Įtraukusis ugdymas reikalingas Europai

Kauno statybos ir paslaugų mokymo centro projektų vadovas Tomas Vilčinskas dalyvavo Graikijos „Erasmus+“ nacionalinės agentūros organizuotame seminare „Socialinė inkliuzija peržiūrėta: visuomenės pavyzdžiai švietime“. Renginys vyko Nafplijo mieste, pirmojoje Graikijos sostinėje po nepriklausomybės atgavimo. Graikijoje šiuo metu – ekonominė recesija, didelis jaunimo nedarbas, imigrantų krizė.

 

Renginys prasidėjo įdomia kultūrine programa ir sveikinimais, kitas 2 dienas intensyviai dirbta. Seminaro dalys: „Inkliuzinis ugdymas: iššūkiai ir galimybės“, „Visuomenės pavyzdžių (role models) taikymas praktikoje“. Pranešimus skaitė mokslininkai iš Kapodistriano, Tesalijos universitetų, Rytų Makedonijos, Kretos regionų, Onasio fondo, svečias iš Ispanijos. Vyko praktinis užsiėmimas „Potenciali sinergija tarp vidurinio, profesinio, aukštesniojo švietimo sektorių, kur galima nauja kooperacija inkliuzinio švietimo naudai“, jame veikė projektų kūrimo laboratorija.

Graikijos švietimo politika yra nuosaiki, ne kaip, pavyzdžiui, Italijos. Čia orientuojamasi į individą, atsižvelgiant į kiekvienos asmenybės situaciją, skiriamas ugdymas bendrojo lavinimo mokyklose, profesiniuose centruose ar siunčiama į specialius mokymo centrus. Įtraukusis ugdymas – ilgalaikis ir komplikuotas procesas, kuriame dalyvauja šeima, yra teikiama psichologinė pagalba. Susiduriama su iššūkiu, kad specialiųjų poreikių turintys jaunuoliai bendrojo ugdymo aplinkoje yra izoliuojami, todėl menksta jų savivertė.

 

Šiuo metu Graikijoje labai populiarios veiklos, projektai, naudojant visuomenės pavyzdžius. Seminare pranešėjai kalbėjo, kad Graikijoje mokiniams pavyzdžiais dažnai tampa plačiosios visuomenės atstovai: inžinieriai, verslininkai, mokytojai, vairuotojai, elektrikai ir pan. Asmenys – visuomenės pavyzdžiai, įkvepiantys mokiniams meilę profesijai, pristatantys ateitį pozityviai, įgalinantys, motyvuojantys mokinius, mažinantys „iškritimą“ iš švietimo sistemos. Graikija gali būti pavyzdys, kaip su meile dirba pedagogai, kiek pastangų jie įdeda į kasdienį jaunuolio ugdymo procesą.

Seminaras baigtas kultūrine programa Epidauro antikiniame komplekse.

 

Projektinė veikla vykdoma gavus Europos Sąjungos paramą pagal Mokymosi visą gyvenimą programą, kurią Lietuvos Respublikoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas.

 

Ričardas Šeštokas, Kauno statybos ir paslaugų mokymo centro direktorius, tel. (8 37) 451 434, el. p. info@profcentras.lt.

Tomas Vilčinskas, Kauno statybos ir paslaugų mokymo centro projektų vadovas, tel. 8 687 52 810,
el. p. tomas.vilcinskas71@gmail.com.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.