Ko nesužinosi nei iš interneto, nei iš knygų

Rugsėjo 29 d. – spalio 5 d., dalyvaudama mūsų progimnazijoje vykdomame tarptautiniame „Erasmus+“ projekte „Digital Tourist Guide via ICT“, viešėjau Porto mieste, Portugalijoje. Vykome keturios 7–8 klasių mokinės ir trys progimnazijos mokytojos. Porte susitikome su projekto partneriais iš Vokietijos, Italijos, Lenkijos, Turkijos ir, žinoma, Portugalijos.

 

Viešėdamos Porte kiekvieną dieną važiuodavome vis į kitą vietą. Pirmadienį aplankėme mus priėmusių vaikų mokyklą, susipažinome su Portugalijos švietimo sistema, Švietimo ir mokslo departamentu. Kitą dieną vyko pamoka su banglentėmis Matosinhos paplūdimyje, prie Atlanto vandenyno. Iš šios pamokos parsivežėme daug naujos ir neregėtos patirties. Vėliau miesto parke žaidėme žaidimą „Lobio paieška“ („Treasure Hunt“): naudodamiesi mobiliąja programėle „Goosechase“ turėjome rasti tam tikras vietas ir atlikti užduotis – nufotografuoti, sukurti trumpą vaizdo įrašą ir pan. Tačiau žaidimas parke buvo tik treniruotė prieš trečiadienį, kai Porto senamiestyje turėjome surasti gražiausius ir populiariausius pastatus bei paminklus. Taip aplankėme Porto miesto savivaldybę, „Lello“ knygyną, kurio laiptus galima pamatyti garsiajame filme „Haris Poteris“, gražiąją Sao Bento stotį, fotografijos muziejų, kuris kažkada buvo kalėjimas, ir kitas įspūdingas vietas. Po pietų ėjome į Porto futbolo klubo stadioną „Estadio do Dragao“. Ketvirtadienį pabuvojome „Muzikos namuose“ („Casa da Musica“) – įspūdingoje modernioje koncertų salėje, kurioje pamatėme ir sužinojome daug naujų dalykų apie muziką ir garsą. Popietę praleidome plaukdami Douro upe po šešiais tiltais ir besigrožėdami Porto ir Vila Nova de Gaja vaizdais.

 

Penktadienį mūsų laukė dirbtuvės mokykloje, kur naudodamiesi mobiliąja programėle „Snapseed“ redagavome savo padarytas nuotraukas, kėlėme jas į „Google Photos“, balsavome ir rinkome gražiausias, kurios atsidurs projekto kuriamame 3D muziejuje. Vakare laukė draugiška vakarienė ir oficiali ceremonija, per kurią visi projekto dalyviai gavo pažymėjimus ir kelis suvenyrus, pamatėme filmuotą medžiagą – geriausias savaitės Porte akimirkas. Atėjo šeštadienis – laikas vykti namo… Buvo gaila palikti šią šalį, nes čia mums buvo gera, susipažinome ir bendravome su nuostabiais žmonėmis, patyrėme daug neišdildomų įspūdžių.

 

Rusnė Leikutė

Kėdainių „Ryto“ progimnazijos 8a klasės mokinė

 

Rusnę pakalbino ir keletą klausimų uždavė mokytoja Neringa Maskoliūnienė.

 

Rusne, kodėl sutikai dalyvauti projekte?

Sutikau, nes mano vyresnioji sesuo yra dalyvavusi tokiuose projektuose, iš kurių parsiveždavo tik geriausius įspūdžius. Kai man pasiūlė dalyvauti projekte ir vykti į Portugaliją, prisiminiau jos pasakojimus ir net nedvejodama sutikau, nes tai yra kažkas nepaprasta, nauja.

 

Kuo naudinga tokia veikla?

Net nedvejodama galiu atsakyti – neišdildomais įspūdžiais ir patirtimi, kurių niekada ir į nieką nekeisčiau. Aplankiau nuostabų miestą Portą, pamačiau, koks jis gražus, susipažinau su naujais puikiais žmonėmis. Išbandžiau save kitoje aplinkoje, įgijau žinių. Šioje kelionėje išmokau nebijoti bendrauti, kalbėtis ir klysti! Reikia tik šypsotis ir bendrauti su žmonėmis, nes jie visi iki vieno yra nuostabūs.

 

O kas labiausiai patiko?

Žmonės, kuriuos sutikau, buvo nuostabūs ir draugiški, visi su šypsena veide, visi bendraujantys. Vietos, kurias aplankėme, buvo nuostabios. Veiklos, kurias vykdėme, buvo įtraukiančios ir naudingos. Visur buvo įdomu, norėjosi sužinoti kuo daugiau, stengėmės prisiminti, įsidėmėti viską, ką tik išgirsdavome.

 

Ką patartum kitiems mokiniams?

Jei dabar manęs kas nors paklaustų ar pasiūlytų dalyvauti panašiame projekte, net neabejodama atsakyčiau: „Žinoma!“ Kitiems patarčiau daryti tą patį, paskatinčiau dalyvauti projektuose, kelionėse, nes tai yra kažkas nepaprasto! Todėl noriu nuoširdžiai padėkoti mokytojoms Neringai Maskoliūnienei, Oksanai Nechajevai ir Svetlanai Denisovai. Ačiū už viską!

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.