Kolegiškas bendradarbiavimas nuotoliniu būdu

Rūta Burinskienė, Loreta Mockevičienė
,
Kauno lopšelio-darželio „Vaikystė“ mokytojos

Kaip ir dauguma mokytojų – dirbome, bėgome, skubėjome; kūrėme ir įgyvendinome planus; ugdėme vaikus, stengėmės puoselėti glaudų ryšį su šeima, vertinome pasiekimus ir pažangą, planavome ir organizavome renginius, rengėme projektus, kūrėme ugdymosi aplinkas ir priemones, dalyvavome akcijose. Dar daug įvairių darbų vienas kitą vijo kiekvieną dieną. Staiga viskas sustojo: virusas, karantinas, bauginančios naujienos, nežinia, sumaištis.

 

Kai jau pradėjome dėliotis prioritetus nuotolinio ugdymo srityje, iš naujo „pamilome“ savo išmaniuosius telefonus ir kompiuterius, atradome neatrastas ar primirštas jų programas ir funkcijas, perskaitėme gausybę straipsnių ir sudalyvavome vaizdo seminaruose, perpratome naujas bendravimo („Teams“, „Zoom“) platformas, kurdami veiklas pradėjome naudoti „Padlet“, tada prisiminėme metų pradžioje prisiimtą įsipareigojimą – būti mentorėmis jaunoms įstaigos specialistėms. Pagalbos tikslas – supažindinti su darželyje naudojamomis edukacine bitute „Bee-bot“ ir „Smart lenta/Smart Notebook“ programa. Naudojamės ir kitomis išmaniosiomis technologijomis, tačiau mūsų misija – padėti atrasti pradedančioms mokytojoms būtent šių priemonių vietą ugdant vaikų gebėjimus.

 

Kadangi įstaigoje glaudžiai bendradarbiaujame, konsultavimas, tarpusavio pagalba nuotoliniu būdu, nebenauja praktika. Tikslas aiškus, o kaip su priemonėmis ir galimybėmis? Jeigu „Smart Notebook“ programa galime kurti, tai naudotis „Smart“ lenta ir edukacine bitute būtų sudėtinga (priemonės liko darželyje). Pradžioje dažnai tarėmės ir bendravome tarpusavyje (jau buvome atlikę poreikio tyrimą), koregavome planus, aptarėme galimybes ir kibome į darbus. Truputį nerimavome, nes paprastai jauni specialistai yra technologijų asai. Bet pamanėme, kad sujungus jaunimo gebėjimus ir mūsų patirtį ugdymo srityje, turėtų viskas pavykti. Ir pavyko!

 

Pažintis su edukacine bitute „Bee-bot“ – nauja visoms jaunoms mokytojoms. Pradžioje pateikėme medžiagą, kas yra edukacinė bitutė, kaip ji valdoma, kaip naudojama ugdant vaikų gebėjimus (padėjo atrasta vaizdo medžiaga internete), kokios edukacinių veiklų galimybės (www.išmaniklase.lt).

Vėliau supažindinome su įstaigos pedagogių ir mūsų sukurtomis ugdomosiomis priemonėmis. Praktiškai viską aptarėme, padiskutavome, pasidalinome abejonėmis ir idėjomis vaizdo susitikimo metu. Atlikome refleksiją, kurioje kolegės išsakė savo pastebėjimus apie įvykusius mokymus:

 

Toma: „Atsiųsta informacija apie edukacinę bitutę „Bee-bot“ labai naudinga, nes pateikiama įvairi metodinė medžiaga bei nuorodos į vaizdo įrašus, kuriuos stebint, lengviau suprasti kaip programa veikia. Šią vertingą informaciją labai papildė mūsų bendras pokalbis. Prieš tai sunkiai sekėsi sugalvoti idėjų, kaip bitutę pritaikyti mažiesiems, arba kilusios mintys buvo dar visai nedrąsios. Pokalbio metu išgirdau paprastų ir įdomių būdų kaip galėčiau išbandyti edukacinę bitę su vaikais. Kadangi man edukacinė bitutė dar visai nauja, susipažinimo su ja pradžią vertinu labai teigiamai. Liks tik išbandyti ir įgyvendinti kilusias idėjas“.

 

Justė: „Ačiū už medžiagą. Man ji buvo naudinga, nes ankščiau nesu susidūrusi su bitute „Bee-bot“. Viskas atrodo nauja ir labai įdomu, tik būtų labai smagu ir naudinga (kai jau sugrįšime į darželius) surengti realų susitikimą ir išbandyti bitutės galimybes. Peržiūrėjusi vaizdo įrašus ir perskaičiusi metodinę medžiagą susidariau vaizdą, kad su šia bitute galima nuveikti daugybę įdomių ir naudingų dalykų ugdant vaikus“.

