Kaip tobulinasi Šiaulių Ragainės progimnazijos mokytojai?

Klelija Rakštytė
,
projekto koordinatorė, anglų kalbos mokytoja
Loreta Krasnickienė
,
projekto dalyvė, istorijos mokytoja

Ragainės progimnazijoje jau pusę metų vykdomas programos „Erasmus+“ K1 projektas „Koučingo metodų naudojimas siekiant geresnių mokinių ugdymo(si) rezultatų“ (angl. „Increasing Student Success with Training Coaching“). Šį kartą jo dalyviai – mokytojai. Rugsėjo 30 d. – spalio 11 d. mokytojų komanda vyko į Turkiją. Beveik dvi savaites 8 progimnazijos pedagogai Turkijos mieste Izmire dalyvavo mokymuose, kuriuos vedė puikus lektorius, ES projektų konsultantas ir profesionalus ugdantysis vadovas Serkutas Kinzanliklis.

 

Mokytojai kėlė kvalifikaciją – tobulino ir gilino įvairias kompetencijas, anglų kalbos įgūdžius (kursai vyko anglų kalba), pokyčių inicijavimo gebėjimus. Pagrindinė mokymų sritis buvo edukacinis ugdymas siekiant didinti mokinių mokymosi sėkmę ir motyvaciją, ugdyti atsparumą stresui, gebėti susidoroti su problemomis, skatinti lyderystę ir bendravimą naudojant ugdomąjį vadovavimą. Ugdomasis vadovavimas – tai paprasta ir veiksminga metodika, kurią taikant atskleidžiamas asmenybės vidinis potencialas (galimybės). Tai būdas, padedantis tobulėti ir siekti rezultatų.

Mokytojai ne tik mokėsi, bet ir susipažino su Turkijos kultūra, aplankė istorinius miestus Efesą ir Hierapolį, Turkijos gamtos stebuklą – Pamukalę.

 

Projektas tęsiamas dalijantis gauta informacija ir įgytomis kompetencijomis. Ragainės progimnazijoje vyko respublikinė metodinė-praktinė konferencija „Kūrybinės-praktinės dirbtuvės „Atradimai mokykloje – efektyvių tiriamųjų, kūrybiškumą išlaisvinančių veiklų organizavimas“, kurioje projekto dalyviai pristatė pranešimą „Koučingo metodas mokykloje. Žaidybinių elementų naudojimas pamokose ir formuojant klasės kolektyvą“.

Lapkričio pabaigoje į Ragainės progimnaziją atvyksta lektorius S. Kinzanliklis. Jis progimnazijos mokytojams ves seminarą apie ugdomojo vadovavimo galimybes mokykloje. Be to, šalies mokytojams pristatys „Erasmus+“ K1 projektų prioritetus 2020–2025 m.

Tobulėjimui ribų nėra. Reikia tik išnaudoti visas pasiūlytas galimybes.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.