokslų keliu.

„Darželyje svajojau apie darbą menų srityje, o pradėjusi eiti į mokyklą, labai pamėgau matematiką, todėl ateities vizija kiek pasikeitė“, – prisimena Kauno technologijos universiteto Informatikos fakulteto pirmakursė V. Šarauskytė.

 

Mergina prisimena susidomėjusi technologijų sritimi tada, kai rinkoje atsirado pirmieji „Phablets“ – telefonai su didesniu nei 5 colių ekranu. Nors dabar daugumos telefonų ekranai – gerokai didesni, tuomet, iš tokio dydžio ekranus turinčių aparatų, dauguma juokėsi.

„Aš buvau besižavinčiųjų pusėje. Netrukus savaitgaliais ėmiau lankyti KTU Jaunųjų kompiuterininkų mokyklą. Ten metus mokiausi programavimo kalbos „Python“ pagrindų, vėliau dvejus – „C++“. Čia taip pat susipažinau su dalimi dabartinių bendrakursių ir dėstytojų“, – pasakoja V. Šarauskytė.

Ne tik mokykloje, bet ir universitete merginos veiklumas stebina – ji dalyvauja savivaldos veiklose, laisvalaikiu groja gitara, o savo žinias pritaiko prižiūrėdama vienos įmonės internetinį puslapį.

Tarptautinis projektas, kuris atvėrė duris naujiems iššūkiams

 

Tik pradėjusi studijuoti KTU V. Šarauskytė nusprendė stoti į „GIFTed“ studentų akademiją ir papildyti talentingiausių universiteto studentų gretas. Neilgai truko ir mergina buvo priimta.Tai „pirmasis mano žingsnis į naują sėkmę“, – teigia mergina.

„Iš esamų „GIFTed“ narių dar prieš įstodama į universitetą girdėjau daug gerų atsiliepimų, taip pat man buvo ypač svarbu, kad galiu mokytis sustiprintų modulių. Vienas iš atrankos į „GIFTed“ talentų akademiją etapų – motyvacinis pokalbis. Jo metu vertinimo komisijai įrodžiau, kad esu verta tapti šios akademijos nare“, – pasakoja mergina.

Sėkmė jai šypsojosi ir toliau. Netrukus Vaiva susipažino su KTU IF projektų vadove, nors ir atsitiktinai, laukdama kavos prie KTU „Santakos“ slėnyje įsikūrusios kavinės „Profesorius“, tačiau mergina jai paliko įspūdį: „Kavinėje kartu prisėdome prie vieno stalo ir mums kalbantis ji pagyrė mano prisistatymą „GIFTed“ atrankos metu, užsidegimą pasakojant apie savo veiklas“.

 

Po dar vieno susitikimo V. Šarauskytė gavo pasiūlymą išbandyti save prisidedant prie tarptautinės iniciatyvos „Socio-emotional Capacity Building in Primary Education“ (PSsmile) įgyvendinimo.

„Vėliau KTU IF projektų vadovė tapo ir mano tyrimų mentore. „Pssmile“ projekto, kuriame dalyvauju, tikslas – skatinti socialinių ir emocinių gebėjimų ugdymą pradinio ugdymo įstaigų bendruomenėse. Projekto metu vyks mokymai, bus sukurta metodinė medžiaga, mokymų programa ir mobilioji programėlė socialinių ir emocinių įgūdžių ugdymui“, – pasakoja V. Šarauskytė.

 

Projekto idėja merginai pasirodė labai įdomi ir kviečianti tobulėti – ji matė, kad tai suteikia progą prisidėti ir išmokti naujų dalykų informacinių technologijų srityje praktiškai – kuriant produktą. Džiaugsmingai sutiko tapti komandos dalimi, iniciatyviai ėmėsi naujos veiklos ir iššūkių.

Dar tik pirmakursė, o jau atsakinga už prototipo kūrimą

 

Projekto veikla vyko organizuotai. Kartu su komanda KTU IF studentė aptarė veiklas ir terminus, kuria kryptimi judėti, literatūrą ir temas, kuriomis reikėjo pasidomėti. Taip V. Šarauskytė susipažino su jau egzistuojančiais panašiais informacinių technologijų sprendimais.

„Kurdama iš komandos nuolat gaunu grįžtamąjį ryšį, turiu visas galimybes konsultuotis su patyrusiais informacinių technologijų specialistais. Prisiliesdama prie teorijos, drauge su kitais komandos nariais, parengiau Lietuvoje vykdomą socialinio emocinio ugdymo analizę ir egzistuojančių į socialinį emocinį ugdymą orientuotų mobiliųjų programėlių apžvalgą“, – sako pirmakursė.

 

Projektas prasidėjo 2019 m. rugsėjo mėnesį ir tęsis iki 2022 metų rugpjūčio pabaigos. Šiuo metu V. Šarauskytė gauna įvairių patarimų, kurie jai padeda projektuoti mobiliąją programėlę, skirtą emocinio intelekto ugdymui. Jai patikėta nemenka užduotis – mergina atsakinga už prototipo kūrimą ir produkto realizavimą.

„Kurdama galiu rinktis technologijas, su kuriomis noriu dirbti, mano kūrybinė laisvė neapribojama, o tai dar labiau skatina domėtis, ieškoti tinkamo sprendimo. Galiu kurti savo tempu, derinti šią veiklą su studijomis“, – įspūdžiais ir patirtimi dalijasi V. Šarauskytė.

Pažino seniausią miestą Europoje – Atėnus

 

Praėjusių metų rudenį Vaivai atsivėrė dar viena nauja galimybė – dalyvauti pirmajame projekto dalyvių susitikime Atėnuose, Graikijoje. Tai – pirmoji tokia studentės patirtis.

Nors šioje informacinių technologijų srityje pirmakursė ir naujokė, pradžioje atliko panašaus tipo programėlių analizę ir parengė savo viziją tokiai programėlei.

„Su partneriais aptarėme numatomas veiklas, atsakomybes, terminus, komunikacijos planą. Tai buvo labai naudinga patirtis – susipažinau su komanda, jų atstovaujamomis organizacijomis, pristačiau programėlės viziją, klausiausi specialistų, kurie dalinosi savo žiniomis projekto tema. Kelionės metu taip pat mačiau vieną seniausių miestų Europoje“, – pašnekovė prisimena įspūdžius iš Graikijos.

 

Mergina teigia, kad, jai sudarytos puikios sąlygos: „Komandoje yra paslaugių žmonių, su jais tariuosi tiek informacinių technologijų, tiek planuojamo dėti turinio klausimais; tobulėju sužinodama vis naujų dalykų ir pritaikydama juos praktiškai. Pastaruoju metu vyksta tiesioginiai virtualūs susitikimai, jau judu link realios versijos, į kurią galėsiu įkelti turinį, kai jis bus parengtas“.

Pasak studentės, šio projekto veikla lavina komandinio darbo gebėjimus. Taip pat jai tenka daug mokytis apie programų, mobiliesiems įrenginiams, kūrimą.

„Plečiu pažinčių ratą, tobulinu socialinius ir emocinius įgūdžius, nes tenka išbandyti įvairius su šia tema susijusius produktus, bendrauti su Padujos universiteto Italijoje Psichologijos ir filosofijos fakulteto profesorėmis“, – sako V. Šarauskytė. – Mane motyvuoja savirealizacija, galimybė augti bei supantys žmonės“.

Kauno technologijos universiteto inf.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.