Draugystės spalvos

„Kad turėtum daug draugų, reikia pačiam būti draugu.“ (Johanas Volfgangas Gėtė)

 

Draugystės suvokimas ir motyvai vaikui augant keičiasi. Bendravimas su vienmečiais turi didelę reikšmę. Vaikui tiesiog reikalingas žaidimų partneris ar mokantis išklausyti draugas. Draugystė padeda augti, pažinti pasaulį, atskleisti save, leidžia kartu smagiai leisti laiką, dalytis paslaptimis, patirtimi ir patarimais, suteikia daugybę progų ir drąsos įgyvendinti įvairius sumanymus, įsitraukti į įdomias veiklas. Vasario mėnesį įstaigoje vykdėme projektą „Draugystės spalvos“, per kurį siekėme ugdyti vaikų socialinius, komunikacinius gebėjimus, užtikrinant pozityvų bendravimą vienam su kitu, palaikant draugiškus santykius, vengiant smurto ir patyčių apraiškų. Per įvairias veiklas buvo pabrėžiamas pozityvaus bendravimo modelis. Vaikai turėjo galimybę savo jausmus išreikšti įvairiomis priemonėmis: dovanodami draugams savo pagamintus darbelius, dainelę, gražų žodį ir puikią nuotaiką. Pedagogai, vaikai ir tėveliai kartu gamino knygas. Mažyliai papildė savo žodynus draugystę išreiškiančiais gražiais žodžiais. Į renginius buvo įtraukti tėveliai, socialiniai partneriai: Kauno lopšeliai-darželiai „Klausutis“ ir Žaliakalnio lopšelis-darželis „Spindulėlis“. Per baigiamąjį renginį vaikai atskleidė vaidybinius, kalbinius gebėjimus, kūrybiškumą, bendravo su naujais draugais ir vienas su kitu.

 

Norėdami padėti vaikams puoselėti draugystės įgūdžius, pedagogai skatino palaikyti draugiškus santykius, padėjo spręsti susidariusias konfliktines situacijas priimtinais būdais, žadino smalsumą, iniciatyvumą, kūrybiškumą, ragino dalytis sumanymais, mintimis. Suaugusiųjų pareiga – padėti vaikui greičiau socializuotis.

 

Jūratė Šakavičienė

Kauno l.-d. „Svirnelis“ pavaduotoja ugdymui

Daiva Krutkienė

Logopedė

Virginija Aukštakienė

Socialinė pedagogė

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.