Erdvės ir priemonės įvairiems vaikų poreikiams tenkinti

Rasa Motiejauskienė
,
Telšių l.-d. „Eglutė“ ikimokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė
Vida Intaitė
,
vyresn. mokytoja

Vaikų poreikius atitinkantis patalpų apipavidalinimas, priemonių parinkimas padeda jiems nevaržomai mokytis ir vystytis. Ant sienų ir grindų esančios priemonės skatina vaikus bandyti ir atlikti pirmuosius eksperimentus. Be to, vaikai lavina motoriką ir koordinaciją, kalbą, kūno pažinimą, skaičiavimo ir socialinius įgūdžius, kūrybą.

Kai kurias priemones nusipirkome gavę finansavimą iš Telšių rajono savivaldybės Bendruomenės sveikatos tarybos už vykdytą sveikatingumo projektą „Judrus vaikas – sveikas vaikas“, o kitas pasigaminome pačios. Taip grupėje atsirado naujos erdvės su naujais žaidimais.

 

MANIPULIACINĖ SIENA. Ant jos pritvirtintos įvairios manipuliacinės priemonės: daugiafunkcė lenta „Lėktuvas“, magnetinė lenta ir magnetinis labirintas, besisukantys kvadratai su raidėmis ir paveikslėliais, medinis skaičiuotuvas. Šios priemonės skatina vaikus bandyti ir atlikti įvairius eksperimentus. Be to, vaikai lavina savo motoriką ir koordinaciją, kalbą, skaičiavimo ir socialinius įgūdžius, kūrybą, loginį mąstymą.

 

ŠVIESOS STALAS – puiki priemonė vaikams ne tik žaisti kartu, bendrauti, bendradarbiauti, bet ir ugdytis, tobulėti. Liesdami ir jausdami jį vaikai lavina smulkiąją motoriką, bendraudami vysto savo kalbą bei plečia naudojamą žodyną.

 

ŠVIESOS MOLBERTAS – unikalus, išskirtinis bei netradiciškai šviečiantis molbertas skirtas savirelaksacijai, kūrybiškumo ugdymui ar terapijai. Piešti ant šviesos molberto galima akvarele, guašu ar nuplaunamais markeriais. Naudojant šviečiantį molbertą piešinys tampa šedevru.

 

EISMO KAMPELIS – SIENA. „Kelio ženklai” – vaikai pradeda susipažinti su eismo taisyklėmis analizuodami šviesoforo spalvas, rodyklių krypčių ir kt. ženklų reikšmes. „Autostrada“ – ant vertikalioje plokštumoje pritvirtintų „gatvių” vaikai, važinėdami mažomis mašinytėmis, lavina smulkiąją motoriką ir kūrybiškumą, mąstymą ir bendravimo įgūdžius. Žaidimas „Mažieji garažėliai“ – norėdami pastatyti mašinytę į garažą, vaikai lavina pirštų, plaštakos, riešo judėjimą, rankų–akių koordinaciją.

 

LINKSMOSIOS PĖDUTĖS. Žaidimas, skirtas stambiajai motorikai, laikysenai lavinti, rankų–akių, rankų–kojų judesiams derinti. Žaidimo metu ugdomas vaikų dėmesingumas, aktyvinamas regimasis ir girdimasis suvokimas, mąstymas, vaikai mokosi laikytis taisyklių, išreikšti ir valdyti emocijas.

 

SENSOMOTORINĖ PADALOMOJI MEDŽIAGA SMULKIOSIOS MOTORIKOS LAVINIMUI. Žaidimas „Uždėk tiek pat rutuliukų“ skirtas mokytis pažinti spalvas, skaičius, formas, skaičiuoti ir lavinti smulkiąją motoriką. Žaidimas „Dėliok pagal liniją“ – dėliodami ant linijų įvairias sagas, akmenukus, karoliukus ir kt. smulkias detales vaikai lavina pirštų, plaštakos, riešo judėjimą, rankų–akių koordinaciją.

 

REGISTRACIJOS LENTA „AŠ – GRUPĖJE…“ – vaikai atėję į grupę pasikabina, o išeidami nusikabina savo nuotrauką. Tai puiki priemonė ugdyti vaikų savikontrolę ir savireguliaciją, taip pat bendravimą ir bendradarbiavimą su šeima.

 

Tinkamai įrengta grupės aplinka, kurioje patogiai išdėstytos ir įrengtos erdvės įvairiai vaikų veiklai, maloniai nuteikia vaikus ir jų tėvelius, o darbuotojams yra patogi ir miela darbo vieta.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.