„Geltona, žalia, raudona“

Laura Bajoriūnė
,
socialinė pedagogė ekspertė
Mireta Visockienė
,
vyr. ikimokyklinio ugdymo pedagogė

Vasario 16-oji, Kovo 11-oji – Lietuvos valstybei svarbios datos. Kaip jas paminėti su ikimokyklinio bei priešmokyklinio amžiaus vaikais? Jau esame įpratę, kad artėjant šioms šventėms su vaikais dainuojame dainas apie Lietuvą, deklamuojame eilėraščius, piešiame piešinius bei darome kūrybinius darbelius. Bet šiais metais, galvodamos apie tai, kad šiuolaikiniams vaikams vis sunkiau atlikti nejudrias, kartojimo reikalaujančias užduotis, siekėme šias šventes švęsti kitaip – spalvingai.

 

Nuo Vasario 16-osios iki Kovo 11-osios nusprendėme vaikams pasiūlyti atlikti įvairius bandymus, kuriuose vyrautų kiekvieno lietuvio širdžiai mielos spalvos: geltona, žalia, raudona. Inicijavome nacionalinį „eTwinning“ projektą „Geltona, žalia, raudona“ ir pasiūlėme Vasario 16-ąją ir Kovo 11-ąją švęsti eksperimentuojant. Prie projekto prisijungė 9 Lietuvos mokyklos bei darželiai, 20 Lietuvos pedagogų su savo ugdytiniais. Projektas truko keturias savaites, kiekvieną iš jų pedagogai su vaikais atlikdavo po keletą bandymų, tyrinėjimų su Lietuvos vėliavos spalvomis ir rezultatais (kurie išties nustebino) dalijosi bendroje projekto erdvėje.

 

Siekiant, kad projekte dalyvautų ne tik vaikai ir pedagogai, pasiūlėme dalyviams projektą šiek tiek išplėsti ir į jį įtraukti ugdytinių tėvus. Prašėme, kad pedagogai paskatintų tėvus kartu su vaikais jų aplinkoje ieškoti geltonos, žalios ir raudonos spalvų kombinacijų, jas fotografuoti ir nuotraukas siųsti pedagogams. Šiomis nuotraukomis buvo pasidalyta „eTwinning“ projekto platformoje. Tėvai su vaikais nestokojo kūrybiškumo, siuntė spalvingas nuotraukas.

 

Projekto pabaigoje pakvietėme visus į interaktyvų užsiėmimą tėvams ir vaikams „Geltona, žalia, raudona“. Pirmiausia vaikai išrinko labiausiai patikusį eksperimentą iš gausybės atliktų projekto metu, o tada visi rinkosi prie jau paruoštų priemonių ir kibo į darbą: į užspaudžiamą permatomą maišelį dėjo ryžius ir dažė juos geltona, žalia ir raudona spalvomis ir iš jų pasigamino trispalves žvakides. Šis užsiėmimas abejingų nepaliko. Visi išsiskirstė nešini spalvotomis žvakidėmis ir šypsodamiesi.

 

Projekto „Geltona, žalia, raudona“ veiklos ne tik stiprino vaikų pilietinį sąmoningumą, bet ir skatino valstybines šventes švęsti kūrybiškai ir žaismingai. Be to, visada džiugu, kai į vaiko ugdymo procesą aktyviai įsitraukia šeimos nariai. Tokie bendri užsiėmimai dar labiau sujungia, įkvepia, džiugina vaikus, tėvelius, pedagogus. Tai puiki galimybė pabūti visiems kartu.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.