Dailės pleneras Raseinių lopšelyje-darželyje „Saulutė“

Laima Vaičienė
,
Raseinių l.-d. „Saulutė“ auklėtoja

Norint, kad vaikai spontaniškai reikštų savo išgyvenimus, potyrius netradicinėje, nekasdienėje aplinkoje, būtinos įvairios priemonės, kurios leistų kurti, fantazuoti. Svarbu saugoti ir plėtoti vaikų spontanišką vizualinę raišką ir kūrybą, norą vaizdų ir formų kalba, drąsiai ir taip, kaip jam patinka, pasakoti, ką išgyveno, patyrė. Sudarydami sąlygas tyrinėti ir eksperimentuoti, vaizdavimo priemonėmis žadiname vaizduotę ir emocijas, palaikome savarankiškus sprendimus. Sukurdami kūrybinę atmosferą, vertiname ir puoselėjame vaiko vaizduotę, minties ir vaizdo išraiškingumą, originalumą, individualumą.

 

Siekiant tai plėtoti, birželio 3–7 d. Raseinių lopšelyje-darželyje „Saulutė“ vyko pleneras „Eksperimentuoju, kuriu, tyrinėju daile“. Į renginį įsitraukė 17 lopšelio-darželio grupių pedagogai ir ugdytiniai. Dailės plenerą organizavo lopšelio-darželio pedagogė Dalia Šilkūnienė ir aš, Laima Vaičienė. Šios veiklos partneris, socialinis globėjas – lopšelio-darželio direktorė Indrė Matevičienė ir socialinė pedagogė Asta Kavaliauskienė. Kiekvieną savaitės dieną lopšelio-darželio lauko erdvėse, kieme vaikams buvo siūlomos viena už kitą įdomesnės veiklos, padedančios eksperimentuoti dailės priemonėmis, medžiagomis, technikomis, fantazuoti, atrasti, patirti, išreikšti save. Ugdytiniai išbandė tapymą ant įvairių lygių ir grublėtų paviršių, audinių, akmenų, kartono dėžių. Kūrė kompozicijas iš gamtoje rastų medžiagų, iš pradžių jas nuspalvinę. Reflektuodami vaikai pasakojo, ką jautė kurdami ir stebėdami draugų darbus.

 

Džiugu, kad į renginį įsitraukė ir ugdytinių tėveliai – parūpino įvairių netradicinių priemonių, o atėję atsiimti vaikų matydavo, kaip jos panaudojamos. Plenere noriai sutiko būti partneriais Šaltinio progimnazijos mokiniai. Jie atvyko lydimi savo mokytojos Raimondos Latvienės ir socialinės pedagogės Beatos Vaičekauskienės. Vyresnieji padėjo darželio ugdytiniams išbandyti metodą „gyvieji paveikslai“. Vaikai, apsirengę polietileno lietpalčiais, tapo modeliais, o mažieji juos puošė dažais. Šiuo atveju buvo sudaryta galimybė žodžiais ir elgesiu atsiliepti į kito jausmus. Šį metodą išbandyti buvo pakviesti visi lopšelio-darželio darbuotojai. Jie tapo modeliais, dalyvavo „gyvo paveikslo“ fotosesijoje.

 

Lopšelyje-darželyje įrengta plenero galerija. Visi norintys gali ją aplankyti ir kartu pasidžiaugti jau įvykusiais momentais. Džiugesys ir nuostaba vaikų, darbuotojų akyse dar ilgai džiugins…

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.