Ikimokyklinukai – mėgintuvėlio draugai

Diana Poklikajevienė
,
Vilniaus l.-d. „Pušynėlis“ vyr. auklėtoja

Šiandieniniai vaikai smalsūs, norintys patirti įdomių įspūdžių čia ir dabar. Šiuolaikinio ikimokyklinio ugdymo tendencijos įgalina pedagogus ieškoti įvairių metodų ir būdų, kuriais būtų galima sudominti, sužavėti vaikus ir tuo pačiu veiksmingai, prasmingai organizuoti ugdymo procesą siekiant ugdymo tikslų. Bandymai suteikia vaikams galimybes aktyviai veikiant susipažinti su įvairiais reiškiniais, ugdytis kritinį mąstymą, kūrybiškumą, atsakingumą, gebėjimą susikaupti, mokytis spręsti problemas. Eksperimentuodami ir atlikdami įvairius bandymus vienas šalia kito ikimokyklinukai lavina savo socialinius, komunikavimo įgūdžius.

 

Vilniaus lopšelio-darželio „Pušynėlis“ grupės „Saulutės“ vaikai taip pat labai mėgsta eksperimentuoti, tyrinėti, atlikti įvairius bandymus. Tokiai veiklai skyrėme išskirtinę savaitę ir išbandėme įvairias veiklas. Kartu diskutavome, svarstėme, kas yra mokslininkai, ką jie veikia, kam reikalinga tokia profesija. Aptarėme taisykles, kurių reikia laikytis atliekant eksperimentus ir bandymus, sužinojome, kokios yra apsaugos priemonės. Ir žinoma, atlikome daug įdomių bandymų! Stebėjome „Debesėlio lietų“, „Saldžios vaivorykštės“ spalvų liejimąsi, „Lavos lempos“ spalvotų burbulų žaismą, rašėme ir skaitėme „Slaptus laiškus“, džiaugėmės „Limonado fontanu“, išbandėme „Raketos“ skrydį, savaiminį „Balionėlio prisipūtimą“, „Ežiukui“ darėme spyglius (per vandens maišelį dūrėme pagaliukus).

 

Eksperimentai buvo įdomūs ir įtraukiantys, bet vis atrodė, kad kažko trūksta. Todėl nusprendėme nuvykti į tikrą laboratoriją, susipažinti su tikrais mokslininkais bei nuveikti ką nors įdomaus. Taigi vasario 13 d. vykome į „Mėgintuvėlis.lt“ laboratoriją. Atvykusius mus džiaugsmingai pasitiko Jolita ir Kostas. Laboratorija yra kambarys, kuriame vyksta įdomūs pokštai bei stebuklai. Pirmiausia visiems teko nusiauti, nes laboratorijoje viskas balta ir tikrai turi būti švaru. Dar gavome apsirengti chalatus – kaip tikri mokslininkai. Ir būtinai reikalingi akiniai bei pirštinės, kad būtų apsaugota oda, akys ir drabužiai. Išklausome saugaus elgesio instruktažą ir štai – pasaka apie mėgintuvėlį prasideda…

 

Susipažinome su Mėgintuvėliu – iš plono vamzdelio išpūstus cheminius indus, kuris yra nekantrus ir visą laiką bando. Mėgintuvėlis turi įvairių „pusseserių“, kurios vadinamos kolbomis ir padeda mėgintuvėliui atlikti bandymus. Dar susipažinome su sausu ledu, dar kitaip vadinamu anglies dioksidu, su kuriuo daugiausia ir eksperimentavome. Įmetus jį į karštą vandenį prasideda cheminė reakcija – skystis virsta dūmais, kurie vadinami dujomis.

 

Jolita ir Kostas mus pakvietė pabandyti atlikti eksperimentus. Kiekvienas vaikas išsirinko kolbą, į ją įpylė mėgstamiausios spalvos skysčio ir mokslo magija prasidėjo! Jolita ir Kostas kiekvienam vaikui į kolbą su spalvotu skysčiu įdėjo šalto ledo gabalėlį. Mūsų kolbose virė, pukšėjo, burbuliavo ir veržėsi dujos. Tikras smagumėlis! Stebėdami šiuos eksperimentus vaikai prisiminė stebuklingus pasakos žodžius „Puodeli, virk…“. Pasidžiaugus „verdančiomis“ spalvomis ir dūmais, Jolita ir Kostas kiekvienam vaikui į kolbą įpylė skysto muilo. Susiformavo burbulai, kuriuos susprogdinus, matydavosi dujos. Iš tų burbulų vaikai tiesė „draugystės tiltus“. Tai buvo nuostabūs žaidimai, kupini juoko ir susižavėjimo.

 

Po smagių eksperimentų išbandėme didžiuosius burbulus, kurių viduje pabuvo kiekvienas vaikas. Galėjome pasijusti kaip kosmose.

Paskutinį eksperimentą stebėjome kaip žiūrovai, nes jis labai paslaptingas ir šiek tiek pavojingas. Jolita su Kostu sumaišė kažkokius stebuklingus skysčius ir štai kerintis reginys – ugnis žmogaus rankose.

Tai štai kokia chemijos mokslo magija. Patirtis buvo neįkainojama. Vaikų veidai spinduliavo laime ir dar ilgą laiką girdėjosi vaikų diskusijos, įspūdžių aptarimai.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.

Vienas komentaras