Galimybė pažinti Europą ir dalytis gerąja patirtimi

Laura Bajoriūnė
,
Šiaulių l.-d. „Pasaka“ socialinė pedagogė metodininkė

Nuo rugsėjo 1 d. Šiaulių lopšelyje-darželyje „Pasaka“ pradėtas įgyvendinti „Erasmus+“ projektas „Sharing Time, Connecting Learnings“, kurio dalyviais tapo mokytojai iš Prancūzijos, Velso, Graikijos, Ispanijos ir, žinoma, Šiaulių lopšelio-darželio „Pasaka“.

Lapkričio 5–9 d. vyko pirmasis projekto partnerių susitikimas Prancūzijoje, Brive-la-Gaillarde mieste. Pirmąją vizito dieną partneriai susipažino, pabendravo ir buvo pasveikinti Cosnac ir Saint Viance miestų merų. Cosnac miesto mokyklos vaikai atliko keletą dainų, taip pat pasveikino atvykusius svečius.

 

Per kelionę turėjome galimybę lankytis dviejose mokyklose (Cosnac ir Saint Viance), kuriose apžiūrėjome patalpas, edukacines erdves, stebėjome ugdomąjį procesą, mokytojų vedamas pamokas, jų naudojamus ugdymo metodus. Ugdomojo proceso stebėjimas, bendravimas su mokyklų pedagogais leido palyginti Lietuvos ir Prancūzijos ugdymo sistemas, analizuoti panašumus ir skirtumus, kai kurių ugdymo būdų ir metodų pritaikomumą mūsų lopšelyje-darželyje. Džiaugėmės matydami gražų pedagogo ir vaiko santykį, vaikų laisvumą ir visų prancūzų meilę gyvenimui. Šiek tiek nustebino, kad jau 4-mečiai sodinami į suolus ir juose praleidžia didžiąją dienos dalį. Mums atrodė, kad galbūt tai daroma per anksti ir vaikams reikia judėti, nors kasdien jie turi 1,5 valandos pertrauką, kurią leidžia lauke bėgiodami ar žaisdami judriuosius žaidimus. Taip pat stebėjomės, kad tėvai į mokyklos teritoriją neįleidžiami, o laukia prie vartų tol, kol padėjėjai perduoda jiems vaiką. Tiesioginio ryšio pedagogai su tėvais kasdien neturi – bendrauja žinutėmis sąsiuviniuose. Pasidžiaugėme, kad turime sparčiausią internetą pasaulyje ir labai greitai galime ugdytinių tėvelius informuoti per elektroninį dienyną, socialiniuose tinkluose, per dieną susitinkame net du kartus.

 

Kai lankėmės Cosnac ir Saint Viance mokyklose, buvome paprašyti vesti 6 pamokas jų vaikams: pristatyti savo šalį, miestą, kultūrą. Mums tai buvo iššūkis – turėjome kalbėti ne savo kalba ir šalį pristatyti taip, kad suprastų ir penkiametis, ir dešimtmetis. Pasirinkome žaisti su Lietuvos vėliavos spalvų balionais, bandėme ištarti žodžius „Geltona“, „Žalia“, „Raudona“, mokinukų prašėme ant balionų parašyti linkėjimus darželio „Pasaka“ vaikams. Pristatydamos Lietuvą, didžiavomės ja, atrodė, kad mūsų šalis pati gražiausia, gamta pati nuostabiausia, o žmonės čia – išties puikūs.

 

Per vizitą Prancūzijoje susitikome su Švietimo sistemos inspektoriais, kurie pristatė Prancūzijos švietimo sistemą, pedagogų darbo ypatumus, jų kvalifikacijos tobulinimą ir pan. Nustebome, kad pedagogui susirgus ar tada, kai dalyvauja kvalifikacijos tobulinimo renginyje, jį keičia budintis mokytojas.

Susitikimo pabaigoje susitarėme dėl būsimų projekto veiklų, kitų susitikimų, pasidalijome darbais ir jau su nekantrumu laukiame partnerių iš Prancūzijos, Velso, Graikijos, Ispanijos ir Lietuvos susitikimo.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.