Iš Portugalijos sugrįžus

Valda Maslinskienė
,
DE.CO.D.E. projekto koordinatorė

Įsibėgėjo antrieji Širvintų Lauryno Stuokos-Gucevičiaus „Erasmus+“ projekto „Tobulini kompetencijas, tobulini Europą“ (angl. DEvelopig COmpetences, Developing Europe, DE.CO.D.E), kurį finansuoja Europos Komisija, metai. Dalyvavimas šio projekto veikloje yra puiki galimybė mokiniams praktiškai pritaikyti žinias, įgytas per pamokas. Mokiniai mokosi planuoti savo ir visos projekto komandos veiklą, pasiskirstyti pareigomis, bendradarbiauti ir aktyviai pritaikyti anglų kalbos, informacinių technologijų ir kitų mokomųjų dalykų žinias tikrovėje.

 

Vienas iš projekto tikslų – ugdyti matematinius ir pagrindinius gebėjimus mokslo ir technologijų srityse. Spalio 20–26 d. Portugalijoje, Barreiro mieste, vyko ketvirtasis tarptautinis „Erasmus+“ projekto DE.CO.D.E. susitikimas STEM (angl. Science, Technology, Engineering and Mathematics) tema. Susitikime Agrupamento de Escolas de Casquilhos dalyvavo penki Širvintų Lauryno Stuokos-Gucevičiaus gimnazijos II–IV klasių mokiniai, lydimi manęs, Valdos Maslinskienės, mokytojos Dianos Lesutienės ir gimnazijos direktorės Audronės Buzienės, bei mokyklų partnerių iš Graikijos, Italijos ir Latvijos komandos. Ruošdamiesi šiam susitikimui, turėjome parengti namų darbus. Gimnazistai kūrė vaizdo įrašus apie mokyklą ir Širvintas, ruošė pristatymą apie STEM kaip ugdymo metodo naudojimą mūsų gimnazijoje.

 

Sekmadienio popietę džiugiai nusiteikę pradėjome kelionę ir tikėjomės truputį po vidurnakčio pasiekti savo kelionės tikslą. Deja, skrydis vėlavo, paskui buvo atidėtas dar kartą, vėliau ir dar kartą. Kai pagaliau pasiekėme Varšuvos oro uostą, lėktuvas į Lisaboną jau buvo išskridęs, tik be mūsų… Pirmadienį pagaliau atskridę į Lisaboną supratome, kad mūsų nuotykiai dar nesibaigė – savo lagaminų taip ir nesulaukėme. Taigi, Barreiro pasiekėme vėlyvą pirmadienio popietę, kelionėje užtrukę „tik“ parą ir be lauktuvių bei asmeninių daiktų, praleidome sutikimą mokykloje ir ekskursiją į Sintrą.

Antradienis buvo kupinas veiklų mokykloje. Mokiniai dirbo mišriose tarptautinėse grupėse: atliko fizikos ir chemijos eksperimentus, žaidė matematinius žaidimus, sprendė galvosūkius. Popietė buvo skirta komandų prisistatymams ir namų darbų apie STEM mokyklose pristatymui. Trečiadienį projekto dalyviai kūrė, konstravo ir programavo mašinas-robotukus, išbandė 3D spausdinimo galimybes. Penktadienio veiklos buvo skirtos visai savaitei aptarti ir vertinti. Projekto dalyviai dirbo nacionalinėse grupėse ir kūrė skaitmeninį žurnalą, kuriame dalijosi įspūdžiais ir savo naujomis patirtimis. Džiugu, kad projekto dalyviai per vizitą lavino bendravimo anglų kalba, skaitmeninio raštingumo, iniciatyvumo ir kitus bendruosius gebėjimus, įgijo naujų kompetencijų.

 

Siekiant ugdyti kultūrinį sąmoningumą, susitikimo dalyvių laukė gerai apgalvota, įdomi ir turtinga kultūrinė programa. Ketvirtadienį praleidome Lisabonoje: aplankėme įspūdingo grožio Šv. Jeronimo vienuolyną ir paminklą atradimams, grožėjomės vienu iš Lisabonos simbolių – ažūriniu Belemo bokštu, ragavome burnoje tirpstančių Belemo pyragaičių. Popietę apsilankėme Lisabonos istorijos centre, kuriame stebėjome interaktyvų miesto istorijos pristatymą, pasivaikščiojome po senamiestį. Ne mažiau įspūdinga buvo penktadienio išvyka į interaktyvų mokslo ir technologijų muziejų „Žinių paviljonas“ ir Okeanariumą.

 

Nors ši kelionė neapsiėjo be nuotykių, džiaugiamės turėję galimybę įgyti naujos patirties ir problemų sprendimo kompetencijų. Šeimininkų nuoširdus priėmimas, kruopščiai suplanuotos ir organizuotos veiklos ir kultūrinė programa paliko neišdildomą įspūdį mūsų komandai. Grįžome kupini džiugių emocijų, įspūdžių ir naujų idėjų.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.