Inovatyvi mokykla prasideda nuo visapusiškai išsilavinusio mokytojo

Pasaulis juda į priekį, keičiasi mokyklos ir mokytojai. Pamažu nuo tradicinių mokyklų bandoma gręžtis į inovatyvias ir šiuolaikiškas. Prieš daugiau nei savaitę Vilniaus miesto savivaldybėje daugiau kaip šimtas Vilniaus mokyklų vadovų susirinko susipažinti su mokytojų rengimu Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Švietimo akademijoje. Renginyje „Tobulėjimas 360° kampu VDU Švietimo akademijoje“ vyko diskusija „Inovatyvi mokykla – misija įmanoma“.

VDU rektorius Juozas Augutis

VDU rektoriaus akademiko Juozo Augučio tikinimu, nei revoliucijos, nei švietimo reformos nepakeis mokytojo vaidmens žmogaus gyvenime. Mokytojo figūra išliks svarbi visais laikais. Tad mokytojų rengimas VDU – įvairiapusis. „Ateities mokytojui svarbu turėti ne tik profesinių kompetencijų pagrindą, bet ir komunikacijos įgūdžių, mokėti kelias užsienio kalbas. Plačios aprėpties universitete būsimiems mokytojams atsiveria galimybių įgyti žinių iš įvairiausių sričių ekspertų“, – teigė rektorius Juozas Augutis.

Svarbiausia – esame atviri ir visada kviečiame švietimo ekspertus, mokyklos bendruomenės narius į Akademijos organizuojamus renginius, konferencijas, skatiname susitikus pasidalyti įžvalgomis apie mokytojų rengimą.

 

VDU Švietimo akademijos kanclerė prof. Vilija Salienė pasidžiaugė ilgalaike bendradarbiavimo su Vilniaus mokyklų vadovais ir pedagogais tradicija. Šiandien būsimi mokytojai gali atlikti praktikas ir stažuotis Lietuvos mokyklose, studijuoti Talino (Estija), Turku (Suomija), Edinburgo (Didžioji Britanija) ir kitų užsienio šalių universitetuose. „Svarbiausia – esame atviri ir visada kviečiame švietimo ekspertus, mokyklos bendruomenės narius į Akademijos organizuojamus renginius, konferencijas, skatiname susitikus pasidalyti įžvalgomis apie mokytojų rengimą“, – sakė prof. Vilija Salienė.

 

VDU Švietimo akademijos nuotraukos

Inovatyvi mokykla – misija įmanoma

 

Diskusijos „Inovatyvi mokykla – misija įmanoma“ dalyviai – mokyklų vadovai – teigė, kad inovatyvi mokykla – ne tik technologijų pasitelkimas per pamokas ir šiuolaikiški mokytojai. Inovatyvi mokykla – bendruomenė, kuri šiuolaikišku žvilgsniu žiūri į mokymosi procesą ir modernią darbo aplinką. Švietimo įstaigų vadovai kaip vieną didžiausių prioritetų išskyrė mokyklą be sienų. Užupio gimnazijos direktorės Virginijos Navickienės teigimu, pirmiausia mokiniai turi pažinti mokyklos aplinką ir istoriją. Kiekvienų naujųjų mokslo metų pradžioje direktorė su kolegomis vaikams papasakoja gimnazijos istoriją ir supažindina su mokyklos bendruomenės taisyklėmis. „Mes turime tolerancijos kodeksą, tad mokiniai pasirašo jį ir sutinka gyventi pagal šiuos įsipareigojimus mokyklos bendruomenei“, – teigė direktorė.

Gimnazistai turi saviugdos knygeles, kuriose patys susirašo savo individualius pasiekimus ir lūkesčius. Per metinius pokalbius, kurie vyksta du kartus per mokslo metus, mokiniai, mokytojai, auklėtojai ir mokyklos vadovas aptaria gimnazisto ugdymosi proceso sėkmę. „Mūsų tikslas – telkti mokyklos bendruomenę ir ugdyti mokinio tapatumą“, – sakė direktorė Virginija Navickienė.

Pirmiausia savo komandą aš myliu. Kai jauti, kad tie kolegos – tavo komanda, tada tu esi vadovas ir ja rūpiniesi. Tada galvoji apie savo kolegas: kaip jie jaučiasi darbe, kokie veiksniai sumažintų jų stresą profesiniame kelyje.

 

Demokratinės mokyklos direktorius, švietimo ekspertas Nerijus Buivydas viena iš sėkmingos įstaigos stiprybių laiko savo komandą, kurios narius atsakingai atsirinko pats mokyklos vadovas. Pasak Nerijaus Buivydo, susidirbti su naujais žmonėmis ir siekti geriausių rezultatų yra nemažas iššūkis. „Pirmiausia savo komandą aš myliu. Kai jauti, kad tie kolegos – tavo komanda, tada tu esi vadovas ir ja rūpiniesi. Tada galvoji apie savo kolegas: kaip jie jaučiasi darbe, kokie veiksniai sumažintų jų stresą profesiniame kelyje“, – sako švietimo ekspertas. Pasak Nerijaus Buivydo, mokytojas neturi užsidaryti mokyklos erdvėje. Direktorius rūpinasi, kad kolegos dalyvautų seminaruose, mokymuose, kartu leistų laisvalaikį. „Pavyzdžiui, pasikvietėme sporto trenerę, kuri ne tik mankštino mokytojus, bet dar ir suteikė sporto žinių, kurios praverčia per klasės valandėles“, – tikino Nerijus Buivydas.

Švietimo ekspertas prisipažįsta turintis svajonę – suburti visus savo komandos narius ir juos susodinti į jachtą. „Tik formuodami mokyklos personalą kaip tikrą komandą, galime mokymosi įstaigą pakelti į aukštesnį profesionalumo lygį“, – sakė švietimo inovatorius.

 

Renginyje Vilniaus vicemeras Gintautas Paluckas apdovanojo sostinės mokyklų socialinius pedagogus už socialinę partnerystę, VDU rektorius akademikas Juozas Augutis įteikė padėkas dvidešimt septynioms Vilniaus atviroms, besikeičiančioms idėjomis mokykloms. Rektoriaus teigimu, mokytojų rengimas neįsivaizduojamas be pedagogų ir mokyklos bendruomenės dalyvavimo. Rengiant ugdymo bakalauro studijas buvo pasitelkta ir užsienio švietimo ekspertų pagalba, tačiau reikalinga ir Lietuvos mokytojų patirtis bei įžvalgos. „Be mokytojų patirties, nuoširdaus bendravimo negalėsime parengti gero mokytojo“, – sako rektorius Juozas Augutis.

 

Jau dirbantys mokytojai taip pat galės atnaujinti savo žinias, įgyti naujų kompetencijų neseniai įkurtame VDU Profesinių kompetencijų tobulinimo institute. „Sieksime padaryti viską, kad tiek dabartiniai, tiek ateities mokytojai taptų geriausi Lietuvoje“, – teigė prof. Giedrė Kvieskienė.

 

VDU inf.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.