„Duok ranką, mažasis drauge“

Ilona Stankaitienė, Ramunė Urbanskienė
,
pagalbos vaikui specialistės

Draugystė – tai nepaprastas patyrimas, jis padeda vaikams augti, pažinti pasaulį, atskleisti save. Drauge gera leisti laiką, pasidalyti paslaptimis ir patarimais, sulaukti palaikymo. Su draugu galima įgyvendinti įvairiausius sumanymus ir nuveikti daugybę kitų be galo šaunių dalykų.

 

Vedamos šių vertybinių nuostatų ir siekdamos mažinti neįgalių vaikų socialinę atskirtį, skatinti bendruomenės toleranciją, Kauno lopšelio-darželio „Nežiniukas“ pedagogės kartu su socialiniu partneriu – Kauno pradine mokykla „Varpelis“ – 2017 m. inicijavo ilgalaikį projektą „Duok ranką, mažasis drauge“. Kadangi projektas buvo sėkmingas, nutarėme jį pratęsti ir 2018–2019 m.

Projekto tikslas – vaikų, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, socialinių bendravimo įgūdžių ugdymas, socialinės atskirties mažinimas.

 

Lopšelyje-darželyje „Nežiniukas“ veikia trys specialiojo ugdymo grupės, kuriose ugdomi vaikai, turintys kalbos ir kitų raidos sutrikimų. Ypatingo vystymosi vaikai dažnai būna savimi nepasitikintys, stokojantys socialinių ir bendravimo įgūdžių, jiems sunkiau susirasti draugų, todėl bendravimas su vyresniais vaikais skatina jų asmenybės raidą, didina savivertę.

Pradinės mokyklos „Varpelis“ logopedė ir psichologė su 3 klasės mokiniais kalbėjo apie negalią turinčius žmones tema „Mes visi tokie skirtingi ir tokie panašūs“. Mokytoja pasiūlė ugdytiniams dalyvauti šiame projekte ir globoti jaunesnįjį draugą, nes tikras draugas padeda jaustis saugiam, mylimam ir pripažintam.

Pirmasis susitikimas su mažaisiais draugais vyko „Varpelio“ mokykloje. Susipažinę kartu žaidė, šoko. Pernai kalėdiniu laikotarpiu vaikai pramogavo darželyje, apsikeitė pačių gamintomis dovanėlėmis, gamino žaisliukus eglutei, vaišinosi skanėstais. Žiemą vaikai rungtyniavo sporto varžybose „Žiemos pramogos“, pavasarį buvo pakviesti į Kaziuko mugę.

Prieš vasaros atostogas vaikai susitiko darželio kiemelyje, pūtė draugystės burbulus, laidė aitvarus, džiaugėsi abipuse bendryste ir vėl pažadėjo susitikti ateinančiais mokslo metais. Per projektą vaikai jautė vyresniųjų draugų dėmesį, palaikymą ir globą.

 

Manome, kad užsimezgusi draugystė padeda raidos sutrikimų turintiems vaikams būti savimi tarp kitų, t. y. būti vienam iš jų, svarbiam ir pripažintam, o mokiniams leidžia jaustis šauniais vyresniaisiais draugais.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.