„Erasmus+“ projektas „Kas geriausia – paveldui“ tęsiasi Italijoje

Sigita Vievesienė
,
Kėdainių „Ryto“ prog-jos mokytoja

Iš antrojo „Erasmus+“ projekto „Kas geriausia – paveldui“, finansuojamo iš Europos Komisijos lėšų, partnerių susitikimo Naro mieste Sicilijoje (Italija) grįžome pasisėmę naujos patirties ir puikių įspūdžių. Šis projektas – vienas iš keturių „Erasmus+“ projektų, kuriuos 2018–2020 m. įgyvendina Kėdainių „Ryto“ progimnazija, jis skirtas UNESCO objektams pažinti šalyse partnerėse.

„Ryto“ progimnazijos komanda – penktokai Simona Matažinskaitė, Emilija Rimkutė, Armandas Erminas, šeštokas Lukas Liaudanskas, mokytojos Neringa Maskoliūnienė ir Sigita Vievesienė – susitiko su partneriais iš Airijos, Čekijos, Lenkijos ir Italijos.

 

Aplankytoje pradinėje mokykloje buvome nuoširdžiai sutikti ir pasveikinti mokinių bei Naro miesto merės. Visų projekte dalyvaujančių mokyklų mokiniai pristatė savo šalių istorines UNESCO objektų laiko juostas, sudėliojo  žemėlapius su UNESCO saugomomis vietovėmis ir objektais.

Kadangi šis susitikimas vyko Sicilijoje, italai, žinoma, pristatė Etnos ugnikalnį. Etnos nacionaliniame parke apsilankė visa projekto komanda: pamatėme, išgirdome, grožėjomės, pajutome ir nufilmavome filmuką, kurį sumontavo patys vaikai. Naro pilyje sužinojome apie itališką tradiciją – marionečių lėlių operos, kurios įtrauktos į UNESCO žmonijos žodinio ir nematerialiojo paveldo šedevrų sąrašą. Net neįsivaizdavome, kad taip sunku valdyti marionetes. Apsilankėme ir Agridžento archeologinėje vietovėje – Šventyklų slėnyje, kuris įtrauktas į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą.

 

Dalyvavimas Europos programose atveria naujas galimybes plėtoti ir palaikyti partnerių kultūrinį dialogą daugiausia dėmesio skiriant bendravimui, keitimuisi patirtimi ir UNESCO paveldui pažinti. Mokytojai parengė užduotis, dalijosi gerąja patirtimi, aptarė jau nuveiktas ir numatė būsimas veiklas. Tai labai naudinga patirtis mūsų progimnazijos auklėtiniams. Kartu su aplankytos pradinės mokyklos mokiniais dalyvavome sporto šventėje, kiekvienos dienos įspūdžiai sugulė į piligrimų dienoraščio lapus, buvo piešiamas UNESCO žemėlapis, tobulėjo anglų kalbos žinios. Vaikai dar kartą galėjo įsitikinti, kiek kelių ir galimybių atveria užsienio kalbų mokėjimas, o gebėjimo dirbti komandoje privalumus įvertino atlikdami užduotis su bendraamžiais iš Italijos, Lenkijos ir Čekijos.

„Kelionė į Siciliją man paliko labai gerus įspūdžius, malonius prisiminimus, net išmokome pasakyti keletą žodžių itališkai. Man labai patiko tai, kad italai saugo gamtą, Etnos ugnikalnis, itališka virtuvė.“ (Emilija)

„Man labai patiko tai, kad susipažinau su vaikais iš kitų šalių ir galėjau su jais bendrauti. Džiaugiuosi, kad man puikiai pavyko susikalbėti angliškai.“ (Armandas)

„Visą savaitę rašėme dienoraštį ir lapus suklijavome į vieną knygą. Man labai įdomu, kokius įspūdžius patyrė projekte dalyvaujantys vaikai.“ (Simona)

„Buvo keista, bet kartu ir labai smalsu būti toje mokykloje, nes ji kitokia nei manoji. Labai įdomus buvo marionečių teatro pasirodymas, po kurio mes galėjome pabandyti valdyti lėles.“ (Lukas)

 

Nors antrasis susitikimas baigėsi, bet mūsų dar laukia daug veiklų, kurias esame numatę įgyvendinti. O su partneriais susitiksime jau labai greitai – rudenį Airijoje.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *