Fotomedžioklė ir kitos smagios rudens paieškos „eTwinning“ projekte „Rudens spalvos“

Asta Želionienė
,
priešmokyklinio ugdymo pedagogė, pradinių klasių mokytoja metodininkė

Šiaulių lopšelio-darželio „Coliukė“ priešmokyklinukai mokslo metus pradėjo rudens paieškomis, dalyvaudami „eTwinning“ projekte „Rudens spalvos“. Vaikai geriausiai įsimena, išmoksta, kai viską gali išbandyti praktiškai, todėl su dideliu užsidegimu kartu su projekto partneriais iš Alytaus, Kauno, Kėdainių, Vilniaus rajono leidomės į rudens spalvų atradimų kelionę. Projekto tikslas – stebėti rudens požymius, spalvas, fotografuoti, piešti, kurti, gaminti ir savo veiklomis pasidalyti „Twinspace“ erdvėje. Projektas suteikė visišką laisvę vykdyti ir išbandyti mums patinkančias veiklas. Vaikams patiko lauke sukurti lapų labirintą, kurti Rudens portretą iš surinktų rudeninių lapų, gaminti darbelius iš gamtinės medžiagos, dėlioti mozaiką „Coliukė“, bet didžiausią įspūdį jiems paliko nuotraukų medžioklė, kai patys fotografavo, o jų nuotraukos dalyvavo virtualiame konkurse „Gražiausia akimirka“. Smagu, kad į nuotraukų konkursą įsitraukė ir tėveliai, siųsdami savo rudeniškas nuotraukas.

Projekto esmė ir sėkmė – bendradarbiavimas

 

Projekto esmė – bendradarbiauti ir aktyviai dalyvauti projektinėje veikloje. Projektas papildo ugdymosi veiklą, daro ją įdomesnę ir patrauklesnę vaikams. Kai veiklos įdomios, raginti ir kviesti vaikų nereikia, jie noriai išbando, dalyvauja ir patys siūlo idėjas.

Vaikų nuomonė ir yra pati svarbiausia, todėl visi drauge dalyvavome virtualiame balsavime, kai buvo renkama gražiausia akimirka, įspūdingiausia daržovė, o „Twinspace“ erdvėje grožėjomės ne tik savo, bet ir draugų desertais lėkštėje. Dalyvavimas programoje „eTwinning“ leidžia dalytis savo veiklomis, pasisemti naujų idėjų, taip pat sukurti ir nuveikti kažką bendro kartu su projekto partneriais. Susitikimas virtualioje aplinkoje – nauja patirtis priešmokyklinukams.

Susitikę vaizdo pamokoje „Ką šnabžda klevo lapas“ kartu su projekto partneriais iš Kauno mokyklos-darželio „Šviesa“, Alytaus Dzūkijos, šv. Benedikto mokyklų pradinukais, susipažinome, pristatėme savo įstaigą, kartu mokėmės atlikti bendrą dainą, bandėme įminti ir užduoti mįsles bei gaminti kūrybinį darbelį „Klevo lapas“. Vaikai greitai įsidrąsino ir iškart mojavo vieni kitiems ir palaikė plojimais. Galutinis projekto rezultatas – sukurta bendra projekto dalyvių veiklų elektroninė knyga (bookcreator).

 

IKT įrankiai vaikų motyvacijai didinti

 

Dalyvavimas „eTwinning“ projekte skatina tobulėti ir išbandyti IKT įrankius ir pedagogams, ir vaikams. Išbandžiau virtualios knygos kūrimo programą „Bookcreator“, dėlionę programa „Jigsawpalnet“, koliažus „Pizap“, „Picasa“, vaikų mintims ir projekto refleksijai labai tinkamą IKT įrankį „Wordart“, tėvų nuomonę sužinojau išbandžiusi „Ment.com“, nuotraukų ir vaizdo filmukus kūriau „Animoto“ programa. Vaikai žinias apie rudenį, jo požymius, skaičiavimo įgūdžius įtvirtino žaisdami išmaniojoje lentoje, planšetiniuose kompiuteriuose, kurdami rudens paveikslus šviesos lentoje ar žaisdami su edukacinėmis bitutėmis „Bee-Bot“. Tikslingas IKT įrankių panaudojimas tik didina vaikų motyvaciją, susidomėjimą, nes žaidžiant ir naudojant skaitmenines technologijas veikia visi vaikų pojūčiai: rega, klausa, lytėjimas, žaismingai įgarsintos pateiktos užduotys perduodamos suprantamiau ir užfiksuojamos ilgesniam laikui.

 

Projektas puikiai integravosi į kasdienę veiklą, buvo ugdomos visos kompetencijos: socialinė, komunikavimo, pažintinė, sveikatos saugojimo, meninė, lavinamas kūrybiškumas, iniciatyvumas, skaitmeninis raštingumas. Vaikai iš prigimties yra smalsūs, todėl tereikia šias prigimtines savybes tinkamai panaudoti kompetencijų plėtotei. Sėkmingas ir įdomus „eTwinning“ projektas „Rudens spalvos“ įrodė, kad ugdymas(is) gali būti motyvuojantis, smagus ir išmanus.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.