Europos mokytojai bendradarbiauja ugdydami esmines pradinukų kompetencijas

Kauno Panemunės pradinės mokyklos bendruomenė kartu su partneriais iš Turkijos, Švedijos, Italijos ir Ispanijos dalyvauja tarptautiniame „Erasmus+“ K2 projekte „Konstruktyvistiniai metodai, ugdantys esmines pradinių klasių mokinių kompetencijas“ (angl. Constructivist Methods in Developing Key Skills of Primary School Students)“. Mokyklų bendradarbiavimą finansuoja Europos Sąjunga. Projekto sumanytojai, pagrindiniai koordinatoriai ir veiklų kuratoriai – partneriai iš Turkijos Cumhuriyet Ilkokulu pradinės mokyklos. Projekto tikslas – išmokti tokių metodų, kuriuos taikydami mokytojai per sporto ir meno veiklas, teatro užsiėmimus, grupinius žaidimus padėtų mokiniams išspręsti emocines problemas ir užkirsti kelią patyčioms.

 

Projekto įgyvendinimo laikotarpiu numatyti 5 susitikimai partnerių mokyklose. Per kiekvieną susitikimą mokytojai gilins žinias apie mokinių emocijų valdymą, susipažins su netradicinėmis esminių socialinių įgūdžių ugdymosi galimybėmis.

Pirmajame partnerių susitikime Kauno Panemunės pradinėje mokykloje dalyvavo 20 mokytojų. Savaitės veiklas vienijo tema „Emocijų atpažinimas pasitelkiant dramos metodą“. Svarbiausiu akcentu tapo žinomos aktorės, medicinos psichologijos magistrės, sertifikuotos psichodramos terapeutės Daivos Rudokaitės seminaras apie dramos terapijos instrumentų taikymą stiprinant mokinių socialinius įgūdžius, emocinį atsparumą. Mokyklos dailės mokytoja Daina Nemčinskaitė drauge su meninės raiškos studijos „Nuojauta“ vaikais parodė metodus, stiprinančius pasitikėjimą savimi, gebėjimą pozityviai bendrauti, ugdytis kūrybiškumą.

 

Po mokymų planuotos ateinančio pusmečio veiklos, kuriose turės būti pritaikytos įgytos žinios.

Svečiai džiaugėsi galimybėmis ne tik įgyti teorinių žinių, bet ir praktiškai stebėti mokyklos veiklas. Jie susitiko ir bendravo su mokytojais, mokiniais, tėveliais, stebėjo pamokas ir neformaliojo švietimo veiklas. Dalyvaudami mokyklos bendruomenės „Ryto rate“ partneriai papasakojo apie savo ugdymo įstaigas, kalbėjo ir dainavo gimtąja kalba, pristatė per projektą su jais keliausiančius talismanus, kurie, sugrįžus į mokyklas, pasakos, ką nauja mokytojai matė, išmoko, sužinojo. Kauno Panemunės pradinės mokyklos talismanas Lapė iš pasakos apie Mažąjį Princą išdidžiai pūpsojo šalia kitų talismanų. Mokyklos bibliotekai svečiai padovanojo knygų jų gimtąja kalba.

Daug gražių nustebimo ir susižavėjimo žodžių svečiai išsakė apie mokykloje sukurtas unikalias mokymosi aplinkas, modernią mokymosi bazę, nuoširdų bendravimą.

 

Projekto partneriai turėjo galimybę išvysti Kauno panoramą nuo Napoleono kalno ir Aleksote esančios apžvalgos aikštelės, pasigėrėjo Kauno senamiesčiu, Vytauto ir šv. Jurgio bažnyčiomis, Kauno pilimi, gražiąja Rotuše, Pažaislio vienuolynu, džiaugėsi apsilankymu „Žalgirio arenoje“, Mikalojaus Konstantino Čiurlionio dailės muziejuje, edukacinėje programoje, kurioje buvo pristatyti tradiciniai amatai – lino kelias nuo augalo iki audeklo. Didelį įspūdį paliko susitikimas Kauno miesto savivaldybėje. Su svečiais bendravo Kauno miesto vicemeras Mantas Jurgutis, tarybos narys Saulius Vilius Bartaška, savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus vyr. specialistė Dileta Tindžiulienė, Lietuvos mokyklų vadovų asociacijos prezidentas Dainius Žvirdauskas. Susitikimą su jais svečiai užfiksavo nuotraukose.

Paskutinę viešnagės dieną užsienio šalių mokyklų atstovai vyko į Trakus ir Vilnių. Ilgam į atmintį įsirėš ne tik matyti įspūdingi istoriniai ir architektūros objektai, bet ir stebėta iškilminga 1863 m. sukilėlių palaikų laidojimo ceremonija, kariuomenės žygiavimas, patriotinis žmonių nusiteikimas.

 

Visi projekto partneriai išvyko kupini įspūdžių, pasisėmę idėjų ir pasiruošę įgyvendinti projekte numatytas veiklas.

 

Kauno Panemunės pradinės mokyklos inf.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.