„Inovatyvus fizinis aktyvumas raidos ir mokymosi sutrikimų turintiems vaikams“

Aušra Šulinskienė
,
judesio korekcijos specialistė
Raminta Ciūnytė
,
socialinių įgūdžių ugdymo klasės mokytoja

Marijampolės „Žiburėlio“ mokykloje-daugiafunkciame centre sausio mėnesį pradėtas vykdyti projektas „Inovatyvus fizinis aktyvumas raidos ir mokymosi sutrikimų turintiems vaikams“. Projektą inicijavo VšĮ „Švietimo pagalbos projektai“, finansavo Valstybinis sveikatos stiprinimo fondas.

 

Projekto metu parengta ir įgyvendinama fizinio aktyvumo programa, orientuota į inovatyvią fizinių pratimų sistemą, padedančią stiprinti vaikų fizinę ištvermę bei lavinti judesio planavimo gebėjimus. Ji skirta vaikams, turintiems autizmo spektro, mišrių raidos, kalbos ir kalbėjimo, specifinės motorinės funkcijos raidos sutrikimų. Programa sudaryta iš pratimų, kuriais siekiama stiprinti vaikų fizinius gebėjimus, gerinti motorinio planavimo funkciją, dėmesio koncentraciją, netiesiogiai daryti įtaką kalbinių ir kitų mokymosi gebėjimų vystymuisi.

 

Šio projekto metu vykdoma 16 užsiėmimų, trunkančių 8 savaites. Parengtas kiekvieno užsiėmimo planas, kuriame numatomi tikslai, ugdomi gebėjimai, pratimai, priemonės. Kiekvieno užsiėmimo metu atliekami pratimai su įvairiomis žaismingomis ir patraukliomis sporto priemonėmis, skirtomis ugdyti motorinio planavimo funkciją, gerinti bendrąjį fizinį pasirengimą, fizines savybes, kūno pusiausvyrą ir judesių koordinaciją, smulkiąją ir stambiąją motoriką, akies–rankos, akies–kojos koordinaciją bei judesių tikslumą. Taip pat mokomasi skaičiuoti, pažinti spalvas, dydžius. Ugdomi pozityvūs socialinės sąveikos būdai, gebėjimas dirbti poroje ir didesnėje grupėje, gebėjimas laikytis socialinių taisyklių grupėje.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.