„eTwinning“ projektas „Mergaitės moksle“

Laura Bajoriūnė
,
socialinė pedagogė ekspertė
Kristina Simanauskienė
,
priešmokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė

Vasario 11-ąją pasaulyje minima Tarptautinė moterų ir mergaičių moksle diena. Šia proga Šiaulių lopšelio-darželio „Pasaka“ trijų grupių ugdytinės ir Turkijos darželio mergaitės ėmėsi nuotaikingo, mokslu grįsto projekto „Girls in science“. Su projekto partneriais buvo sutarta, jog projektas vyks tik vieną vasario mėnesio savaitę, tačiau patyrę, kokių džiugių emocijų veiklos teikia projekto dalyvėms – mergaitėms, projektą tęsėme iki balandžio mėnesio.

 

Projektas prasidėjo vasario 10 dieną, o dalyvės kasdien gaudavo po keletą užduočių kiekvienai STEAM akronimo raidei. Kasryt mergaitės gaudavo po maišelį su užrašu „STEAM iššūkis“, kuriame rasdavo veikloms reikalingas priemones. Kartu su pedagogais, mergaitės, visą savaitę, nuo pirmadienio iki penktadienio, atliko gamtos mokslų tyrinėjimus (augino kristalus, tyrė vandens, druskos savybes), atliko užduotis su robotais „Bee-bot“ bei planšetiniais kompiuteriais, įgyvendino išsikeltus inžinerinius iššūkius (pastatė aukščiausią bokštą ir tvirčiausią tiltą); atliko įvairių meninių darbų (maišė spalvas, tikrindamos, kokią išlies spalvą sumaišiusios dvi kitas; tapė) bei sprendė matematines užduotis (skaičiavo, kiek vandens lašelių telpa ant didesnio ar mažesnio lašo piešinio). Atliktomis užduotimis ir nuotraukomis, kasdien dalijomės su Turkijos darželio draugais, stebėjome, kaip įvairius STEAM iššūkius atlieka projekto dalyvės Turkijoje.

 

Matydami, kad projekte dalyvaujančios mergaitės noriai įsitraukia į siūlomas veiklas, aktyviai ir noriai atlieka užduotis, nusprendėme projektą tęsti, tad surengėme nuotolinį susitikimą su Turkijos darželio bendruomene. Susitikimo metu pateikėme vieni kitiems po vieną STEAM iššūkį ir pasiūlėme jį pritaikyti savo ugdymo įstaigoje. Vėliau dalijomės nuotraukomis ir trumpais vaizdo įrašais, kaip STEAM iššūkiai pavyko. Buvo įdomu išbandyti spagečių (ilgi ploni makaronai) tvirtumą ir patikrinti, kiek knygų gali išlaikyti į putplastį susmaigstyti makaronai. Mergaitės žavėjosi galimybe pastatyti paršiukui Nif-Nifui namelį iš… dantų krapštukų ir plastilino. Patikėkite. Šio – joks vilkas nenupūs.

 

Projekto partneriai iš Turkijos, įkvėpti puikiai pavykusių projekto veiklų bei matydami puikius ugdymo rezultatus, nusprendė surengti STEAM dieną lauke ir pakvietė prisidėti mus. Maloniai sutikome ir jau aktyviai ruošėmės šiam renginiui balandį, tačiau visą Europą sukaustė karantinas, tad STEAM diena persikėlė į ugdytinių namų kiemus ir Lietuvoje, ir Turkijoje.

 

Projekto dalyvės, Turkijoje ir Lietuvoje, gavo vienodus užduočių rinkinius ir pasirinktinai, kartu su šeimos nariais, keletą jų, atliko namų aplinkoje, kieme ar miške. Iš gamtos mokslo užduočių, mergaitės atliko bandymus su eglės šakelėmis bei kankorėžiais, o naudodamosi fotoaparatu ar telefonu, atliktas užduotis užfiksavo. Daug dėmesio sulaukė inžineriniai iššūkiai „Akmenų labirintas“ bei „Parašiutas“: ugdytinės kūrė labirintą iš akmenų, turintį pradžią ir pabaigą, jį įveikė savarankiškai ir savo šeimos narius paskatino.

Saulėtą dieną, skirtingu dienos metu, mergaitės ir jų artimieji, piešė žmogaus šešėlius, juos išmatavo, patobulindamos matematinius gebėjimus.

Iš gamtoje rastų natūralių priemonių sukūrė puikias dėliones. Atlikdamos matematines užduotis, gerino pažinimo kompetenciją: žaidė žaidimą „Nuo didžiausio iki mažiausio“ (dėliojo akmenis mažėjimo seka) bei išmatavo dviejų pasirinktų medžių kamienus siūlu ir sužinojo, kuris – storiausias, o kuris – ploniausias.

 

Projektas padėjo mergaitėms ne tik įtvirtinti STEAM srities žinias, bet ir kūrė tautų bendrystės atmosferą bei leido suprasti, kad pasaulyje įsivyravus karantino sąlygoms, galima tęsti nenutrūkstamą ugdymą.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.