Idėjų ir patirties sėmėmės Jungtinėje Karalystėje

Milda Alijošienė
,
Kelmės „Kūlverstuko“ l.-d. socialinė pedagogė, auklėtoja
Milda Čekanauskienė
,
vyresnioji auklėtoja

Dalyvaudamos „Erasmus+“ projekte „Mokymasis už klasės ribų“, šio straipsnio autorės, Kelmės „Kūlverstuko“ lopšelio-darželio socialinė pedagogė, auklėtoja Milda Alijošienė ir vyresnioji auklėtoja Milda Čekanauskienė, kartu su 9 pedagogais iš šalių partnerių – Belgijos, Bulgarijos, Italijos, Ispanijos (Tenerifės) ir Rumunijos – sausio 14–18 d. lankėsi Vidernsio pradinėje mokykloje (angl. Withernsea Primary School Academy), Anglijoje (Jungtinė Karalystė).

 

Visus dalyvius svetingai pasitiko mokyklos direktorė Angela Harper, projekto koordinatorė Claire Wright, įstaigos pedagogai ir mokiniai. Pasitikdami svečius, ugdytiniai mojavo jiems pasigamintomis šalių partnerių vėliavomis ir parengė nuotaikingus pasirodymus. Šiltai svečius priėmė ir Vidernsio miesto meras, supažindino su miesto istorija, šiandiena ir valdymo struktūra.

Per vizitą stebėjome kolegų iš Anglijos darbą su vaikais. Pagrindinis dėmesys buvo skiriamas praktinėms veikloms už klasės ribų, mokinių iniciatyvumui ir savarankiškumui ugdyti. Turėjome galimybę stebėti, kaip tą patį dalyką pedagogai moko skirtingais metodais. Priimančioji mokykla, norėdama atskleisti savo šalies mokymo sistemą, sudarė galimybes nuvykti į Halo (angl. Hull) mieste esančią pradinę mokyklą. Per apsilankymą išryškėjo ugdymo įstaigų panašumai ir skirtumai.

 

Mokytojas Martinas Lindgrenas savo ugdytiniams organizavo išvyką prie jūros, per kurią supažindino su Vidernsio miestelio istorija. Vaikams buvo įdomu ne tik klausytis, bet ir pamatyti įžymias miesto vietas: švyturį, prieplauką, Karalienės alėją (angl. Queen Promenade Withernsea).

Mokytojas Craigas Cundy vedė atvirą veiklą, kaip organizuoti patirtinį ugdymą lauke. Projekto dalyviai stebėjo, kaip ugdomas vaikų savarankiškumas, praktiniai įgūdžiai ir gebėjimas dirbti komandoje. Visus nustebino vaikų aktyvumas, gebėjimas priimti sprendimus, pedagogo ugdytiniams suteikiama pasirinkimo ir veikimo laisvė. Vaikai buvo mokomi pasistatyti palapinę, užsikurti laužą, pasigaminti plaktuką, atsakingai elgtis su turimais įrankiais. Projekto partneriai ne tik stebėjo veiklą, bet ir dalyvavo joje – buvo skirta užduotis ant laužo išvirti sriubą. Mokytojas Craigas pabrėžė, kad nėra blogo oro veikloms lauke, reikia tik jas pritaikyti.

 

Anglų pedagogai su vaikais parodė lobio ieškojimo žaidimą, į kurį įsitraukė ir projekto partneriai. Komandos pagal turimą žemėlapį turėjo surasti paslėptas korteles, jose pasižymėti žnybtuku ir į atsakymų lentelę įrašyti rastą raidę, iš jų sudėti žodį. Ši užduotis reikalavo geros orientacijos, greičio ir sklandaus komandinio darbo. Pedagogas Craigas Cundy pristatė ir praktiškai parodė, kaip yra žaidžiamas lauko žaidimas „Molkky“.

Labai įdomi ir turininga buvo ekskursija į jūrų muziejų, kuriame įrengti įvairūs akvariumai, interaktyvūs vaizdo ir garso pristatymai. Drauge su vaikais dalyvavome edukaciniame užsiėmime, per kurį sužinojome apie vandens gyventojus ir kodėl jų oda yra gliti. Po išsamaus pasakojimo laukė praktinė veikla – „glitučių“ gamyba.

 

Mokymų dalyviams buvo organizuotas pasivaikščiojimas po Halo senamiestį žuvų keliu (angl. Fish Trail), kurį puošia jūros žuvų skulptūros, žyminčios svarbią istorinę prieplaukos vietą, apie ją svečiams papasakojo mokytojus lydėję priimančiosios mokyklos atstovai Ianas Sutherlandas ir Claire Neal. Šis pasivaikščiojimas suteikė galimybę geriau pažinti miestą ir šalies istorijos bei kultūros savitumą.

Paskutinę mokymų dieną vyko paskaita „Kūrybiškas mokymas lauke“, kurią vedė kviestinis lektorius Taffas Bowlesas. Visus sužavėjo lektoriaus pateiktos veiklų idėjos, faktai, kodėl lauko pedagogika yra naudinga vaikų ugdymui, kokie jos privalumai. Per diskusiją dalyviai dalijosi savo patirtimi vykdant praktines veiklas už klasės ribų, aptarė galimybes organizuoti ugdymą kitose aplinkose ir su tuo susijusius sunkumus.

 

Mokymosi ir darbo patirties keitimosi vizito Jungtinėje Karalystėje pabaigoje buvo aptartos jau įgyvendintos ir numatytos tolesnės veiklos, projekto dalyviams buvo įteikti dalyvavimą mokymosi veiklose liudijantys pažymėjimai. Net ir pasibaigus mokymosi veikloms, dalyviai tebediskutavo, ką pritaikys savo ugdymo įstaigose.

 

Akimirkos iš vizito Jungtinėje Karalystėje

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.