Kauno r. Neveronių gimnazijos mokiniai Ispanijoje mokėsi sveikai gyventi

Dalė Jurevičienė, Rita Petkevičienė
,
Kauno r. Neveronių gimnazijos mokytojos

Keturi Kauno r. Neveronių gimnazijos mokiniai sausio 12–18 d., lydimi dviejų mokytojų, pagal „Erasmus+“ strateginės partnerystės projektą „Sveikas, aktyvus gyvenimo būdas“ (angl. „Healthy, Active Lifestyle“) išvyko į Ispaniją, Pinto mieste esančią privačią Mirasur mokyklą. Mokinių išlaidos buvo finansuojamos pagal programą „Erasmus+“.

 

Pirmoji diena Pinto mieste prasidėjo pažintimi su mokykla, projekto dalyviai pristatė savo šalių (Turkijos, Ispanijos, Italijos, Portugalijos, Suomijos, Lietuvos) tėvų ir vaikų apklausos rezultatus apie fizinę, psichinę sveikatą ir mitybos įpročius. Visų šalių mokytojai palygino apklausų rezultatus, kurie, kaip paaiškėjo, labai panašūs. Apklausos duomenimis, mokiniai teigia, kad maitinasi sveikai, trečdalis valgo po 5 kartus per dieną vaisių ir daržovių, daug sportuoja arba užsiima kita fizine veikla. Apklausos rezultatų vertintojų nuomone, vaikai atsakinėdami galbūt nuslėpė tikrąją situaciją, nes mokytojai mato, kad daržovių valgykloje jie valgo nedaug, mėgsta bandeles, o po pamokų jų lauke nebūna. Išryškėjo bendra visų šalių problema – mokiniai mažai geria vandens, vangiai sportuoja kartu su tėvais. Nors daugelis teigia, kad su tėvais praleidžia pakankamai laiko, tačiau trečdalis tėvų pažymi, jog dėl nuovargio, papildomų darbų praleidžia su savo atžalomis per mažai laiko. Taip pat tėvai mano, kad jų vaikai neturi mėgstamos veiklos dėl nuolat tobulinamų išmaniųjų technologijų. Tyrimo dalyvių tėvams atrodo, kad jie pažįsta ir žino apie savo vaikus viską, mano, jog jų atžalos nėra vieniši, turi pakankamai draugų, tačiau trečdalis vaikų jaučiasi atsiskyrę (Lietuvoje apie 27 proc.). Stresinių situacijų priežastys kiekvienoje šalyje skiriasi: Turkijoje, Ispanijoje ir Italijoje mokiniams daugiausia streso sukelia mokykla ir egzaminai, o Lietuvoje, Suomijoje ir Italijoje – neįprastos situacijos (mirtis, vietos pakeitimas) ir interneto ryšio nebuvimas. Ypač svarbus vaikų sveikatai – miegas. Tyrime išryškėjo, kad mokiniai daugiau miega savaitgaliais, tačiau kai kurie miega tik 5 valandas.

 

Po apklausos rezultatų analizės buvo renkamas projekto logotipas. Neveronių gimnazijos IIb klasės mokinės Teklės Jakubauskaitės sukurtas logotipas, pristatęs mūsų gimnaziją projekto dalyviams, buvo apdovanotas II vieta! Na, o pirmąją dieną mokiniai baigė žaisdami ispanų žaidimus.

Antrąją dieną „Erasmus+“ programos dalyviai gėrėjosi Madridu ir jo lankytinais objektais. Didžiausią įspūdį paliko Karališkieji rūmai.

Trečioji diena Mirasur mokykloje prasidėjo gydytojos paskaita apie sveiką mitybą, paskui mokiniai gamino ispaniškus sveikus pusryčius, atliko įvairius pratimus baseine, mokėsi atsipalaiduoti, suvaldyti pyktį ir įvardinti emocijas.

Paskutinę dieną vyko kiekvienos šalies sveiko nacionalinio patiekalo vaizdo pristatymai, paskui vaikai dirbo grupėmis – pagal produktų paveikslėlius sudarinėjo pusryčių, pietų ir vakarienės meniu, kūrė pateiktis, skrajutes apie šios savaitės įspūdžius, žaidė žaidimus ir dalyvavo diplomų įteikimo bei atsisveikinimo ceremonijoje.

 

Kupini įspūdžių apie gyvenimą ispanų šeimose, kultūrinius panašumus ir skirtumus Neveronių gimnazijos mokiniai į Lietuvą grįžo išsiilgę lietuviškų patiekalų ir mažos bei labai jaukios savo mokyklos.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.