Klaipėdos Baltijos gimnazija dalyvauja dar viename tarptautiniame „Erasmus+“ projekte

Aurelija Zavadskienė
,
lietuvių kalbos mokytoja

Klaipėdos Baltijos gimnazijos bendruomenė nuolat pasiryžusi mokytis, tobulėti ir dalytis sukaupta patirtimi. Tad nenuostabu, kad ši mokykla dalyvauja dar viename tarptautiniame „Erasmus+“ projekte „Developing key students’ competences and strengthening self-esteem through their personal development (2019–2021)“. Per projektą daug dėmesio bus skiriama analizei, su kokiomis problemomis ir iššūkiais mokiniai susiduria ugdymo įstaigose. Išskiriami trys aspektai, kuriais remiantis bus organizuojamos veiklos mokiniams ir mokytojams: socialinių kompetencijų, matematikos ir informacinių technologijų bei kalbų ugdymas.

 

Šiame projekte, kuris tęsis dvejus metus, dalyvauja 5 šalys: koordinuojanti šalis Lenkija ir partneriai iš Lietuvos, Ispanijos, Portugalijos, Kipro ir Graikijos. Klaipėdos Baltijos gimnazijos mokytojos Aurelija Zavadskienė ir Sandra Stankutė jau dalyvavome pirmajame susitikime (lapkričio 17–23 d.) Lenkijoje, Gniezno mieste. Šis mobilumas buvo skirtas tik mokytojams, per jį aptarėme suplanuotų vizitų su mokiniais veiklas. Kiekviena šalis, priimanti dalyvius, turi būti paruošusi veiklų ir užduočių pagal pasirinktą temą. Pavyzdžiui, suplanuoto mobilumo su mokiniais Portugalijoje tema – mokinių sveikos gyvensenos įpročiai, susitikimo Ispanijoje tema – mokinių motyvacijos didinimas mokantis matematikos ir informacinių technologijų, Graikijoje komandos dalyvaus veiklose, susijusiose su savanoryste. Kadangi Klaipėdos Baltijos gimnazijos vienas svarbiausių prioritetų yra STEM ugdymas, tai per susitikimą Lietuvoje organizuojamos veiklos bus inžinerinės.

 

Šis projektas yra išskirtinis ir tuo, kad per kiekvieną vizitą mokytojai gilins savo žinias seminaruose. Pirmojo vizito metu koordinatorė iš Lenkijos Anna Kocinska vedė seminarą apie mokytojo kaip kuratoriaus ir klasės vadovo vaidmenį mokykloje. Dalyviai, išklausę teorinę medžiagą, atliko ir praktines užduotis, pasidalijo sėkmingos patirties pavyzdžiais, kaip reikia motyvuoti, skatinti, sudominti ir užmegzti kontaktą su mokiniais.

Kaimynai lenkai mūsų komandą svetingai priėmė miesto centre įsikūrusioje profesinėje mokykloje (Zespol Szkol), supažindino su įstaigos struktūra, veiklomis, mokinių darbais. Turėjome galimybę lankytis pamokose, pabendrauti tiesiogiai su mokytojais ir ugdytiniais. Tai didžiulė mokykla, kurioje studijuoja apie 800 mokinių. Veiklos vyksta dviejuose skyriuose: viename dėstomi teoriniai dalykai, kitame – praktiniai užsiėmimai. Laboratorijos ir dirbtuvės aprūpintos modernia įranga bei šiuolaikinėmis technologijomis. Mus nustebino tai, kad tokias specialybes, kaip dailidė, aviacijos mechanika, elektros inžinerija, aktyviai renkasi ne tik vaikinai, bet ir merginos.

 

Taip pat svarbi vizito dalis – dalyvavimas konferencijoje su švietimo skyriaus atstovais, Gniezno tarybos nariu Piotru Gruszczynskiu ir profesinės mokyklos direktoriumi Tadeuszu Stręku. Per susitikimą kiekvienos komandos atstovai pristatė savo šalį, miestą, mokyklą, švietimo sistemą. P. Gruszczynskis išreiškė savo nuomonę apie tokių projektų naudą, tarptautinio bendradarbiavimo svarbą, mokytojų patirties sklaidą, kuri neabejotinai prisideda prie ugdymo kokybės gerinimo.

 

Atlikę suplanuotus darbus radome laiko pažinčiai su pirmosios Lenkijos sostinės (Gniezno) istorija ir kultūra. Aplankėme didžiausia miesto įžymybe laikomą gotikinę XIV a. katedrą, joje buvo karūnuoti net 5 Lenkijos karaliai. Nepraleidome progos užsukti į Lenkijos kilmės muziejų, kuris supažindina su šios valstybės atsiradimu. Mus nustebino tai, kad tame pačiame pastate yra įsikūrusi ir aukštoji mokykla. Tai puiki idėja, leidžianti abiem įstaigoms bendradarbiauti ir integruoti veiklas. Abejingų nepaliko edukacija nuo viduramžių laikų garsėjančioje Kornik pilyje ir, žinoma, viename seniausių Lenkijos miestų Poznanėje. Šis miestas žinomas dėl išskirtinės istorinės architektūros, garsėjantis tarptautinėmis mugėmis, renginiais. Kaip tik per mūsų viešnagę Poznanėje ir buvo atidaryta Kalėdų mugė, tad galėjome paragauti tradicinių patiekalų ir pasigrožėti liaudies amatininkų darbais.

 

Lenkijoje prabėgusi savaitė padėjo suvokti, kad gyvenant globalioje visuomenėje tokio pobūdžio tarptautiniai projektai stiprina ir ugdo ne tik visos mokyklos bendruomenę, bet ir pačią švietimo sistemą. Ši patirtis leidžia susipažinti su kitų šalių pedagogų padarytais atradimais ir sėkmingos patirties pavyzdžiais, skatina kūrybiškai mąstyti ir daryti prasmingas įžvalgas. Tad nuoširdi padėka Klaipėdos Baltijos gimnazijos direktorei Jurgitai Račkauskienei ir projektų koordinatorei Linai Lozenzo Ruiz už galimybę tapti tarptautinės partnerystės dalimi.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.