 

Karolina: „Edukacinės bitutės mokymai naudingi susipažįstant su bitutės veikimo galimybėmis. Kolegės siųstoje medžiagoje radau daug naudingų praktinių pavyzdžių, kuriuos panaudosiu praktikoje. Pokalbio metu mentorės atsakė į įvairius iškilusius klausimus. Nekantrauju išbandyti praktiškai!“

 

Sonata: „Labai ačiū už bitutės pristatymą ir įdomias veiklas. Manau, mūsų „žirniukams“ tikrai galima tokią veiklą pasiūlyti. Ypač jiems tiktų ir patiktų veiklos, susijusios su gyvūnijos pasauliu. Labai gerai lavėtų skaičiavimo gebėjimai ir įkvėptų pažintinė veikla apie gyvūnėlius: jų pavadinimus, naudą žmonėms, jų mažylius. Kai grįšime į darželį, labai norėsim išbandyti šią priemonę.“

 

Atrodė, kad bus paprasta supažindinti jaunas specialistes su „Smart Notebook“ programa, kol nepradėjome gilintis. Jei bendro pobūdžio informaciją ir panaudojimo galimybes ugdymo procese galima pateikti mūsų parengtoje medžiagoje, praktiškai supažindinti su ugdomosiomis užduotimis, žaidimais, jų kūrimo specifika, atrodė misija neįmanoma.

Daug vaikus įtraukiančių edukacinių interaktyvių veiklų esame sukūrusios ir išbandžiusios, sistemingai naudojame iki šiol. Labai norėjome, kad ir jaunos mūsų pedagogės išbandytų. Tik iškilo dilema: atidėti praktinius mokymus ar ieškoti būdų kaip įgyvendinti išsikeltus tikslus. Pasirinkome antrąjį kelią. Gal sunkesnį, bet įdomesnį.

 

Labiau gilinomės ir atradome „Smart Debesyje“ programą (analogišką „Smart Notebook“), suteikiančią daugiau galimybių dirbant nuotoliniu būdu. Ją galima panaudoti ne tik interaktyvių užduočių kūrimui, bet ir nuotolinių veiklų organizavimui. Pasiūlėme kolegėms išbandyti. Pabandėme – patiko!

Sujungus „Smart Debesyje“ platformą ir „Messenger“ programėlę, nuotoliniu būdu susitikome realiu laiku, dalinomės patirtimi ir, svarbiausia, galėjome ją iliustruoti praktiniais pavyzdžiais. Pedagogės pamatė, kokias ugdomąsias veiklas galima sukurti ir pateikti vaikams, kaip jas naudoti, išbandė žaidimu pagrįstas užduotis, pasidalino savo įžvalgomis. Mes pasinaudojome puikia galimybe patobulinti savo kompetencijas IT srityje.

 

Toma:Pirmiausia, trumpai susipažinti su „Smart Notebook“ leido aiškiai pateikta informacija. Tačiau labai naudinga ir smagi dalis buvo, kai bendro pokalbio metu išbandėme sukurtas užduotis „Smart“ platformoje. Toks praktinis pabandymas ir pamatymas leido suvokti, kiek įvairių ugdančių žaidimų, pasitelkus kūrybą, galima sukurti! Ačiū“.

 

Karolina:Smart“ teorinė medžiaga naudinga susipažįstant su „Smart“ lenta ir jos turiniu. O išbandyti praktiniai pavyzdžiai – žaidimai „Smart Debesyje“ – įtvirtino teorines žinias, leido suprasti „Smart“ žaidimų galimybes, jų kūrimą. Labai laukiu, kuomet galėsiu išbandyti ir kurti lavinamuosius žaidimus „Smart“ programa. Ačiū“.

 

Mūsų bendradarbiavimas nuotoliniu būdu pranoko lūkesčius. Nauda abipusė, pažinome vienos kitas ne tik profesinėje srityje. Jeigu anksčiau tik prasilenkdavome koridoriuose, pasimatydavome susirinkimuose ar posėdžiuose, dabar galėjome susipažinti artimiau, išsakyti savo nerimą ir lūkesčius, padrąsinti imtis naujų iššūkių, naudotis edukacine bitute „Bee-bot“ ir „Smart“, pasidalinti patirtimi ir įžvalgomis išmaniųjų technologijų naudojimo galimybėmis ugdant savo grupės vaikų gebėjimus, išsakyti naujas idėjas. Džiugu ir tai, kad padėjome jaunoms įstaigos ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo specialistėms pagilinti dalykines kompetencijas.

 

Grįžę į darželį vėl įsisuksime į darbų verpetą, bet kartu sieksime įgyvendinti karantino laikotarpiu subrandintas idėjas, sumanymus. Išbandę daug nuotolinio darbo galimybių, jau laukiame momento, kai galėsime susitikti ne virtualioje aplinkoje.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.