Integruotas kalbos ugdymo mėnuo „Paršiuko Tuko išdaigos“

Neringa Udrienė, Silvija Masandukienė
,
logopedės

Šiaulių logopedinės mokyklos ikimokyklinio ugdymo skyriuje kasmet Europos logopedų dienos (kovo 6 d.) proga įstaigos logopedės organizuoja integruotą kalbos ugdymo mėnesį „Paršiuko Tuko išdaigos“. Šįmet integruotas mėnuo truko visą kovą. Jo metu per netradicines veiklas siekta plėtoti vaikų žodyną, rišliąją kalbą.

 

Kovo 8 d. vyko kalbos mėnesio „Paršiuko Tuko išdaigos“ atidarymo renginys. Vaikus aplankė pelytė Pilkė, lapė Snapė ir bitė Maja, bandžiusios prikelti paršiuką Tuką tinginuką. Pelytė Pilkė pristatė kalbos mėnesį, per kurį mokys paršiuką Tuką, o drauge ir visus vaikučius judrumo, vikrumo, lapė Snapė – gudrumo, smalsumo, o bitė Maja – darbštumo, gaminant bitutes. Maja papasakojo vaikams, kad šių metų Pasaulinės Žemės dienos tema – nykstančių gyvūnų, augalų ir kitų rūšių saugojimas. Ypač visame pasaulyje pastebimas bičių nykimas, todėl iš antrinių žaliavų buvo gaminami bičių pavidalo tūriniai objektai, kuriais papuošta įstaigos teritorija.

Kovo 14 d. visi ugdytiniai rinkosi į salę švęsti lapės Snapės gimtadienio. Kartu su pelyte Pilke ir bitute Maja mokėsi gražių žodelių, palinkėjimų, mankštino pirštelius, linksmai šoko, dainavo ir žaidė. Buvo labai smagu!

 

Kovo 21 d. įstaigos ugdytiniai dalyvavo edukaciniame rytmetyje „Pelytės Pilkės mokyklėlė“. Vaikus aplankė išdykėlis paršelis, darbštuolė bitė ir gudruolė lapė. Pasakų herojai kartu su vaikais dalyvavo pamokėlėje, mokėsi pažinti raides, kalboje vartoti prielinksnius. Pelytė Pilkė pasakojo apie bites, mokė sąvokų „aukštai“ – „žemai“. Vaikai kritiškai įvertino išdykėlio paršelio elgesį.

Kovo 27 d. įstaigos ugdytiniai susirinko į kalbos mėnesio „Paršiuko Tuko išdaigos“ uždarymą. Per rytmetį vaikai susitiko su lape Snape, paršiuku Tuku, bite Maja bei pelyte Pilke ir prisiminė, ką mokėsi ir ko mokė paršiuką Tuką.

Renginiui besibaigiant, visi kartu išėjome į lauką ir ant medžio sukabinome vaikų pagamintas bites.

 

Kalbos ugdymo mėnuo ne tik subūrė įstaigos logopedes siekti bendrų tikslų, bet ir suteikė džiugių emocijų vaikams. Jie per renginius kartu su personažais sėkmingai ugdėsi kalbos gramatinį taisyklingumą, plėtė žodyną, lavino rišliąją kalbą, smulkiąją motoriką, atlikdami įvairias užduotis. Vaikams didelį įspūdį paliko paršiukas Tukas, savo išdaigomis mokęs bendravimo, bendradarbiavimo ir elgesio taisyklių.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.