„eTwinning“ projektai – įdomios vaikų mokymosi patirtys

Vida Karčiauskienė
,
Kauno mokyklos-darželio „Šviesa“ pradinių klasių mokytoja

Vienas iš veiksmingų būdų ugdant mokinių bendrąsias ir dalykines kompetencijas – projektinė veikla. Projekto metodo privalumas – mokymas pakeičiamas mokymusi, naudojama daugiau ir įvairesnių informacijos šaltinių; projekto veiklos integruojamos į daugelį mokomųjų dalykų, todėl skatina mokymosi motyvaciją ir ugdo mokinių kūrybingumą.

 

Nepabūgę pirmos klasės iššūkių Kauno mokyklos-darželio „Šviesa“ Sveikuolių sodybos mokiniai kartu su mokytoja 2019–2020 m. m. lapkričio-gegužės mėnesiais dalyvavo tarptautiniame „eTwinning“ projekte „Ežiukas Džordžas ir lūšiukas Ričardas ieško nykstančių gyvūnų“ (angl. „Hedgehog George and lynx Richard looking for endangered animal species“).

Šiame tarptautiniame projekte savo sumanymais, veiklų gausa ir darbų idėjomis bei sukurtomis užduotimis dalijosi mokytojai ir mokiniai iš Azerbaidžano, Lenkijos, Lietuvos, Rumunijos, Tuniso ir Turkijos. Projektas vyko lenkų ir anglų kalbomis, todėl tai buvo puiki galimybė mokiniams mokytis anglų kalbos, plėsti žodyną ir projekto veiklose bendrauti su kitų šalių bendraamžiais.

 

Siekiant įgyvendinti projekto tikslus, veiklos integruotos į daugelį ugdomųjų dalykų: gimtosios kalbos, anglų kalbos, pasaulio pažinimo, matematikos, dailės ir technologijų, neformalaus švietimo užsiėmimus.

Šio projekto tikslas – supažindinti mokinius su nykstančiomis gyvūnų rūšimis, išsiaiškinti, kuo šie gyvūnai minta, kur gyvena, kokie bruožai jiems būdingi, aptarti jų nykimo priežastis, ieškoti bei teikti pasiūlymus, kaip apsaugoti nykstančias gyvūnų rūšis.

 

Praeityje masinio gyvūnų rūšių nykimo procesus sukeldavo įvairios katastrofos, pavyzdžiui, asteroidų susidūrimai. Šiuo metu tokius procesus nulemia žmogaus veikla. Pagrindinės gyvūnų rūšių nykimo priežastys – miškų naikinimas, kalnakasyba, didelis išskiriamų dujų, anglies dioksido kiekis, lemia planetos atšilimą. Dėl minėtų priežasčių rekordiniu tempu nyksta įvairios gyvūnų rūšys.

Vaikai nuo mažens turi įgimtą norą domėtis aplinka ir tyrinėti jos reiškinius, pažinti augalus ir gyvūnus. Todėl  pasirinkta šio projekto tema suteikė galimybę mokytis „gyvai“ ir praktiškai – mokiniai aktyviai įsitraukė į veiklas, noriai domėjosi gyvūnais, stengėsi kuo įdomiau atlikti numatytas užduotis. Teikė įvairių pasiūlymų.

 

Ypač daug džiaugsmo Sveikuoliams suteikė keliaujantys projekto talismanai – ežiukas Džordžas ir lūšiukas Ričardas. Vaikai turėjo atlikti mažųjų keliauninkų kelioniniame lagamine rastas užduotis apie gyvūnus, bei  paruošti smagių užduočių projekto partneriams. Drauge sukūrėme albumą apie nykstančius gyvūnus, palaikėme partnerių idėją organizuojant paramą Opolės zoologijos sode gyvenančioms lūšims, pasinaudoję ja, viešėdami Kauno zoologijos sode, paruošėme dovanėles staigmenas čia gyvenančioms lūšims. Prie šio projekto veiklų įgyvendinimo prisidėjo ir Gustavo enciklopedijos mokytoja bei sveikuolių tėveliai, jų pagalba suorganizuoti edukaciniai užsiėmimai Rumšiškėse ir Kauno zoologijos sode.

 

Dalyvavimas šiame projekte praplėtė vaikų akiratį, leido mokytis ir pažinti gyvūnus jiems priimtinu ir įdomiu būdu. Vaikai įsitikino, kad darbas projektinėje veikloje motyvuoja, skatina smalsumą kuo daugiau sužinoti, išbandyti ir kūrybiškai išreikšti.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.