Integruojami Valdorfo metodikos elementai

Pagrindiniai Valdorfo metodikos principai: „Neskubėk“ – laikas nėra matuojamas minučių tikslumo atkarpomis, „Neprimesk vaikui savo pasaulio“ – vaikai žaidžia su gamtine medžiaga, medinėmis kaladėlėmis, siūlais, audinio atraižomis, skarelėmis, pagaliukais, šakelėmis, akmenukais, kartonu ir kitomis natūraliomis priemonėmis. „Kuo daugiau gryno oro“, „Gerbk maistą“ – valgis yra ritualas, „Visą savaitę ar net mėnesį ta pati pasaka“. Įgyvendinant tarptautinį „Erasmus+“ projektą „Įvairūs ugdymo būdai ir metodai ikimokykliniame ir priešmokykliniame ugdyme“ pedagogė Rasa Kildonavičienė, organizuodama vaikų ugdomąją veiklą, stengėsi nuolatos vadovautis šiais principais.

 

Vaikai žaidė su natūraliomis priemonėmis (mediniais pagaliukais, šakelėmis, plunksnomis ir t. t.). Iš gamtinės medžiagos – kaštonų, gilių, klevo sėklų, medžių lapų – dėliojo Pano medžius, kūrė lizdus paukšteliams, dėliojo raides, skaičius, kūrė siužetinius paveikslėlius ant šviesos stalo. Taip ugdėsi pasitikėjimą savo jėgomis, kūrybinius gebėjimus, lavinosi šnekamąją kalbą.

Vaikams buvo sudarytos sąlygos savo emocijas, patirtį, mintis, įspūdžius išreikšti natūraliomis raiškos priemonėmis: mažieji lipdė iš molio Žemę, piešė pirštukais, kūrė dažytais spalvotais ryžiais, piešė kakava, iš siūlų gamino žmogeliukus ir pan. Į svečius pedagogė Rasa Kildonavičienė buvo pasikvietusi Šiaulių kultūros centro keramikos dirbtuvių „Molio meistrai“ darbuotojus. Šie papasakojo apie puodininkystės amato darbo priemonę – molį. Vaikai sužinojo keramikos dirbinių kūrimo tendencijas, išmoko pasigaminti ir dekoruoti dubenėlį. Puodžiaus meistro darbą stebėjo Šiaulių rajono etninės kultūros ir tradicinių amatų centre. Per keramikos užsiėmimą mažieji lipdė lėkštes, dubenėlius, paukštelius, ugdėsi praktinius įgūdžius, susipažino su molio savybėmis ir nauda.

 

Išbandyta ir maisto gamyba: gamino vaisių salotas, plakė uogų, vaisių kokteilius, kepė sveikuoliškus sausainius, spaudė morkų, obuolių sultis. Sulaukėme ir svečių iš neformaliojo vaikų švietimo būrelio „Smaguriukas“. Tai – itin smagūs užsiėmimai vaikams. Gamindami valgį, mažieji sužinojo, kaip jis paruošiamas ir kaip veikia jų sveikatą. Taip pat ugdėsi valgymo įpročius, savarankiškumą, akių ir rankų sąveiką. Valgio gaminimas žadino vaikų smalsumą ir mąstymą.

Pedagogė teigia, kad labai patraukli ir įdomi vaikams veikla – daržininkystė. Vaikai tyrinėjo dirvožemį, aiškinosi jo savybes, sėjo sėklas, sodino, laistė, prižiūrėjo, piešė augalų augimo ciklą, atliko įvairius bandymus, eksperimentus su sėklomis, augalais. Darydami poveikį augalams ir stebėdami, kas nutinka, ugdėsi smalsumą, atkaklumą, vaizduotę, o klausdami ir komentuodami – mąstymo, darbo grupėje įgūdžius.

 

Kaip teigia pedagogė Rasa Kildonavičienė, Valdorfo metodikos elementų integracija į ugdomąją veiklą skatino ją tobulėti, ieškoti naujų idėjų, pritaikyti jas prie įgyvendinamos Šiaulių lopšelio-darželio „Bangelė“ ikimokyklinio ugdymo programos „Spalvotu vaikystė taku“.

 

Šiaulių l.-d. „Bangelė“ inf.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *