„Erasmus+“ KA2 projektas „Tapkime matematikais! Ar sugebėsime?“

Jurgita Stankaitienė
,
projekto organizatorė, KTU Vaižganto progimnazija

Šių metų kovo mėnesį tarptautinio „Erasmus+“ KA2 projekto „Tapkime matematikais! Ar sugebėsime?“ (angl. „Let’s become mathematicians, shall we?“) dalyvių susitikimas vyko Lenkijoje, Sosnoveco miesto mokykloje (Szkoła Podstawowa nr 29 im. Władysława Broniewskiego).

Mūsų mokyklai, Kauno technologijos universiteto (KTU) Vaižganto progimnazijai, atstovavo 4a klasės mokinė Aušrinė Masiulionytė, 6a klasės mokinės Eva Jasėnaitė ir Gustė Kalasauskaitė, 7b klasės mokiniai Laura Balčiūnaitė ir Skomantas Jakubauskas, 7d klasės mokinė Liepa Žemaitė. Mokinius lydėjo progimnazijos anglų kalbos mokytojas Deividas Vaičiulis ir matematikos mokytoja Emilita Viskantienė.

 

Susitikimui buvo rengiamasi ne vieną dieną. Komanda sudaryta iš mokinių, geriausiai besimokančių matematikos ir anglų kalbos dalykus ir olimpiadose, konkursuose pasiekusių puikių rezultatų. Komandai pasirengti padėjo mokyklos mokytojai: Eglė Grinkevičienė, Danutė Domskienė, Emilita Viskantienė, Deividas Vaičiulis, Jurgita Stankaitienė, Ramunė Razevičienė, Haroldas Černius ir kt. Mokiniai parengė pristatymą apie savo mokyklą anglų kalba ir apie mūsų mokykloje taikomus matematikos mokymo metodus ir būdus. Mokiniai dalyvavo įvairiose su matematika susijusiose integruotose veiklose. Viena labiausiai mokiniams patikusių praktinių užduočių – integruota matematikos ir muzikos veikla „Grojame matematiką“. Šią veiklą mokiniai nufilmavo ir pristatė projekto partneriams per susitikimą Lenkijoje.

 

Taigi, po ilgo ir kruopštaus pasiruošimo, susikrovusi projekto veiklų pavyzdžius ir reikalingiausias priemones, KTU Vaižganto progimnazijos komanda pagaliau patraukė į Sosnoveco miestą Lenkijoje. Varginanti kelionė nenumušė ūpo ir visi linksmai kibo į projekto partnerių paruoštas veiklas, o Lenkijos atstovai ir jų komandos plušo iš peties, besistengdami projekto dalyvius kuo svetingiau priimti, pavaišinti, aprodyti ir padėti. Į šį projektą buvo įtraukta visa Sosnoveco miesto mokykla, mokiniai, mokytojai ir vadovai nėrėsi iš kailio demonstruodami begales skirtingų ir įdomių veiklų, kurias mielai atlikome ir buvome tikri, kad būtinai pristatysime grįžę namo.

 

Per projekto dalyvių susitikimą mokiniai ypač patobulino anglų kalbos žinias, juk reikėjo ne tik pristatyti savo parengtą medžiagą, bet ir nuolat bendrauti tiek su lenkų mokiniais, tiek ir su kitų šalių atstovais. Visus vienijo bendros veiklos: kodavimo užduotys, eksperimentai ir įvairūs skaičiavimai gamtos mokslų laboratorijoje, matematinės, šachmatų, tangramų dėliojimo varžybos, kūrybinės užduotys.

Kultūrinė programa buvo taip pat įdomi. Susitikimo dalyvius priėmė Sosnoveco miesto meras. Didžiulį įspūdį „Erasmus+“ projekto dalyviams paliko apsilankymas ir viename interaktyviausių bei įdomiausių muziejų visoje Europoje – Koperniko mokslo muziejuje Varšuvoje.

 

Mokinių mintys apie išvyką:

„Manau, šis projektas iš tiesų naudingas visiems. Tėvams, šeimoms, mokiniams ir mokytojams. Tai – unikali patirtis, kurią, manau, sunku pamiršti. Naudingas dėl komunikacijos, darbo komandoje. Man, kaip mokinei, paauglei ar apskritai žmogui, tai reiškė labai daug. Viskas buvo nauja, jutau daug skirtingų emocijų, bet bendravimas su užsieniečiais ir tarpusavyje teikė labai didelį džiaugsmą. Ši kelionė padėjo tapti atviresnei, supratingesnei ir išmokti niekada nepasiduoti siekiant savo tikslų, atidžiai dirbti. Pakartosiu: ši kelionė iš tiesų buvo ir bus nepamirštama.“ (Laura, 7b klasė)

 

„Buvo puiku, kai sužinojau, kad vyksiu. Kai susipažinau su kitais projekto dalyviais, labai apsidžiaugiau, kad jie tokie šaunūs bendraminčiai. Nuvykę patyrėme daugybę nuotykių, sutikome draugų iš kitų šalių ir dar labiau sutvirtinome santykius su komandos nariais. Norėtųsi, kad tokių projektų būtų daugiau, tačiau ne tik aukštesnio išsilavinimo žmonėms.“ (Liepa, 7d klasė)

 

„Visas projektas žvelgiant iš mokinio pusės buvo įdomi patirtis ir galimybė mokytis matematikos įvairesniais būdais, kai kur naudojant daugiau logikos, muziką, dailę. Manau, tai buvo labai įdomi ir naudinga savaitė, skatinanti visur naudoti anglų kalbą. Į projektą žvelgiant iš paauglio pusės, tai buvo puiki galimybė susirasti naujų draugų ir bendrauti su jais bei šeimomis, kuriose apsistojome. Taip pat visi labiau susibendravome su komandos nariais. Nors ruoštis prieš kelionę reikėjo ganėtinai daug, buvo smagu jame dalyvauti, jei būtų galimybė keliauti dar kartą, tikrai sutikčiau, ypač su šia nuostabia komanda.“ (Eva, 6a klasė)

 

„Savaitė buvo išties sunki ir varginanti. Daug keliavome ir sprendėme uždavinių. Šis projektas, manau, yra labai puikus, nes įgyjama daug geros patirties. Sprendėme daug loginių uždavinių, dirbom su QR kodais ir pan. Manau, tokių projektų turėtų būti daugiau, nes jie padeda mokytis geriau dirbti komandose. Esu laiminga gavusi galimybę dalyvauti šiame projekte ir tikiuosi, kad ateityje tokių projektų bus daugiau.“ (Gustė, 6a klasė)

 

„Pirmas dalykas, kurį prisiminiau, buvo nuostabūs žmonės – ir mokiniai, ir mokytojai. Visiškai nesitikėjau, kad mūsų komanda taip gerai susigyvens tarpusavyje ir su kitų komandų nariais. Labai įdomus potyris buvo gyventi šeimose. Pirmąją dieną buvo truputį baisu. Tačiau vėliau pralaužėme ledus ir stengdavomės kalbėti kiek įmanoma daugiau. Labai džiaugiuosi šia kelione ir lauksiu jų daugiau.“ (Skomantas, 7b klasė)

 

„Ši kelionė buvo labai smagi. Mokykloje sprendėme matematikos uždavinius, susijusius su daile arba muzika. Labiausiai man patiko viena užduotis, kai reikėjo iš 2D figūrų padaryti paveikslą su 3D figūromis. Ir dar kitos šalys pristatinėjo įdomias praktikas. Atėjo ta diena, kai reikėjo važiuoti ir apsigyventi pas šeimas. Šeima, kurioje apsistojau, buvo labai maloni ir draugiška. Greitai prabėgo dienos ir buvo laikas grįžti namo. Kai grįžome, mama mane suspaudė savo glėbyje. Ji pasakė, kad manęs labai pasiilgo, kad jai buvo sunku tą savaitę, kai buvau išvažiavusi. Aš labai džiaugiuosi, kad galėjau keliauti į šią nuostabią kelionę.“ (Aušrinė, 4a klasė)

 

Tėvelių atsiliepimai:

„Džiaugiuosi, kad dukra susipažino su šalimi, kultūra, naujais žmonėmis, lavino kalbą. Manau, kad šis „Erasmus+“ KA2 projektas yra geras ir naudingas. Jis padeda skleisti gerą žinią apie mūsų šalį, taip pat padeda mokiniams suprasti, kad matematika yra svarbi. Buvo šiek tiek neramu, kai vaikai išvyko į tolimą kelionę, kai žinojau, kad jie gyvens svetimoje šeimoje, bet žiūrėjau į tai teigiamai. Suprantu, kokia didelė atsakomybė priimti svetimšalį vaiką, juo rūpintis.“ (Lauros mama Jolita)

 

„Kai išvykai, dalis manęs džiūgavo, kad tu gavai progą pasižiūrėti į kitų gyvenimus (ir kad gausiu pailsėti). O kita dalis manęs liūdėjo, kad tavęs savaitę nebus ir tu ten be tėvų. Apskritai tokie išvykimai duoda daug naudos ne tik mokiniams, bet ir mokytojams. Visi pažvelgia į gyvenimą iš kito taško.“ (Liepos mama Jūratė)

 

„Pirmiausia labai apsidžiaugiau, kad patekai į projektą, bet buvo ir nerimo, kaip jausiesi šeimoje, kad tiek laiko būsi viena be savo artimųjų. Matydama, kiek įspūdžių, patirties ir draugų parsivežei širdyje, beprotiškai džiaugiuosi, kad turėjai galimybę jame dalyvauti. Manau, kad kelionė buvo puikiai organizuota, vaikus lydėjo nuostabūs mokytojai, kuriems noriu labai labai padėkoti!“ (Evos mama Lina)

 

„Kai tik vaikai išvyko, užplūdo jausmų lavina. Bet labiausiai rūpėjo, kaip bus, kai vaikai apsigyvens nepažįstamose šeimose. Tačiau nerimavome visai be reikalo. Šeimos buvo labai draugiškos. Jaukūs namai. Vaikai truputį susipažino su šalies kultūra, daug bendravo, keliavo ir tikrai nebuvo alkani. Apie dalyvavimą tarptautiniame „Erasmus+“ KA2 projekte „Tapkime matematikais! Ar sugebėsime?“ atsiliepimai tik iš gerosios pusės. Vaikai pajuto atsakomybės jausmą, bendravo su savo bendraamžiais iš kitų šalių, patobulėjo jų anglų kalbos žinios.“ (Gustės mama Ingrida)

 

„Jautėme pasitenkinimą, kad vaiko pasiekimai yra įvertinti, kad žinias gali praplėsti ne tik mokydamasis iš vadovėlių, bet ir pažindamas pasaulio kultūras, bendraudamas su kitataučiais. Manau, didelė paskata vaikui gilinti tiek matematikos, tiek anglų kalbos žinias, praturtinti bendravimo įgūdžius, pažinti kitas kultūras, ypač Lenkijos. Džiaugiamės, kad susirado naujų draugų, pajuto begalinį visos komandos palaikymą, supratimą.“ (Skomanto mama Rūta)

 

Mokytojų atsiliepimai:

„Per projektą mokykla visa galva pasinėrė į matematines veiklas. Mokytojai, mokiniai ir tėvai patyrė daugybę iššūkių, kurie atnešė nuostabių rezultatų. Projektinės užduotys vaikams atrodė įdomios ir naudingos, ypač padėjo jiems iš naujo atrasti komandinio darbo džiaugsmus. Na, o kelionė į Lenkiją, gyvenimas, darbas kasdien su savo mokyklos komanda buvo vienas malonumas. Toks projektas leidžia mums, mokytojams, iš naujo pažinti savo mokinius, pamatyti jų įvairiaspalves asmenybes ir tobulėti kaip specialistams.“ (Emilita Viskantienė ir Deividas Vaičiulis)

 

„Erasmus+“ KA2 projekto „Tapkime matematikais! Ar sugebėsime?“ dalyvių susitikimas Lenkijoje jau baigėsi, tačiau grįžę iš jo mokiniai ir mokytojai dar ilgai dalysis savo patirtimi ir įgytomis žiniomis ne tik su mokyklos bendruomene, bet ir su kitų mokyklų mokiniais bei mokytojais.

Nuoširdžiai dėkojame Europos mainų paramos fondui už švietimo projektų, kurie prisideda prie švietimo sistemos tobulinimo, finansavimą. Tokie projektai, skatinantys bendradarbiavimą, iniciatyvumą ir dalijimąsi žiniomis bei kultūrine patirtimi, yra tikra dovana, padedanti ugdyti mūsų jaunąją kartą.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.