IKT ir kūrybiškumo ugdymas bendradarbiaujant XXI a. klasėje

Kornelija Martinkienė
,
specialioji pedagogė, logopedė

Spalio 20–28 d. aš, „Diemedžio“ ugdymo centro specialioji pedagogė, logopedė Kornelija Martinkienė, kartu su anglų kalbos mokytoju Arūnu Kruveliu lankėmės Graikijoje, Kretos saloje esančiame universitete (Retimnas), ir dalyvavome tarptautiniame „Erasmus+“ projekte „IKT ir kūrybiškumas bendradarbiaujant XXI amžiaus klasėje: nuo teorijos iki praktikos“, kurio iniciatorė yra „Diemedžio“ ugdymo centro švietimo pagalbos ir konsultavimo skyriaus vedėja Aurelija Kasparavičienė.

Per projektą buvo diskutuojama ir analizuojama, kaip kūrybiškai panaudoti informacines komunikacines technologijas (IKT) ugdymo procese. Projekte dalyvavo keturios šalys: Bulgarija, Slovakija, Latvija, Lietuva. Išklausius teorines paskaitas, buvo suteikta galimybė įgytas žinias pritaikyti praktikoje, kuriant. Kretos universiteto lektoriai dar prieš mokymus mūsų paprašė įdiegti programą „Actionbound“. Šioje programoje buvo įvairiausių klausimų apie Kretos universiteto miestelį ir biblioteką. Atsakę į klausimus galėjome keliauti toliau.

 

Tęsdami pirmos dienos kelionę, visi dalyviai susirinko universiteto auditorijoje susipažinti. Kiekvienas pristatė savo šalį, ugdymo įstaigą, pasidalijo gerąja darbo patirtimi. Tą patį vakarą projekto organizatoriai pakvietė į bendrą veiklą Retimno senamiestyje, supažindino su miesto architektūra, venecijietišku uostu ir vaizdinga jūros krantine. Ši programa baigėsi nuostabioje senamiesčio kavinėje, kurioje buvome supažindinti su nuostabia graikiška virtuve (Dakos – duona su pomidorais ir sūriu, Dolmades – įdaryti vynuogių lapai ir t. t.).

Kitomis projekto dienomis mokėmės kurti virtualias mokymo(si) platformas ir dirbti jose su mokiniais. Buvome supažindinti su įvairiomis kompiuterinėmis programomis, kurias galėjome išbandyti praktiškai: „Book Eater“, „Com“ elektroninių knygų kūryba su „iPad“, „Windows Movie Maker“ – programa, skirta kurti animaciniams filmukams. Taip pat programa „Quiver“ – trimate papildytos realybės spalvinimo programėle.

(Filmukų nuorodos „YouTube“: www.youtube.com/watch?v=g16s5LExgaM, www.youtube.com/watch?v=h6COi0I6zbY&feature=youtu.be&fbclid=IwAR34yCngH7oG8PR5M5l-_n9xnc-r-ljR9QPfVyu4XObLfwmjo2EOgnosmH4).

 

Viso projekto metu mokymai buvo organizuojami komandoje, bendradarbiaujant ir siekiant bendro rezultato. Daug diskutuota, pateikta vaizdinė medžiaga su konkrečiomis nuorodomis į konkrečias programas.

Kiekvieną dieną po įdomių, nors ir nelengvų, paskaitų universitete mūsų laukdavo įdomios edukacinės išvykos – pažintis su salos apylinkėmis ir kultūra. Aplankėme Kretos sostinę Heraklioną ir žymiausią salos archeologinę vietovę – Knoso rūmų griuvėsius, statytus apie 1900 m. pr. Kr. Mino kultūra laikoma pirmąja Europos civilizacija. Būtent Kretos salos Knoso rūmuose karaliavo legendinis karalius Minas. Anot legendos, Mino sūnus Minotauras buvo pusiau žmogus, pusiau jautis ir gyveno šių rūmų požemių labirinte. Nors iki šių dienų išlikę tik rūmų griuvėsiai, tačiau tai, be abejo, yra viena svarbiausių archeologinių vietovių Europoje. Archeologiniai radiniai, aptikti Knoso rūmuose, saugomi Herakliono archeologijos muziejuje.

Per tarptautinius mokymus turėjome galimybę ne tik tobulinti IKT, kūrybiškumo, kalbos įgūdžius, pasisemti gerosios praktikos pavyzdžių iš kitų šalių kolegų, bet ir didinti „Diemedžio“ ugdymo centro tarptautiškumą. Įgytas žinias pristatėme centro pedagogams: „Quiver“, „Windows Movie Maker“, „Book Eater“ programas, kurias nuo šiol galės išbandyti ir naudoti mokiniai. Tai skatins juos bendrauti ir bendradarbiauti, dirbti komandoje, motyvuos ir kūrybiškai nuteiks ugdymo procesui. Per popamokinę veiklą pasitelkę programėles mokiniai bus skatinami papildomai ir savarankiškai plėtoti IKT įgūdžius.

Z kartos mokiniai puikiai geba naudotis IKT įrankiais, yra inovatyvūs ir smalsūs. Todėl šiandienos mokykloje pedagogų tikslas yra nuolatos kelti ir tobulinti savo IKT kompetencijas, semtis žinių, nes ateityje informacinės technologijos bus integruotos į daugelį veiklų.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.