Demokratijos įkvėpti

Aurelija Dirginčienė
,
pradinių klasių mokytoja, projekto koordinatorė

2018–2020 m. m. Šiaulių „Juventos“ progimnazijos pedagogų bendruomenė dalyvauja „Erasmus+“ KA2 projekte „Alisa stebuklų šalyje“, finansuojamame remiant Europos Komisijai, „Erasmus+“ programos lėšomis (administratorius – Švietimo mainų paramos fondas). Projekto elektroninei erdvei puikiai tinka „eTwinning“ programa.

 

Pasaka „Alisa stebuklų šalyje“ – projekto atspirties taškas. Per jį mokiniai ne tik mokosi atrasti savo giminės, šalies šaknis, bet ir suvokti, kas yra migracija, emigracija, imigracija, susipažįsta su siurrealizmo tėvu Salvadoru Dali kaip Europos kultūros paveldo dalimi ir kt. Šio rudens tema – demokratija. Visose partnerių šalių mokyklose vyko demokratiniai mokyklos, klasės valdžios rinkimai. Demokratinis ugdymas remiasi dviem pagrindinėmis idėjomis – socialine ir ugdymo demokratija. Socialinė demokratija – tai suaugusiųjų ir vaikų lygybė, abipusė pagarba. Apie tai, kaip partneriai supranta demokratiją, ir buvo kalbama lapkričio pradžioje vykusiame projekto dalyvių susitikime Katerini pradinėje mokykloje Makedonijoje. Į susitikimą vykau aš, pradinių klasių mokytoja Aurelija Dirginčienė, ir anglų kalbos mokytoja Sandra Abalikštienė.

 

Mokyklos bendruomenė svečius pasitiko išties įspūdingai, mokyklos erdves, net pastato išorę papuošę „Alisa stebuklų šalyje“ veikėjais, projekto partneriams skirtais stendais. Ugdymo įstaigos šeimininkai – pradinukai – vedžiojo svečius po mokyklą, klases, didžiavosi jiems suteikta tokia garbe. Mokyklos kieme rinkosi Katerini mokyklos bendruomenė – mokiniai, mokytojai, tėvai, svečiai. Šeimininkai pristatė savo liaudies šokius, kuriuos šoko miesto šokių, mokinių kolektyvai, taip pat ir projekto partneriai. Per pirmąjį projekto dalyvių susitikimą Las Palmas mieste buvo sukurtas nuotaikingas projekto šokis, kurį visi šoko.

Susitikimo metu daug kalbėta apie problemas, kurios atsiranda dėl emigracijos, mums buvo pristatyta, kaip į ugdymą integruojami pabėgėlių vaikai. Lankėmės pamokose, kur ne tik stebėjome įvairias veiklas, bet ir patys jose dalyvavome, pasakojome apie savo mokyklą ir mokytojus. Graikijos mokiniai paruošė įspūdingą vaidinimą apie demokratijos atsiradimą Graikijoje, kaip ji augo žvelgiant per amžių prizmę. Demokratija turi gilias tradicijas, pagarbą žmogui ir jo teisėms. Įprasminti projekto demokratijos temai šeimininkai pasiūlė kartu pasodinti alyvmedį, kaip draugystės, tolerancijos ir demokratijos simbolį.

 

Partneriai pristatė medžiagą apie demokratijos veiklas savo mokyklose. Pasikartojome, kaip nepaklysti „eTwinning“ erdvėse, kaip prijungti ir įtraukti į internetinį darbą ir mokinius.

Projekto susitikimo įspūdžius papildė ir puikus graikiškas oras, išmoktas gaminti dzadzikis ir graikiškos salotos, Olimpo kalnas ir Olimpinis pliažas, Aleksandro Makedoniečio tėvo ir anūko kapas, Salonikų miestas su savo įžymybėmis.

Įspūdžių daug. Idėjų – taip pat. Belieka jas įgyvendinti ir laukti kito susitikimo Jungtinėje Karalystėje, į kurį planuojame vykti su mokiniais.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.