Iš seminaro Estijoje parsivežta naujų žinių, pažinčių ir idėjų projektinei veiklai

Pirmosiomis rugsėjo dienomis Estijos sostinėje Taline vyko tarptautinis kontaktinis seminaras „Skaitmeninių kompetencijų tobulinimas švietime“ (angl. „Enhansing Digital Competences in Education and Training“).

Estijos nacionalinės agentūros „Archimedes“ jau ketvirtus metus organizuojamas renginys sukvietė septyniasdešimt atstovų iš įvairių Europos Sąjungos šalių ir švietimo sričių. Čia buvo galima sutikti atstovų iš pradinio ir bendrojo ugdymo, profesinio mokymo, aukštojo mokslo, suaugusiųjų mokymo, verslo atstovus ir muziejininkus.

 

Visi jie atvyko tam, kad sutelktų pastangas nustatant informacinių ir komunikacinių technologijų (IKT) ir skaitmeninius poreikius švietimo sistemoje. Seminaro dalyviai teikė „Erasmus+“ KA2 strateginių partnerysčių projektų idėjas, ieškodami tinkamiausių sprendimų aktualiausioms įvairių sričių problemoms spręsti. Aptartos socialinės srities darbuotojų technologinių įgūdžių gerinimo, nuotolinio mokymosi, verslumo ugdymo, kultūrinio akiračio praplėtimo ir kitos svarbios temos. Ypatingas dėmesys skirtas tarpsektoriniam bendradarbiavimui ir bendriems sąlyčio taškams tarp jų kurti.

Vilniaus technologijų mokymo centrui renginyje atstovavusi projektų vadovė Vytautė Vasiliauskienė džiaugėsi suteikta galimybe dalyvauti renginyje: „Tokie renginiai suteikia progą sutikti tinkamus žmones, su kuriais galima įgyvendinti išties prasmingus projektus ir įgyti unikalios patirties. Pajaustas tiesioginis kontaktas su žmogumi padeda suprasti, ar seksis ir ateityje sklandžiai bendradarbiauti.“

 

Dalyvavimas kontaktiniame seminare leidžia pamatyti, kuo gyvena ir su kokiomis problemomis susiduria kitos švietimo įstaigos, kiek panašumų ir skirtumų turime, kokios vyrauja aktualijos. Renginio dalyviai pasiskirstę darbo grupėmis pagal projektų idėjas dirbo komandomis prie būsimų projektų rengimo nuo pradžios iki pabaigos. „Tai nelengvas procesas – laiko skiriama ganėtinai mažai, visi grupės nariai vieni kitus sutinka pirmą kartą. Tenka ne tik suprasti žmogų, kaip su juo dirbti, bet ir atstovaujamos švietimo įstaigos poreikius sutapatinti su savo ir projekto idėja. Per visą procesą vienas naudingiausių ir dalyvių laukiamiausių etapų – ekspertų konsultacijos darbo grupėms. Puiku, kai yra profesionalas, galintis grupės nuveiktą darbą parodyti iš kitų požiūrio kampų. Ir nors visi susirinkusieji gilinosi į pasirinktas projektų temas, kritinio mąstymo pamokų iš ekspertų vis tiek neišvengėme“, – šypsosi V. Vasiliauskienė.

 

Dalyvavimas tokio tipo renginyje davė rezultatų: seminare užmegztos pažintys naujoms partnerystėms – jau planuojami būsimi projektai, o Vilniaus technologijų mokymo centras, prisistatęs tarptautiniu lygmeniu, iš karto susilaukė susidomėjimo – gauti pasiūlymai bendradarbiauti įvairiose srityse.

 

Vilniaus technologijų mokymo centro inf.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *