Juk pasaulį valdo matematika, tiesa?

Irena Pluškienė
,
Klaipėdos „Varpo“ g-jos direktorės pavaduotoja ugdymui

Pilkų dienų sutemose mokyklos gyvenimas tik dėl mokytojų ir mokinių bendradarbiavimo tampa spalvotas. Įdomios veiklos, kūrybiškos užduotys net į sudėtingą formulių pasaulį priverčia pažvelgti kitaip. Tada ryškėja ir kiti dalykai – šviesūs mokinių veidai ir smalsumo kibirkštėlės jų akyse. Būtent tokie įspūdžiai dėliojasi mintyse po gruodžio 4 d. Klaipėdos „Varpo“ gimnazijoje vykusio renginio „Kalėdinis matematikos ir informacinių technologijų (MIT) kaleidoskopas“. Grupinės veiklos „Užduočių bankas“, „Jaunieji mokytojai“, „Flipy“, „Bingo“, „3D“, „Kubas“, „Paruoštukės“ – visa tai padėjo mokiniams kūrybiškai pažiūrėti į matematiką ir informacines technologijas. Tai liudija ir jų atsiliepimai.

 

Gintė (abiturientė): „Per šį renginį mes, abiturientai, turėjome gana įdomią užduotį. Dirbdami grupėmis, kūrėme brandos egzamino užduotis, jas sprendėme, o vėliau pristatėme kitiems dvyliktokams. Įdomiausia tai, kad vėliau tai bus panaudota kuriant mūsų matematikos bandomųjų egzaminų užduotis. Kuriant užduotis teko paplušėti: prisiminti taisykles, pasukti galvą, pavartyti sąsiuvinį ir net skambinti mokytojai, kad ši ateitų padėti. Manau, kad tokia veikla padeda geriau pasiruošti egzaminams ir labiau suprasti, ko iš mūsų nori egzamino rengėjai.“

Glorija (abiturientė): „Mums ši diena labai patiko. Veikla buvo gana neįprasta: reikėjo sukurti bandomojo matematikos egzamino užduotis. Tai tikrai buvo naudinga, nes tada, kai pats ieškai užduočių, gali pasikartoti, o galbūt net išmokti jas spręsti. Be to, dirbdamas grupėje, gali pasikonsultuoti, išmokti kažką nauja, pamokyti kitą. Manau, kad bandomojo egzamino užduočių kūrimas padeda labiau perprasti egzamino subtilybes. Ačiū matematikos mokytojams.“

 

Mantas Balčiūnas (abiturientas): „Tiesą pasakius, tikrai nesitikėjau, kad mokytojo darbas gali kelti tiek iššūkių, nesuvokiau, ką reiškia būti mokytojo vietoje. Žinoma, buvo labai įdomu išmokyti kažką nauja kitus, matyti susikaupusius veidus.“

Lukas (abiturientas): „Mano nuomone, pamokos vedimas atnešė nenupasakojamą patirtį. Visų pirma, tai buvo viena įdomiausių, labiausiai intriguojančių dienų mokykloje. Mokytoju pabūti labai patiko, tačiau supratau, kad mano gyvenimo kelias neturės nieko bendra su pedagogika. Na, bet kas ten žino, kaip bus…“

 

Vita (devintokė): „Šiandien man mokykloje buvo įdomu. Žaidėme „Bingo“: nesu to žaidimo žaidusi, bet jis man labai patiko. Darėme 3D piešinuką: nervinausi, nes buvo sunku. Kitą pamoką darėme paruoštukes. Galvojau, kad bus kažkas sunkaus, o čia reikėjo tik prisiminti taisykles ir formules. Įdomiai praleidau laiką, kartu labiau įsiminiau funkcijų taisykles.“

Inga (devintokė): „Šią netradicinio ugdymo dieną mokiniai dalyvavo įvairiose veiklose: „Bingo“, „Kubas“, „3D“, „Paruoštukės“. Visi žaidė žaidimą „Bingo“, kuris iškart įtraukė kiekvieną. Šiam žaidimui nereikėjo jokių specifinių žinių, mat jis paremtas atsitiktinumu. Vėliau mokiniai mėgino išlankstyti kubą ir, be abejo, lavino savo loginį mąstymą. Visus itin sužavėjo 3D spausdintuvas, mokiniai kūrė įvairias figūras, kurias informatikos mokytoja pažadėjo spausdinti. Ši užduotis taip lavina fantaziją! Ir tai dar ne viskas: į grupes susėdę mokiniai turėjo prisiminti matematikos formules ir sukurti spalvingus formulių plakatus. Už aktyvų dalyvavimą buvo rašomi kaupiamieji taškai. Džiaugiuosi, kad diena praėjo labai produktyviai.“

 

Apibendrinant mokinių nuomones, tenka pripažinti, kad organizuoti tokias veiklas nėra lengva – tai reikalauja daugiau laiko, išradingumo, bendradarbiavimo. Tačiau visa tai atperka nuoširdus mokinių džiaugsmas, kad matematika, pasirodo, gali būti žaisminga ir įdomi, kviečianti atrasti ir kitaip pažvelgti į pasaulį.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.

Vienas komentaras

  • Vincentas

    Sveikinu visus, kas su matematikos pažanga… „Žmogus nėra aritmetinis vidurkis (J.Borovskis). Matematikos mokymas tapo problema, nes netenkina nė vienos pusės – mokiniai galvoja, kad atitrūkusi nuo gyvenimo, neįdomi ir sudėtinga; mokinių tėvai (ypač verslininkai) mano, kad jaunuoliai per mažai išmano matematiką modeliavimui ir simuliavimui. Matematikos mokytojams iškilo klausimas, kaip mokyti matematikos, kad susidariusi praraja būtų kuo mažesnė. Atsakyčiau, kad mokytis reikia kitaip: trumpiau, paprasčiau ir suprantamiau… Ką darysime, kad nebūtų tik tušti žodžiai? Svarbu nesusikoncentruoti į atgyvenusius mokymo stereotipus. Aktyvumo ir patrauklių praktinių veiklų trūkumas yra pagrindinis barjeras tapti kūrybingu. Dar kartą sveikinu tuos, kurie ieško ir, aišku, kad atranda…