Kalvarijos gimnazijoje – neįtikėtina situacija dėl mokytojų darbo apmokėjimo, ji sprendžiama tik atvykus ministerijos atstovams

Į Kalvarijos gimnaziją pakviesti etatinio koordinavimo grupės nariai tapo tarpininkais mokyklos bendruomenei tariantis dėl naujos darbo apmokėjimo tvarkos. Gimnazija iki šiol nėra patvirtinusi mokyklos darbo apmokėjimo sistemos. Jos niekaip nepavyksta suderinti su mokytojų interesams mokykloje atstovaujančia Lietuvos švietimo darbuotojų profesine sąjunga, kuriai priklausantys mokyklos mokytojai atsisako pasirašyti darbo sutarčių pakeitimus, kol nebus parengta darbo apmokėjimo sistema, tačiau jos ruošti neskubama.

 

„Atrodo, kad yra susidariusi pato situacija, todėl buvo labai svarbu kartu išsiaiškinti priežastis ir judėti sutarimo link. Viso susitikimo metu mūsų kažkodėl nepaliko nuojauta, jog šioje mokykloje veikiančiai profesinei sąjungai yra reguliuojama iš centrinės būstinės patariant „nepasirašyti“, laikant tuos žmones tarsi įkaitais, idant tolesniam politikavimui dėl etatinio apmokėjimo būtų „blogų“ pavydžių“, – sako Aidas Aldakauskas.

 

Pasak jo, gimnazijos aktų salėje su didžiąja dalimi mokytojų vyko labai racionali diskusija. Jos metu pavyko išsiaiškinti, kad šiais metais mokytojų darbo užmokesčio fondas didėja apie 12 proc., nors mokinių skaičius, lyginant su praeitais mokslo metais, mažėja.

 

Beveik visiems mokyklos mokytojams atlyginimai auga, o kitais mokslo metais mokytojų darbo užmokesčio fondas turėtų pasipildyti dar apie 70 tūkst. Eur.

 

„Su mokyklos vadovybe, profesinės sąjungos atstovais, mokytojais aptarėme galimas išeitis ir kompromisus, kad visiems mokytojams būtų laiku sumokėtas jiems priklausantis atlyginimas, kad mokytojai neliktų nesusikalbėjimo ar net piktavališkumo įkaitais“, – pabrėžia A. Aldakauskas.

 

Atskirai buvo aptarti ir konkretūs probleminiai atvejai. Pavyzdžiui, vienai mokytojai šiek tiek mažėja atlyginimas dėl to, kad pernai turėjo auklėjamąją klasę, o šiemet nebeturi. Tačiau šis skirtumas galėtų būti kompensuojamas skiriant valandų mokyklos bendruomenei, renginių organizavimui, nes mokytoja užsiima tokia veikla.

 

„Mokykloje nesutariančioms pusėms pavyko įsivertinti padarytas klaidas ir, tikimės, kad socialinis dialogas bus pakylėtas į aukštesnį kultūros lygį, supratus, kad vieniems reikia kitų, išmokus ne tik girdėti, bet ir klausyti, juolab, kad racionaliai ir teisingai išsidalinti 50 pareigybių krūvį 60-čiai mokytojų nėra neišsprendžiamas uždavinys, o jo sprendimas tikrai gali ir turi būti naudingas kiekvienam bendruomenės nariui“, – reziumuoja A. Aldakauskas.

 

ŠMM Komunikacijos skyriaus inf.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.

Vienas komentaras

  • Rita

    Ar galina tai panaudoti ir ikimokyklinėse įstaigose? Kadangi auklėtoja jau neturi priešmokyklinės grupės .jai sumažėjo atlyginimas 25 e. Bet ji užsiima daugelį metų organizuojant bendruomenei renginius, ekskursijas. Ačiū už skirtą laiką.